Nikkor AF-D 35-80mm

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Nikon-Jack

Nikkor AF-D 35-80mm

Bericht door Nikon-Jack » ma jan 14 2008 3:45 pm

Hoi allemaal,

Ik heb een defecte Nikkor AF-D 35-80mm lens met de kunststof vatting (de horror versie dus).

Alle diafragma lamellen liggen los in de tubus.
Ik wil proberen deze lens zelf te repareren.
Nu heb ik de frontring er al af gehad, dit lijkt me niet tot de lamellen te brengen.
Ook via de vatting geprobeerd, hierlangs kom ik verder.
Na het verwijderen van de vatting kom ik een tweetal beugels tegen die diep het objectief insteken, deze kan ik verwijderen. Verder kan ik het achterste lensdeel verwijderen. Daarna blijft een tweede lensdeel zitten. Op dat punt weet ik niet meer hoe verder en vooral wat wel en zeker niet kan/mag.

Heeft van jullie iemand iets dergelijks ooit bij de kop gehad en kan me tips geven?

Bij voorbaat dank.
Laatst gewijzigd door Nikon-Jack op wo jan 30 2008 2:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » ma jan 14 2008 4:51 pm

Is Luc niet de grote objectievendokter?
Misschien kun je hem een PB sturen.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jan 14 2008 6:08 pm

Ik vind je onderwerpnaam niet echt goed gekozen Jack. Zo sneeuwt het onder. Waarom zet je er niet in waar het eigenlijk om gaat: lens is puzzel.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”