MO maart 202, Beoordelen foto's ‘Kruis’

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.
Plaats reactie

Welke fotograaf maakte de mooiste foto’s bij het thema ‘Kruis'’? Kies één of twee foto’s!

Peiling loopt tot di apr 21 2026 9:36 pm

TinoZ72
1
7%
ErikReijnders
0
Geen stemmen
wim hoppenbrouwers
2
13%
Ssas
1
7%
Richard
0
Geen stemmen
MarcoEos70D
0
Geen stemmen
josti
1
7%
Tony D
1
7%
rgv
0
Geen stemmen
RGS
4
27%
Gemmageluk60
2
13%
Karina2
3
20%

Totaal aantal stemmen: 15

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

MO maart 202, Beoordelen foto's ‘Kruis’

Bericht door josti » wo apr 01 2026 9:36 pm

Hallo allemaal,
Gisteren sloot de maandopdracht van maart 2026 en dus is hier weer de poll om de beste foto van allemaal te kiezen. Twaalf inzendingen deze maand met het thema ’Kruis’. Alle twaalf foto's doen mee in de poll om de eretitel 'foto van de maand’ in de wacht te slepen. Alle inzenders hartelijk dank voor jullie inspanning, creativiteit en deelname :thumbup: .
De poll staat hierboven klaar om in te vullen. Je mag ook nu weer twee foto's kiezen die je het mooiste of het beste vindt. Dat hoeft niet, maar is vooral voor ‘als je niet kunt kiezen’. De foto's zijn te zien door op de link (verderop in dit bericht) te klikken. Bekijk en beoordeel de foto’s. Neem in je oordeel mee hoe het thema in de foto is verwerkt, de originaliteit, de compositie, het kleurgebruik, de technische kwaliteit van de foto, zit er humor in de foto, etc. Kies de foto(’s) die volgens jou op de eerste plaats hoort(horen) te staan. Het is weer aan jou om een keus te maken. Het is deze keer weer niet makkelijk want de verschillen in interpretatie van het thema zijn groot.
Breng je stem uit op de foto(’s) van jouw voorkeur. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 april 2026 21.30 uur.
De ingezonden foto's voor het thema ’Kruis’ vind je hier.
De winnende foto's van 2026 staan na afloop van de polls in dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2025 hebben gewonnen, vind je via deze link in het archief van de Maandopdrachten. En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Re: MO maart 202, Beoordelen foto's ‘Kruis’

Bericht door MarcoEos70D » do apr 02 2026 9:57 am

Leuk om te zien wat er met “mijn” thema gemaakt is, zitten mooie foto’s tussen. Het thema is bij de een beter te herleiden dan bij de ander, dat maakt het leuk.

Ik heb lang getwijfeld tussen 2 foto’s. Allereerst die van Richard omdat ik het sowieso een hele mooie foto vind, maar ook omdat het kruis op meerdere manieren terugkomt in de foto. En daarnaast die van Gemma, omdat die ook heel mooi is, maar ook het best aansluit bij het gevoel waarmee ik voor het thema had gekozen. Een persoonlijke overweging dus, die ervoor zorgt dat mijn stem naar Gemma is gegaan.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Karina2
Redactie NCN Magazine
Redactie NCN Magazine
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Karina2 » do apr 02 2026 10:11 am

Je mag 2 stemmen uitbrengen, Marco. Daarmee kan je je dilemma wanneer je twijfelt tussen 2 foto's tegenwoordig veel makkelijker oplossen. M.a.w. ik zou die 2e stem ook uitbrengen

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » do apr 02 2026 11:03 am

Karina2 schreef: do apr 02 2026 10:11 am Je mag 2 stemmen uitbrengen, Marco. Daarmee kan je je dilemma wanneer je twijfelt tussen 2 foto's tegenwoordig veel makkelijker oplossen. M.a.w. ik zou die 2e stem ook uitbrengen Afbeelding
Ah shit, weer vergeten dat dat tegenwoordig kan. Helaas kan je dat niet aanpassen. Sorry Richard ;-)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

pimmetje
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door pimmetje » do apr 02 2026 2:54 pm

Mijn stem ging naar Wim Hoppenbrouwers,simpel en subliem mooi.
tweede stem naar RGS,gewoon een mooie foto die de lading meermalen dekt.

Plaats reactie

Terug naar “Maandopdracht”