Training - Photoshop CS3 Basis Training

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Training - Photoshop CS3 Basis Training

Bericht door Maud » ma jan 14 2008 8:04 pm

Zag in blad -Advances Photoshop - Uitgave 3 het volgende staan

Photoshop CS3 Basis Training
Calumet Amsterdam

In deze cursus wordt een gedegen basis gelegd, waarmee je jezelf verder kunt ontwikkelen. Om goede resultaten te behalen, moet je bijvoorbeeld eerst weten hoe en waarop een beeld beoordeeld wordt. Wat zijn de gevolgen als je de resolutie, helderheid, contrast en kleur gaat veranderen? Hoe corrigeer je beelden met behulp van lagen en laagmaskers?

Duur: 3 dagen 10:00–16:00 uur

Dag 1: Inleiding op Bridge, Camera Raw en Photoshop CS3. Behandeld wordt: kleurbeheer / werken met lagen en laagmaskers / corrigeren met aanpassingslagen / curven.

Dag 2: filters / smart objects / schaduw-hooglicht / selecteren / montages maken / lagengroepen.

Dag 3: retoucheren / verscherpen / workflow en presentatie / handelingen / batchverwerking. en voor Lightroom / printen en uitvoer via Lightroom.

Data: Maandag 7, 14 en 21 januari
Kosten: € 446,25 p.p.

Data: Woensdag 9, 16 en 23 januari
Kosten: € 446,25 p.p.

-----------------------------

Raw workflow met Lightroom en Photoshop CS3
Calumet Amsterdam

Een 2 daagse training waarbij we diep ingaan op het in de praktijk werken met raw bestanden, waarbij kwaliteit en snelheid voorop staan. Van de beste methode voor raw-ontwikkeling tot het slim archiveren van je beeldbestanden, elk onderdeel wordt besproken en getoond. We gebruiken hiervoor Lightroom en Photoshop CS3 met aandacht voor de sterke punten en naadloze integratie van beide programma’s. Je kunt voor deze training je eigen bestanden meebrengen en zo je eigen workflow creëren

Duur: 2 dagen 10:00–16:00 uur

Dag 1: Uitvoerige behandeling en uitleg van Lightroom: importeren / tethered shooting / keywords en IPTC / selecteren van foto’s / raw-ontwikkeling / virtuele kopieën / zwartwit / presets / snelle presentaties maken / export naar Photoshop.

Dag 2: Lokale correcties uitvoeren in Photoshop met aanpassingslagen en filters / dubbelontwikkelingen / handelingen / batchverwerking / druppels maken voor Lightroom / printen en uitvoer via Lightroom.

Data:Vrijdag 11 en 18 januari
Kosten: € 267,75 p.p.

Alles terug te lezen op http://www.calumetphoto.nl/ctl?ac.ui.pn ... umetEvents

In het blad staan leuke probeersels waar je erg veel van kan leren..

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

cursus

Bericht door George Fennes » ma jan 14 2008 10:20 pm

Ik hoop Maud dat deze cursus die ze geven beter in elkaar zit dat de basiscursus digitale fotografie die ze ooit eens gegeven hebben ongeveer 1 jaar geleden.
Dat was echt om te huilen.
De prijzen zijn ook niet echt goedkoop.
Maar gaat er iemand naar deze cursus ben ik benieuwd naar het niveau.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » ma jan 14 2008 10:28 pm

Ik probeer het wel zelf (desnoods een boek)

Wat een preizen :shock:

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » ma jan 14 2008 10:38 pm

Ik kom nu heel ver met deze video-lessen http://www.webfotoclub.nl//showgallery.php?cat=552. Ik zet de video's om in mijn eigen handleiding, test dingen uit op mijn eigen foto's en plak het resultaat erbij.

Ik heb het ook nog niet echt nodig maar misschien voor diegene die er naar opzoek zijn..

