Willem Focus schreef: zo okt 05 2025 10:55 am
Een brede stroom water met een flink schip dat daarop vaart met een wijds uitzicht.
Groet.....Willem
Leuk dat je dat aangeeft, Willem. Dat is precies wat ik ook in mijn hoofd had en met diezelfde associatie ben ik op pad gegaan om dat beeld proberen te maken.
Gert, jij ook bedankt voor je feedback. Altijd leerzaam om te vernemen wat mensen aanspreekt of juist niet aanspreekt in een foto. Dus fijn dat jullie die moeite hebben genomen.
Dank ook aan alle andere stemmers (bijna 30 mensen die hun stem hebben uitgebracht is een mooie opkomst

)
Ik maak gelijk van de gelegenheid gebruik om ook feedback te geven op een aantal andere foto's.
De Berkel van ThvdB: voor mij gaf het beeld goed de sfeer weer van hoe ik het zelf beleefd had tijdens het bevaren van deze rivier met mede-clubleden. Ik twijfelde alleen wat over de brugreling (?) op de foto die de reflectie van de bomen links in het water doorklieft.
De Zweth van Ton(y): mooi sfeervol beeld, hoewel ik de Zweth en de locatie ken, heb ik daar minder de associatie met rivier, en wat meer met poldersloot. Dat ligt niet aan de fotograaf, maar aan de Zweth zelf.
Cuckmere river van Ronald: hier vind ik de kleuren erg mooi en hoe de rivier door het landschap meandert. Voor mij ook echt een rivier. Het verbaast me dat deze foto geen enkele stem heeft gekregen.
De Bergsche Maas en IJssel lagen het dichtst bij mijn eigen associatie (maar dan zonder schip). Ik heb erg getwijfeld welk van de 2 ik mijn stem zou geven. Het lag heel dicht bij elkaar, omdat ik beide heel sfeervol vind en ik zelf, of een foto met mist wilde maken, wat mij niet gelukt is, of een foto bij zonsondergang. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de foto van Gertjan, ik denk, omdat die in het verlengde van mijn beeld lag en ik de warmte van de zonsondergang ook wel erg mooi vind. De sfeer van Berts foto is heel anders, maar spreekt me ook heel erg aan en vind ik erg goed getroffen. Mooi verstild beeld, Bert dat ook zeker mijn aandacht blijft trekken.
De foto van Tino vind ik prachtig, zit ook heel veel diepte in. Die is het voor mij niet geworden, omdat hoe mooi ik deze ook vind, het thema voor mij hier meer reflectie is of wolken. Dat vraagt meer mijn aandacht dan de rivier. Als wolken of reflectie het thema was geweest, was het voor mij ook zondermeer een kanshebber.