Land van Don Quichot
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Land van Don Quichot
Mooi hoor met goed standpunt. Of wordt ie nog mooier als je de foto spiegelt?
-
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nou we kijken van links naar rechts dus eerst een beginnetje en dan door naar de finale. 

-
- Redactie NCN Magazine
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Mooi beeld Hester, sterk door zijn eenvoud, sprekende (kleur)contrasten met dynamiek in de lucht als tegenspel voor het ferme standvastige onderwerp. Ik zie Don Quichot hier zo staan 

-
- Regiocoördinator
Dank je wel. De kleuren op de hoogvlakte zijn inderdaad fantastisch.
- Highlander
- Forumbeheerder
Ik ben het eens met pimmetje dat het gespiegeld waarschijnlijk een sterker beeld oplevert.
En zoals je zelf al aangeeft kijken we van links naar rechts, maar in deze compositie wordt de aandacht toch eerst naar rechts getrokken wat ook weer logisch is aangezien die molen vooraan in de compositie staat.
De kleuren en het contrast zijn heel mooi en de wolken, heel erg mooi.
En zoals je zelf al aangeeft kijken we van links naar rechts, maar in deze compositie wordt de aandacht toch eerst naar rechts getrokken wat ook weer logisch is aangezien die molen vooraan in de compositie staat.
De kleuren en het contrast zijn heel mooi en de wolken, heel erg mooi.
-
- Regiocoördinator
Dank voor de inhoudelijke reactie!
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Mooi in beeld gebracht met fraai licht en wolken. Heb je er ook een gemaakt die de weidsheid van het landschap benadrukt?
-
- Regiocoördinator
Ik denk het wel. Ik heb een heleboel fotoos gemaakt. Dat moet ik op mijn laptop nakijken maar het is op dit moment in de camper 41 graden celcius dus ik blijf maar even buiten zitten.
-
- Moderator
- Contacteer:
Groot gelijk Hester. Ik zag gisteren op het Spaanse nieuws dat de temperatuur al vroeg dit jaar zomerse waarden heeft bereikt. Sterkte met de hitte dus!
- Highlander
- Forumbeheerder
Wat een temperatuur, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.Hester schreef: zo jun 08 2025 6:51 pm Ik denk het wel. Ik heb een heleboel fotoos gemaakt. Dat moet ik op mijn laptop nakijken maar het is op dit moment in de camper 41 graden celcius dus ik blijf maar even buiten zitten.
Heb je met deze tempraturen ook erg veel last van de luchttrillingen in de lucht en dat je daardoor last hebt van onscherpe foto`s ?
- MarcoEos70D
- Clublid
Mooie plaat zeg, in de gespiegelde versie nog mooier.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
-
- Regiocoördinator
Toch begrijp ik iets niet. Een tijdje geleden had ik een foto van een boom geplaatst. De boom stond links en verder was de foto leeg. Toen kreeg ik het advies de foto te spiegelen zodat de boom rechts kwam te staan. Dit omdat je van links naar rechts kijkt. Eerst niets en dan boem de boom. Zo heb ik bij deze foto ook gedacht. Waarom moet nu dé molen links staan. Ik zou zeggen kijkend van links naar rechts eerst het kleine molentje en dan boem de grote molen, de hoofdpersoon.
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Tja, negatieve ruimte (negative space). Het is vaak een gevoelskwestie voor mij en dan kom ik volgens mij vrijwel altijd uit op wat de "regel" is. Ik zou persoonlijk hier de eerste kiezen...
Ik zou wel even twee donkere vlekjes wegstippen. In de eerste foto rechtsboven in de lucht en tussen de wieken van de kleine molen.
Ik zou wel even twee donkere vlekjes wegstippen. In de eerste foto rechtsboven in de lucht en tussen de wieken van de kleine molen.