Z8: firmware 3.10 beschikbaar
- gvdnberg
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Z8: firmware 3.10 beschikbaar
Nikonrumors meldt dat firmwareversie 3.10 beschikbaar is voor de Z8. Vandaag maar eens kijken of dit te installeren is.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- Bas
- Clublid

- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Z8: firmware 3.10 beschikbaar
Staat inderdaad op de Nikon NL site: https://downloadcenter.nikonimglib.com/ ... w/573.html
Wijzigingen van “C” Firmwareversie 3.01 naar 3.10
• De specificaties voor ononderbroken video-uitgang naar HDMI-apparaten zoals externe monitoren zijn gewijzigd toen de opname eindigde.
• De volgende problemen zijn verholpen:
- De volgende [Criteria voor gefilterde weergave]-items die met een vinkje zijn gemarkeerd, werden gedeselecteerd nadat de camera werd uitgezet en weer aangezet:
[Beveiligen], [Fototype], [Score], [Selecteren v. upload n. computer], [Selecteren voor upload (FTP)], [Spraakmemo] en [Geretoucheerde foto's].
- Als er stroom werd geleverd via USB, kon de camera de scherpstelpositie opgeslagen met [Scherpstelpositie opslaan] ingesteld op [ON] in het [SETUP-MENU] niet behouden, nadat de stand-by-timer was verlopen en opnieuw geactiveerd.
-
dholf
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
Ik probeerde de nieuwe firmware 3.10 te installeren op mijn Z8, beide geheugenkaarten geformatteerd, maar mijn camera herkent deze blijkbaar niet. Hij geeft aan dat de versie 3.0 actief is, maar noch op de XQD noch op de SD kaart herkent hij de versie 3.10, die ik netjes in de hoofdmap heb geplaatst. Op de XQD geeft hij zelfs maar 1 map aan, op de SD kaart zijn er 2 mappen zichtbaar. ik heb voor alle zekerheid de nieuwe firmware 3.10 in alle mappen gekopieerd, maar de camera 'ziet' ze blijkbaar niet....Wat kan ik nog meer doen ???
-
Skippy
- Moderator

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Je kunt de firmware ook m.b.v. Snapbridge installeren.
- henkk
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
De update moet niet in een map staan maar in de 'root' oftewel de kaart zoals hij is geformatteerd.dholf schreef: ma nov 03 2025 12:19 pm Ik probeerde de nieuwe firmware 3.10 te installeren op mijn Z8, beide geheugenkaarten geformatteerd, maar mijn camera herkent deze blijkbaar niet. [ ... ] ik heb voor alle zekerheid de nieuwe firmware 3.10 in alle mappen gekopieerd, maar de camera 'ziet' ze blijkbaar niet....Wat kan ik nog meer doen ???
[edit: de tekst 'zonder mappen etc.' verwijderd want bij formatteren (in de camera zoals het hoort) komen er wel mappen op te staan. Maar daar moet je dus niets mee/in doen]
Laatst gewijzigd door henkk op ma nov 03 2025 5:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
-
dholf
- Forumlid

Dat heb ik dus gedaan...kaarten geformatteerd, de nieuwe firmware gedownload van Nikon downloadcenter, dit gekopieerd naar de geformatteerde kaarten, kaart in de camera, aanzetten, menu open en naar Firmware, en dan zegt de camera dat de firmware....3.00 is en niet 3.10 met de melding: Gereed....????
-
dholf
- Forumlid

Eigenaardig genoeg heb ik hetzelfde probleem met de D850....ik zal toch ergens iets fout gedaan hebben, denk ik....
-
dholf
- Forumlid

Heb intussen de raad van Skippy opgevolgd (via Snapbridge) en dat schijnt te werken....is nog bezig 
-
Skippy
- Moderator

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Heb je de geheugenkaart wel in de camera (en dus niet op je pc) geformatteerd?dholf schreef: ma nov 03 2025 3:22 pm Eigenaardig genoeg heb ik hetzelfde probleem met de D850....ik zal toch ergens iets fout gedaan hebben, denk ik....
-
dholf
- Forumlid

Jazeker. Bij de Z8 is het intussen dus gelukt met Snapbridge, bij de D850 (nog) niet...