Maar in het vermelde draadje lees ik dat al iemands Tamrons niet meer worden herkend. Ik laat deze update (voor Zf) achterwege tot er meer ervaringen zijn.kel schreef: di jul 01 2025 10:33 am Maar de niewste ontbrak nog.
De soep lijkt niet zo heet gegeten te worden: https://www.dpreview.com/forums/post/68336932
update:
Ik vrees dat ik te slordig heb gelezen. Ik begrijp dat tijdens het updaten van de firmware geen vreemd-merk objectieven gemonteerd mogen zijn.
Nikon Z8 firmware 3.00 beschikbaar
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nikon Z8 firmware 3.00 binnenkort beschikbaar
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
-
- Clublid
Toch zijn er fabrikanten die snel reageren: Fringer maakt o.a. adapters om Canon EF op Nikon Z te schroeven. Ja, die bestaan. En komt binnen een dag met een update.
https://www.fringeradapter.com/canon-ef-to-nikon-z
Ik kan me niet voorstellen dat Tamron en andere merken ook niet snel met een update komen.
https://www.fringeradapter.com/canon-ef-to-nikon-z
Ik kan me niet voorstellen dat Tamron en andere merken ook niet snel met een update komen.
D90, D7200, Z8 | Z 28mm,2.8 | Z 24-70, 2.8 | Z 14-30, 4.0 | 20 mm 2.8D | 50mm 1.4D | 70-200 2.8G ED VRII | 70-300mm 4.5-6.3 ED VR DX | 18-105mm 3.5-5.6 | SB900
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Op Macrumors.com wordt expliciet gewaarschuwd voor updaten van de Z8 firmware met vreemd merk objectieven bevestigd, door Tamron en door Viltrox. NIET DOEN.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Actieve Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Actieve Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
-
- Redactie NCN Magazine
- Contacteer:
Het lijkt me sowieso bij voorbaat verstandig om standaard alleen te uploaden met een Nikon objectief op je body of geheel zonder objectief en dan met bodycap. Dit ongeacht welke Nikon camera je hebt en ongeacht welke firmware-update, onder het mom van 'better safe than sorry'.
Het zou me niet verbazen als de Tamron-gebruiker waar Henk aan refereert tegen het advies in met Tamron objectief nog op de body de firmware heeft geupdate en daar nu de problemen van ondervindt.
Het zou me niet verbazen als de Tamron-gebruiker waar Henk aan refereert tegen het advies in met Tamron objectief nog op de body de firmware heeft geupdate en daar nu de problemen van ondervindt.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
L.s.gvdnberg schreef: wo jul 02 2025 10:49 pm Op Macrumors.com wordt expliciet gewaarschuwd voor updaten van de Z8 firmware met vreemd merk objectieven bevestigd, door Tamron en door Viltrox. NIET DOEN.
Staat er niet in ieder Nikon handboek een algemene waarschuwing tegen het gebruik van non-Nikon apparatuur ?
Groeten, Gijs
Moderator: het woord binnenkort in de titel is niet langer van toepassing.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Richard
- Serverbeheerder
- Contacteer:
Re: Nikon Z8 firmware 3.00 beschikbaar
Dat kan je bij beantwoorden aanpassen.
Dat verklaart mogelijk dat Sigma geen Z objectieven heeft.
Dat verklaart mogelijk dat Sigma geen Z objectieven heeft.
Met vriendelijke groet,
Richard
Richard
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Aangepast in de koptekst. Bedankt Gijs.gijs sandberg schreef: do jul 03 2025 9:41 am Moderator: het woord binnenkort in de titel is niet langer van toepassing.
- Tony D
- Moderator
Niet dus!Skippy schreef: do jul 03 2025 12:24 pmAangepast in de koptekst. Bedankt Gijs.gijs sandberg schreef: do jul 03 2025 9:41 am Moderator: het woord binnenkort in de titel is niet langer van toepassing.
Bij elke nieuwe reactie moet je kop aanpassen.
Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Nee toch? Ik heb nu niets aangepast.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
L.s.
Re elke...
Dat kan bij een nieuwe reactie, ik vroeg de moderatoren om de 1e titel aan te passen.
(En dus default voor iedere nieuwe reactie).
Groeten, Gijs
Re elke...
Dat kan bij een nieuwe reactie, ik vroeg de moderatoren om de 1e titel aan te passen.
(En dus default voor iedere nieuwe reactie).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Weet ik niet Gijs, ik let er nooit op, omdat ik alleen Nikon objectieven heb.gijs sandberg schreef: do jul 03 2025 9:41 amL.s.gvdnberg schreef: wo jul 02 2025 10:49 pm Op Macrumors.com wordt expliciet gewaarschuwd voor updaten van de Z8 firmware met vreemd merk objectieven bevestigd, door Tamron en door Viltrox. NIET DOEN.
Staat er niet in ieder Nikon handboek een algemene waarschuwing tegen het gebruik van non-Nikon apparatuur ?
Groeten, Gijs
Moderator: het woord binnenkort in de titel is niet langer van toepassing.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,