Trouwfoto' s
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Eh even een ervaring van ons, wij deden de bruidsreportages ook altijd met z'n tweetjes.
Van te voren spraken we af Monique pakt de belangrijke momenten en ik scharrelde er een beetje doorheen. (Bepaalde details van de dag vastleggen en bepaalde momentjes pakken.) En op belangrijke momenten elkaar goed in de gaten houden. ('t staat zo stom als je een fotograaf in beeld hebt
) Twee zien er meer als één, en het geeft wel een rustig gevoel als het het zwaartepunt op twee ligt i.p.v. 1 .
Maar wat ook al gezegd is in vorige postings, 't is heel pittig als je er nog niet genoeg ervaring hebt. En als je in dit geval een helpende hand wordt toegestoken.. dan zou ik zeggen pakken die hand..
Groetjes Eelco
Van te voren spraken we af Monique pakt de belangrijke momenten en ik scharrelde er een beetje doorheen. (Bepaalde details van de dag vastleggen en bepaalde momentjes pakken.) En op belangrijke momenten elkaar goed in de gaten houden. ('t staat zo stom als je een fotograaf in beeld hebt

Maar wat ook al gezegd is in vorige postings, 't is heel pittig als je er nog niet genoeg ervaring hebt. En als je in dit geval een helpende hand wordt toegestoken.. dan zou ik zeggen pakken die hand..

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Helemaal waar Eelco!
Ik doe de trouwreportages over het algemeen met mijn vader.
We hebben dan beiden het gevoel dat de verantwoordelijkheid verdeeld is en dat er altijd wel wat moois tussen zal zitten.
Een ander iets... als je de hele dag meeloopt moet je ook een aardige conditie hebben. De hele dag sjouwen met je apparatuur voel je 's avonds goed in je benen, rug en armen.
Groetjes,
Bram
Ik doe de trouwreportages over het algemeen met mijn vader.
We hebben dan beiden het gevoel dat de verantwoordelijkheid verdeeld is en dat er altijd wel wat moois tussen zal zitten.
Een ander iets... als je de hele dag meeloopt moet je ook een aardige conditie hebben. De hele dag sjouwen met je apparatuur voel je 's avonds goed in je benen, rug en armen.
Groetjes,
Bram
- EelcoD7100
- Forumlid
AvanEijk schreef:
Eelco
Hmm... erg herkenbaar, maar als een dag fotografisch goed gelukt is vergeet ik dit meestal erg snel..Een ander iets... als je de hele dag meeloopt moet je ook een aardige conditie hebben. De hele dag sjouwen met je apparatuur voel je 's avonds goed in je benen, rug en armen.

Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- Arabia
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Hier een informatieve link.
Doe je voordeel ermee.
http://photo.net/learn/wedding/equipment
Groet'n
Lawrence
Doe je voordeel ermee.
http://photo.net/learn/wedding/equipment
Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
radiostilte verbreken
Hoi Marinus, het is nu 11 dagen geleden dat je het eerste en enige bericht heb gepost.
Laat eens wat van je horen.
Of ben je op wintersport
Groetjes George
Laat eens wat van je horen.
Of ben je op wintersport

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Trouwreportage
Hallo Marinus; voor wat het waard is!
Ik kreeg vorig jaar het verzoek van m'n zoon om een trouwreportage te maken van zijn huwelijk in de Provence. Ik heb dat in eerste instantie afgewimpeld omdat ik dat niet aandurfde. Trouwen doe je immers maar één keer.
Uiteindelijk toch bezweken omdat het alternatief, de lokale fotograaf, een niet te bewandelen weg bleek. Mon Dieu!
De adviezen van forumgenoten kan ik onderschrijven.
Ik heb veel voorbereidend werk gedaan en al met al waren de hoofdrolspelers meer dan tevreden. De buitenopnamen waren erg mooi, wat op een zonnige dag in de Provence nauwelijks een verdienste kan worden genoemd; de resultaten in het 12de-eeuws kerkje waren minder. Kleine raampjes, donker interieur, donkere vloer maar overwegend wit gekalkte muren, dus belichten ging wel goed.
Echter, ik had de zonnekap op de lens , de 17-55mm f/2.8, laten zitten waardoor het lichtje van de afstandsmeting het onderwerp niet goed bereikte en in het donkere kerkje leidde dat tot enkele onscherpe foto's o.a. van het aanschuiven van de ringen. Dat hebben we 's middags nog eens overgedaan. Dus trouwen doe je maar één keer ging niet helemaal op.
Zo zie je maar!
Succes
Pieter
Ik kreeg vorig jaar het verzoek van m'n zoon om een trouwreportage te maken van zijn huwelijk in de Provence. Ik heb dat in eerste instantie afgewimpeld omdat ik dat niet aandurfde. Trouwen doe je immers maar één keer.
Uiteindelijk toch bezweken omdat het alternatief, de lokale fotograaf, een niet te bewandelen weg bleek. Mon Dieu!
De adviezen van forumgenoten kan ik onderschrijven.
Ik heb veel voorbereidend werk gedaan en al met al waren de hoofdrolspelers meer dan tevreden. De buitenopnamen waren erg mooi, wat op een zonnige dag in de Provence nauwelijks een verdienste kan worden genoemd; de resultaten in het 12de-eeuws kerkje waren minder. Kleine raampjes, donker interieur, donkere vloer maar overwegend wit gekalkte muren, dus belichten ging wel goed.
Echter, ik had de zonnekap op de lens , de 17-55mm f/2.8, laten zitten waardoor het lichtje van de afstandsmeting het onderwerp niet goed bereikte en in het donkere kerkje leidde dat tot enkele onscherpe foto's o.a. van het aanschuiven van de ringen. Dat hebben we 's middags nog eens overgedaan. Dus trouwen doe je maar één keer ging niet helemaal op.
Zo zie je maar!
Succes
Pieter
trouwfoto' s
Excuses aan iedereen die gereageerd heeft op mijn vraag over het maken van een huwelijksreportage: ik was enige tijd verstoken van een internetverbinding, was op vakantie dus kon niet reageren. Maar bedankt voor alle tips die ik heb gekregen. Het bruidspaar heeft alle vertrouwen in me; het zal allemaal wel lukken! Ik houd jullie op de hoogte!
Bedankt, Marinus
Bedankt, Marinus

-
- Moderator
- Contacteer:
Re: trouwfoto' s
Marinus schreef:Het bruidspaar heeft alle vertrouwen in me; het zal allemaal wel lukken!

- EelcoD7100
- Forumlid
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
alfredo, daarbij stond er ook dat dit zijn eerste keer was en geven wij hem tips wat hij kan verwachten
niks mis mee toch?
Je vraagt 1 ding en krijgt meer dan je vraagt willen we toch allemaal wel. Ik vraag 1 zoen aan mijn vrouw en ik krijg gelijk ........ nou ja we begrijpen het wel

Je vraagt 1 ding en krijgt meer dan je vraagt willen we toch allemaal wel. Ik vraag 1 zoen aan mijn vrouw en ik krijg gelijk ........ nou ja we begrijpen het wel

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- aquarius
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Je vraagt 1 ding en krijgt meer dan je vraagt willen we toch allemaal wel. Ik vraag 1 zoen aan mijn vrouw en ik krijg gelijk ........
......een afs 80-200 2.8 ???
hihi sorry Martijn, kon het niet laten...
Groet,
Aquarius
......een afs 80-200 2.8 ???

hihi sorry Martijn, kon het niet laten...
Groet,
Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
nee nee die dingen betaal ik zelf he 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;