Mijn vulpen, zonder inktpot

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: balpen ... lelijk

Bericht door gijs sandberg » za mar 28 2026 4:32 pm

Beste Gert,
Roerend mee eens, sterker nog: jaren geleden , toen ik een nieuwe Sheaffer aanschafte, heb ik niet eens een balpen bij gekocht, wel een vulpotlood.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

HenkvanZuylen
Forumlid
Forumlid

Re: Mijn vulpen, zonder inktpot

Bericht door HenkvanZuylen » za mar 28 2026 7:35 pm

Ik schrijf ook nog dagelijks (voor hobby) met een vulpen.
Ik heb er veel gehad, maar intussen heb ik het gereduceerd naar 4 stuks, die gebruik ik om en om (met allemaal een andere kleur inkt) dus ze blijven allemaal lekker gebruiksklaar.
Ieder van de 4 schrijft weer anders, maar allemaal heel fijn en ik hou van het geluid dat een vulpen maakt op het papier.
Het is maar hobby, relax!

gvdnberg
Webredactie
Webredactie
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo mar 29 2026 10:06 am

Mijn voorkeur inkt is een donkerrood-bruine inkt. Het is een herinnering aan mijn diensttijd omdat ik die inkt cadeau kreeg van een klas die ik opgeleid had in de telegrafie. Toen ik ging studeren bleek het heel praktisch om een afwijkende kleur te hebben. Als ik achteraf mijn tentamens mocht inzien, hoefde ik niet lang te zoeken. Ik was de enige die met bruine inkt schreef.
Ik ben pas overgestapt naar watervaste donkerblauwe inkt toen ik aan het werk ging en ik receptcontrole en productiecontrole moest paraferen. Dat mocht alleen met balpen, omdat vulpen uit te wassen is. Bijna goed, watervaste inkt is echt bijzonder watervast! Dus ik tekende met vulpen! Het vereist wel iets meer onderhoud en schoonmaken van de vulpen, maar dat neem ik op de koop toe.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Tony D » zo mar 29 2026 1:59 pm

De discussie gaat wel steeds verder off topic!

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » zo mar 29 2026 4:51 pm

Tony D schreef: zo mar 29 2026 1:59 pm De discussie gaat wel steeds verder off topic!

Ton
Is een coffeecorner topic geworden idd.
Bijna leeg hier....

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » zo mar 29 2026 7:21 pm

Als een foto een discussie over het onderwerp oproept, kunnen we concluderen dat het een geslaagde foto (en een leuke discussie) is.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Plaats reactie

Terug naar “Overig”