Hoi,
Van mijn Nikon D5200 reageert de interne flitser niet als ik op de flitsknop op de voorkant druk. Ook niet als hij op automatisch staat in een donkere omgeving
De flitser klapt niet omhoog. Wel verschijnt op het display het gele flits-icoontje als ik de flitsknop indruk.
Als ik de flitser met een dun lipje geforceerd open en daarna op de flitsknop druk flitst hij ook niet. Alleen als ik het knopje indruk en tegelijkertijd de flitser geforceerd open flitst hij wel zoals het moet. Er lijkt niets afgebroken, veertje flitser is niet afgebroken. Wie heeft wel eens een soortgelijk probleem gehad?
Groetjes, Richard
Interne flitser D5200 reageert niet
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Interne flitser D5200 reageert niet
Richard,
Welkom.
Ik zou even bellen met Nikon, vanuit nederland 0900-1callnikon, kantooruren.
Groeten, Gijs
Welkom.
Ik zou even bellen met Nikon, vanuit nederland 0900-1callnikon, kantooruren.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Welkom Richard
Problemen met de interne-/pop-up- flitser komt na mijn weten niet veel voor omdat het niet veel word gebruikt. Ik zou ook Nikon bellen zoals Gijs vermeld.
Problemen met de interne-/pop-up- flitser komt na mijn weten niet veel voor omdat het niet veel word gebruikt. Ik zou ook Nikon bellen zoals Gijs vermeld.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Dank jullie wel voor je reactie.
Ik ga Nikon even bellen, misschien weten zij een oplossing.
Misschien denkt de camera dat er een externe flitser gemonteerd zit op de camera, dan klapt de interne flitser ook niet open.
Ik ga Nikon even bellen, misschien weten zij een oplossing.
Misschien denkt de camera dat er een externe flitser gemonteerd zit op de camera, dan klapt de interne flitser ook niet open.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ken de camera niet, maar zit er "stille modus" op of een elektronische sluiter gebruiken? Dat is vaak een bron van vragen; dan doet de flitser het niet.