Hallo,
Ik fotografeer nu een tijdje met mijn D7000 en mijn vrouw met een ZFC en we hebben er veel plezier in.
En om het handig te houden wat betreft lenzen en accu’s ben ik een z50II aan het over wegen.
Nu vind ik de kit met 16-50 en 50-250 lens of de 18-140 lens het meest interessant.
De 50-250 heeft als grote plus dat mijn vrouw die ook prima kan gebruiken aangezien naast haar 16-50 lens.
Maar wat is een betere lens de 16-140 of de 50-250 of zijn ze gelijkwaardig (op bereik na)
Alvast bedankt voor het meedenken en de adviezen
Z50II
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Z50II
Ik schat in dat ze min of meer gelijkwaardig zijn. Eigenlijk zijn alle Z-objectieven op z'n minst ok.
Als je verder wil vergelijken vind je op deze site testen van bijna alle Z-objectieven https://photographylife.com/lens-reviews
Als je verder wil vergelijken vind je op deze site testen van bijna alle Z-objectieven https://photographylife.com/lens-reviews
-
- Redactie NCN Magazine
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hallo Thomas,
Jarenlang heb ik gefotografeerd met de D7000. Daarna ben ik overgestapt op de Zfc en heb de 16-50mm en de 50-250mm. Ik vind dat een ideale set voor 'on the go' voor een dagje/weekendje weg: compact, licht, makkelijk mee te nemen en een heel groot bereik wat 'm multi-inzetbaar maakt. Beide kunnen ook op de Z50.
De 18-140mm heb ik niet, dus ik kan geen vergelijking maken, alleen mijn ervaringen met de andere objectieven met je delen.
Succes met je keuze.
Jarenlang heb ik gefotografeerd met de D7000. Daarna ben ik overgestapt op de Zfc en heb de 16-50mm en de 50-250mm. Ik vind dat een ideale set voor 'on the go' voor een dagje/weekendje weg: compact, licht, makkelijk mee te nemen en een heel groot bereik wat 'm multi-inzetbaar maakt. Beide kunnen ook op de Z50.
De 18-140mm heb ik niet, dus ik kan geen vergelijking maken, alleen mijn ervaringen met de andere objectieven met je delen.
Succes met je keuze.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Bedankt voor de link, daar haal ik uit dat ze indd min of meer gelijkwaardig zijn.Skippy schreef: di mei 13 2025 4:32 pm Ik schat in dat ze min of meer gelijkwaardig zijn. Eigenlijk zijn alle Z-objectieven op z'n minst ok.
Behalve de prijs.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Dat leek mij ook, ook omdat mijn vrouw nu alleen de 16-50 heeft. Dan heb je dan mooi voor allebei een extra zoom lens.Karina2 schreef: di mei 13 2025 6:14 pm Hallo Thomas,
Succes met je keuze.