CF kaarten voor Z8

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
MartinHHW
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

CF kaarten voor Z8

Bericht door MartinHHW » do jan 29 2026 10:18 pm

Ik ben in bezit van Z8 en ik weet dat Nikon een serie CF kaarten ondersteunt.
https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_a ... lang=nl_NL

Ik maak tot nu toe gebruik van Lexar Pro Silver 256GB CFexpress Type B - R1750/W1300 MB/s en dit type staat niet in de ondersteunde reeks. Wel types van Lexar Pro Gold staan in de reeks.
De silver versie die ik gebruik is het is het instapmodel van de professionele reeks en ik heb er geen problemen mee gehad tot nu toe. :thumbup:

Nu ben ik op zoek naar extra kaarten en kwam deze SanDisk Extreme PRO CFexpress Card 256GB Type B tegen tegen schappelijke prijs en die lijkt ook nog eens in de lijst te staan.

Maar ik lees (op facebook bijvoorbeeld) indianenverhalen over dat SanDisk kaarten bekend staan over warm worden?
Facebook beschouw ik als iets minder betrouwbaar dan Nikon Forum ;)

Is er iemand hier die ervaring met dit type Compact Flash kaart van SanDisk heeft?

rgv
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: CF kaarten voor Z8

Bericht door rgv » vr jan 30 2026 8:29 pm

ik heb al lange tijd deze kaarten. Sandisk extreme pro 256 cf express. Op de Z8 ( en op de d850) werken ze prima , nooit problemen gehad .Wordt ook niet warm, zelfs niet op de Caribische eilanden.
Heb trouwens al jaren kaarten van Sandisk ook andere typen, nog nooit probleem gehad. Bij langdurig filmen worden alle kaarten warm denk ik. Voor filmen weet ik het niet, doe ik wel maar niet veel. Tot nu toe geen probleem

Odin
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Odin » zo feb 01 2026 11:34 am

Hier ook geen problemen met div kaarten.

MartinHHW
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door MartinHHW » di feb 10 2026 9:59 pm

Top! Dank voor de informatie! Altijd fijn om ervaringen te horen uit eerste hand! Ik heb er 2 gekocht nu vanuit Duitsland. Scheelde toch weer en zonder verzendkosten ;)

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”