Nikon MC-30A remote

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Marceld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Nikon MC-30A remote

Bericht door Marceld » vr mar 27 2026 2:37 pm

Heb een 2e hands MC-30A remote gekocht. Kende deze afstandsbediening niet en heb er een vraag over:

Klopt het, dat als je de ontspanknop indrukt, deze meteen in de "lock" schiet? Er zit een schuifje met "Lock" op, maar het lijkt erop alsof deze meteen wordt geactiveerd zodra je de ontspanknop indrukt. Of is het Lock-schuifje gewoon erg gevoelig?

Of: dit hoort niet zo en is het een defect? Het werkt verder wel, maar lastig om steeds te moeten "unlocken". :wink:

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Marcel
Nikon D850 • AF-S 14-24 2.8 • AF-S 24-70 2.8 • AF-S 70-200 2.8G ED VR II • Nikon AF-S 500mm f/5.6E PF ED VR • AF-D 50 1.8 • AF-S 20 1.8G ED • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Flickr

Ronaldo
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Nikon MC-30A remote

Bericht door Ronaldo » vr mar 27 2026 3:11 pm

Hi Marcel,

Deze hoort niet meteen te locken, het lijkt me een defect.

Groet, Ronald.

Labolava
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nikon MC-30A remote

Bericht door Labolava » ma mei 11 2026 10:19 pm

Hey,
Op mijn MC-30 (geen A) kan het schuifje in rechter (lock) of linker positie gezet worden.
Bij links kan ik ontspanknop indrukken en komt deze weer omhoog als ik loslaat.
Bij rechts (lock stand) druk je de ontspanknop in en blijft deze ingedrukt,(gelocked) ook als je hem loslaat. In dit geval moet je het schuifje dus weer naar links doen om de ontspanknop te unlocken. Dat kan wat stroef voelen omdat de veer die de knop terug wil duwen voor extra frictie zorgt. Je kunt de knop weer even goed indrukken om het wat soepeler te laten verlopen.
Hoop dat dit je iets verder helpt.
Grt Micha
Een goede foto zegt meer dan 1000 woorden
1000 woorden zijn niet genoeg om een slechte foto goed te praten

Vr Grt Micha

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”