Herdenking Operatie Market Garden 21 september 2025
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Herdenking Operatie Market Garden 21 september 2025
Dit jaar wordt op Vliegveld Breda Int. Airport, Seppe dus, de Operatie Market Garden herdacht met oude militaire voertuigen van The Dutch Polar Bears, een reenact groep, een kinder speelplaats en natuurlijk de historische vliegtuigen. De vliegtuigen staan 's ochtends gepresenteerd voor spotters (online opgeven via www.marketgardenseppe.nl) en er wordt ook gevlogen, individuele vliegtuigen maar ook formaties met meer dan 3 vliegtuigen. Tevens is het de afsluitende dag voor de Chipmeet, een bijeenkomst van DeHavilland DHC-1 Chipmunk trainingsvliegtuigen van net na de Tweede Wereldoorlog.
Market Garden 2025 poster by Gert van den Berg, on Flickr

Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Re: Herdenking Operatie Market Garden 21 september 2025
Even weer onder de aandacht brengen, en jullie hulp vragen om droog weer te wensen voor aanstaande zondag.
Als het weer het toelaat zal er een formatie van 16 vliegtuigen langs diverse plaatsen in West-Brabnt vliegen ter herdenking van de vliegers en andere bemanningsleden die in de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen voor onze vrijheid. De route zal over de diverse lokaties waar vliegtuigen zijn neergestort of neergeschoten vliegen.
Vertrek en aankomst op Vliegveld Breda Int. Airport, maar dat noemen wij nog steeds gewoon Seppe, tussen Etten-Leur en Roosendaal.
Als het weer het toelaat zal er een formatie van 16 vliegtuigen langs diverse plaatsen in West-Brabnt vliegen ter herdenking van de vliegers en andere bemanningsleden die in de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen voor onze vrijheid. De route zal over de diverse lokaties waar vliegtuigen zijn neergestort of neergeschoten vliegen.
Vertrek en aankomst op Vliegveld Breda Int. Airport, maar dat noemen wij nog steeds gewoon Seppe, tussen Etten-Leur en Roosendaal.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
- Bas
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik kom naar de spottersochtend. Duimen voor droog weer!
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Dan treffen we elkaar Bas, ik ben op het veld bij de spotter en herkenbaar aan een blauw hesje.
Blijf vooral hangen na de spotters periode. ALs het weer het toelaat komt rond 11:15 de P-40 Warhawk binnen.
Rond 11:00 vertrekt de formatie van hopelijk 16 vliegtuigen voor de herdenkingsvlucht langs een aantal crash-sites van WO II vliegtuigen. Zij zijn rond 12:00 u weer terug.
Formatie bestaat onder meer uit 3 x Tiger Moth, Stearman, 4 of 5 Chipmunks, Auster, Stinson L-5 sentinel, Taylorcraft plus D, Luscombe Silvaire. Alles onder voorbehoud van goed vliegweer.
Blijf vooral hangen na de spotters periode. ALs het weer het toelaat komt rond 11:15 de P-40 Warhawk binnen.
Rond 11:00 vertrekt de formatie van hopelijk 16 vliegtuigen voor de herdenkingsvlucht langs een aantal crash-sites van WO II vliegtuigen. Zij zijn rond 12:00 u weer terug.
Formatie bestaat onder meer uit 3 x Tiger Moth, Stearman, 4 of 5 Chipmunks, Auster, Stinson L-5 sentinel, Taylorcraft plus D, Luscombe Silvaire. Alles onder voorbehoud van goed vliegweer.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,
- Bas
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat droge weer was smorgens ver te zoeken... Maar altijd leuk om Gert in zijn natuurlijke omgeving tegen te komen
Een paar foto's van wat er te zien was:

Glimmende Luscombe 8F van het Vliegend Museum

De Havilland D.H. 82 Tiger Moth bracht niet het beste weer mee vanuit Hoogeveen

Wintergast Stearman PT-13D Kaydet

DHC-1 Chipmunk van het Vliegend Museum

Een paar foto's van wat er te zien was:
Glimmende Luscombe 8F van het Vliegend Museum
De Havilland D.H. 82 Tiger Moth bracht niet het beste weer mee vanuit Hoogeveen
Wintergast Stearman PT-13D Kaydet
DHC-1 Chipmunk van het Vliegend Museum
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Leuk Bas, prima foto’s van onze kisten en die van de doorzetters van Hoogeveen, die toch maar mooi het vervelende weer trotseerden in de open cockpit van de Tiger Moth!
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,