Robin

Plaats reactie
MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Robin

Bericht door MarcoEos70D » zo jun 08 2025 10:40 pm

In het "aankopen-topic" schreef ik al dat ik pas de 70-200 f/4 binnen had gekregen. Laatste weken onwijs druk geweest, dus nog niet lekker kunnen testen. Vorige week was er wel één mooi moment: de dag dat de jonge roodborstjes die in een nestje in mijn garage zaten uitvlogen, was ik thuis en had ik de camera bij de hand. Omdat zowel de ouders als de jonge vogels helemaal aan me gewend zijn, kon ik ze moeiteloos benaderen. Erg leuk!

Een paar foto's:

foto 1: de ouders werken zich drie slagen in de rondte om voldoende voer bij de jongen te krijgen (ook nadat ze al uit het nest waren en in de garage rondscharrelden):
Afbeelding

foto 2: in de garage was 't iedere keer weer een verrassing waar ik ze aantrof:
Afbeelding

foto 3: de pergola was een geliefde plek om mij (en de kleintjes) in de gaten te houden):
Afbeelding

foto 4: maar ook de schutting was een mooie uitkijkplek:
Afbeelding

foto 5: bijen staan niet op het menu ;-)
Afbeelding

foto 6: kleine pluizebol:
Afbeelding

foto 7: en ook deze hield alles in de gaten:
Afbeelding

Best tevreden over de eerste shots met dit objectief :thumbup:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Karina2
Redactie NCN Magazine
Redactie NCN Magazine
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Robin

Bericht door Karina2 » ma jun 09 2025 10:39 am

Dat snap ik wel :)
Leuke serie. Opvallend hoe slank de roodborst is. Meestal zie ik ze met een buikje. Vermoed dat ze nu veel energie verbruiken aan het voeren van de jongen.
Dat jullie nog maar veel mooie avonturen samen mogen vastleggen, zo te zien gaat dat wel goed komen.

Gemmageluk60
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Gemmageluk60 » ma jun 09 2025 11:12 am

Wat een fijne serie! Een goede aankoop dus! Wat gaaf om ze zo van dichtbij te zien opgroeien.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » di jun 10 2025 10:43 am

Bedankt! Het zijn inderdaad superleuke beestjes om te observeren, zeker als ze aan je gewend zijn. Ik kon ze gewoon met de hand oppakken.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Plaats reactie

Terug naar “Dieren”