2026-05-30 reacties en foto’s wandeling Antwerpen
- hans1956
- Regiocoördinator

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
2026-05-30 reacties en foto’s wandeling Antwerpen
Wederom een prachtige dag met een leuke gezellige groep een deel van Antwerpen gefotografeerd.
Jullie kunnen hier de foto’s en reacties plaatsen. Jolanda en ik zijn zeer benieuwd!
Jullie kunnen hier de foto’s en reacties plaatsen. Jolanda en ik zijn zeer benieuwd!
-
Maurice
- Regiocoördinator

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: 2026-05-30 reacties en foto’s wandeling Antwerpen
Hans en Jolanda, bedankt voor de organisatie!
Het voelde als een heerlijk ontspannen vakantiedagje met fotovrienden en ik heb er echt van genoten. Het bezoek aan de wijk Zurenborg vond ik, mede door mijn vakgebied, bijzonder interessant en inspirerend. Ik heb daar zelfs minder foto's gemaakt dan verwacht, omdat ik vooral de sfeer en de prachtige architectuur op me wilde laten inwerken. En dan Antwerpen Centraal: wat een fantastische plek voor fotografen! Alleen daar zou ik met gemak een hele dag kunnen rondlopen en fotograferen.
Kortom: dank voor de leuke activiteit, de uitnodiging en vooral ook de gezellige groep.
De foto's volgen later; eerst de herinneringen en indrukken van mijn eigen geheugenkaart verwerken.
Het voelde als een heerlijk ontspannen vakantiedagje met fotovrienden en ik heb er echt van genoten. Het bezoek aan de wijk Zurenborg vond ik, mede door mijn vakgebied, bijzonder interessant en inspirerend. Ik heb daar zelfs minder foto's gemaakt dan verwacht, omdat ik vooral de sfeer en de prachtige architectuur op me wilde laten inwerken. En dan Antwerpen Centraal: wat een fantastische plek voor fotografen! Alleen daar zou ik met gemak een hele dag kunnen rondlopen en fotograferen.
Kortom: dank voor de leuke activiteit, de uitnodiging en vooral ook de gezellige groep.
De foto's volgen later; eerst de herinneringen en indrukken van mijn eigen geheugenkaart verwerken.
-
Henk
- Bestuurslid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Na de leuke wandeling door Antwerpen, wil ik als bestuurslid toch even iets meer vertellen over onze regiocoördinatoren. Zij hebben de belangrijke taak om een mooie wandeling te begeleiden en dragen de zorg over onze deelnemers. Dat brengt een hoop verantwoordelijkheid met zich mee en zeker in het buitenland wil je echt op alles voorbereid zijn. Daarom kiezen we er soms voor om voor de zekerheid ...
1. Een reserve regiocoördinator mee te sturen

2. En net op het moment dat je denkt "waar is de (reserve) regiocoördinator als je hem nodig hebt ....."

3. ... dan popt deze op uit het niets

Nu denk je misschien: hoe bereidt zo'n regiocoördinator zich nu voor op een stadswandeling? Daarvoor hebben ze een apart toegangsdeurtje tot de stad waar we deze wandeling maken.
4. Na afloop van de wandeling sturen we ze wel weer door dat deurtje naar binnen, hoewel het af en toe wel een beetje proppen is.

Na de zomer komen ze in een andere stad via zo'n deurtje weer naar buiten om een volgende stadswandeling voor te bereiden.
Hans en Jolanda hartelijk dank voor deze leuke stadswandeling. Alle deelnemers dank voor de gezellige dag. En speciale dank aan Maurice die, ondanks het feit dat hij zich er bijzonder op verheugd had om samen met Sandra naar een creabeurs te gaan, zich heeft opgeofferd om Hans en Jolanda bij te staan als reserve regiocoördinator.
1. Een reserve regiocoördinator mee te sturen

2. En net op het moment dat je denkt "waar is de (reserve) regiocoördinator als je hem nodig hebt ....."

3. ... dan popt deze op uit het niets

Nu denk je misschien: hoe bereidt zo'n regiocoördinator zich nu voor op een stadswandeling? Daarvoor hebben ze een apart toegangsdeurtje tot de stad waar we deze wandeling maken.
4. Na afloop van de wandeling sturen we ze wel weer door dat deurtje naar binnen, hoewel het af en toe wel een beetje proppen is.