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » di jan 15 2008 12:05 am

Kijkend naar de data, is de cursus al volop bezig. Ik had het ook gezien op de site van Calumet. Alleen inderdaad George de prijs vind ik nogal pittig en tja om doorde weeks 10:00 uur in Rotterdam te zijn, is een hele beproeving.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di jan 15 2008 12:34 am

Inderdaad aan de preis .... Tip voor zelf studerenden koop een klein notitie boekje en schrijf alles wat je leert van PS CS3 gewoon op. Liefst compleet met sneltoets handelingen er bij. Ik heb namelijk zelf erg snel dat ik de details van een handeling vergeet en er is niks handiger dat je even terug in het Little Black Book kunt kijken....
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di jan 15 2008 1:20 am

Nu zie ik al twee mensen die prijs als "preis" schrijven... :? :? :?

Nog erger dan het regelmatig geziene fotograVeren... :(
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di jan 15 2008 8:28 am

Ja en ?

Lekker interessant....
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » di jan 15 2008 9:00 am

luc schreef:Tip voor zelf studerenden koop een klein notitie boekje en schrijf alles wat je leert van PS CS3 gewoon op. Liefst compleet met sneltoets handelingen er bij. Ik heb namelijk zelf erg snel dat ik de details van een handeling vergeet en er is niks handiger dat je even terug in het Little Black Book kunt kijken....
Klopt zo doe ik het ook :)

CorH

Bericht door CorH » di jan 15 2008 9:43 am

HenkG
Forumlid
Forumlid

Bericht door HenkG » di jan 15 2008 10:11 pm

In december heb ik gedurende drie vrijdagen van mijn werkgever gelegenheid gekregen de basistraining CS3 bij Calumet te volgen. Mijn ervaring: een kundige cursusleider die vanuit de praktijk een uitstekende uitleg gaf over CS3. Zeer intensief. De 'didactiek' is er een waarvoor je de schouders enigszins moet 'rechten': begint om 10.00 uur met praten (met behulp van een beamer) en houdt daar, met een tussenpoze van ongeveer een half uur, om 16.00 uur mee op. Maar zeer kundig en goed te volgen. Basistraining is een rekbaar begrip: zonder enige basiskennis (die ik gelukkig wél heb) gaat er een hoop aan je voorbij. Tussendoor krijg je zo nu en dan gelegenheid wat te oefenen op de Mac (nauwelijks verschil met de pc). Echt heel veel geleerd en maak daar uitgebreid gebruik van. Heb me, nu in 'eigen' tijd, opgegeven voor de vervolgtraining...

Groet,

Henk

George Fennes
Clublid
Clublid

gelukkig maar

Bericht door George Fennes » di jan 15 2008 10:18 pm

Henk dat klinkt veelbelovend en beter dan de basiscursus digitale fotografie die ze eerst gaven.
Maar nog wel een hoop geld.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

kik

Bericht door kik » do jan 17 2008 7:41 pm

Maud schreef:Ik kom nu heel ver met deze video-lessen http://www.webfotoclub.nl//showgallery.php?cat=552. Ik zet de video's om in mijn eigen handleiding, test dingen uit op mijn eigen foto's en plak het resultaat erbij.

Ik heb het ook nog niet echt nodig maar misschien voor diegene die er naar opzoek zijn..

Gr.
Maud
Hallo Maud,

Leuke en goede link. Daar kan je wat mee. Instructies zijn ook erg duidelijk. Bedankt :D

Groeten,
Erik

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » do jan 17 2008 8:25 pm

Maud schreef:
luc schreef:Tip voor zelf studerenden koop een klein notitie boekje en schrijf alles wat je leert van PS CS3 gewoon op. Liefst compleet met sneltoets handelingen er bij. Ik heb namelijk zelf erg snel dat ik de details van een handeling vergeet en er is niks handiger dat je even terug in het Little Black Book kunt kijken....
Klopt zo doe ik het ook :)
:idea: Bedankt :D

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”