Na de zomer komen ze in een andere stad via zo'n deurtje weer naar buiten om een volgende stadswandeling voor te bereiden.
Hans en Jolanda hartelijk dank voor deze leuke stadswandeling. Alle deelnemers dank voor de gezellige dag. En speciale dank aan Maurice die, ondanks het feit dat hij zich er bijzonder op verheugd had om samen met Sandra naar een creabeurs te gaan, zich heeft opgeofferd om Hans en Jolanda bij te staan als reserve regiocoördinator.
groeten Henk.
Henk Melenhorst Fotografie
Henk Melenhorst Fotografie
-
OnlineReneG
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ah de eerste foto's zijn er al! Ik heb me in ieder geval weer ontzettend vermaakt, het was gezellig (en iets minder warm dan Keulen, dat kwam de creativiteit wel ten goede
).
Hans en Jolanda, bedankt voor de organisatie! Ik begin alvast met het station in kleur, er volgen nog meer series.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. Mijn eerste poging om een 'maurice-je' te maken. Niet verkeerd maar ik moet nog wat oefenen.

8.

9. Ik weet het, niet helemaal symmetrisch, maar er stonden wat toeristen in de weg. Ook veel tegenlicht, dus een lekker 'over de top' bewerking

10. Buiten was er ook nog iets.

Hans en Jolanda, bedankt voor de organisatie! Ik begin alvast met het station in kleur, er volgen nog meer series.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. Mijn eerste poging om een 'maurice-je' te maken. Niet verkeerd maar ik moet nog wat oefenen.

8.

9. Ik weet het, niet helemaal symmetrisch, maar er stonden wat toeristen in de weg. Ook veel tegenlicht, dus een lekker 'over de top' bewerking

10. Buiten was er ook nog iets.

Laatst gewijzigd door ReneG op zo mei 31 2026 11:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
OnlineReneG
- Clublid

- Contacteer:
En bij deze ook alvast wat foto's van centraal in zwart/wit, beetje low-key:
11.

12.

13.

14.

11.

12.

13.

14.

-
Maurice
- Regiocoördinator

Henk, wat een geweldig verhaal en prachtige foto's!
Sinds jouw onthulling van het geheime deurtje worden Hans en ik overspoeld met vragen. Via e-mail, privéberichten en waarschijnlijk binnenkort zelfs per postduif komt steeds dezelfde vraag binnen:
"Wat zit er eigenlijk achter dat deurtje?"
Na uitgebreid overleg in de regiocoördinatorenruimte hebben we besloten om de sluier een klein beetje op te lichten. Speciaal voor de leden van de Nikon Club geven we een exclusief kijkje achter de schermen en delen we een recente selfie van ons.

Groet,

Hans & Maurice
Bovenstaande foto is bekend bij het bestuur maar wat niemand weet; het is echt wel gezelliger achter dat deurtje.

Voor we weer achter het deurtje verdwijnen en los van alle grappen: Henk dank voor de waardering voor de regiocoördinatoren.
Hans en ik hebben die in ieder geval duidelijk tussen de regels door gelezen.
Sinds jouw onthulling van het geheime deurtje worden Hans en ik overspoeld met vragen. Via e-mail, privéberichten en waarschijnlijk binnenkort zelfs per postduif komt steeds dezelfde vraag binnen:
"Wat zit er eigenlijk achter dat deurtje?"
Na uitgebreid overleg in de regiocoördinatorenruimte hebben we besloten om de sluier een klein beetje op te lichten. Speciaal voor de leden van de Nikon Club geven we een exclusief kijkje achter de schermen en delen we een recente selfie van ons.

Groet,

Hans & Maurice
Bovenstaande foto is bekend bij het bestuur maar wat niemand weet; het is echt wel gezelliger achter dat deurtje.

Voor we weer achter het deurtje verdwijnen en los van alle grappen: Henk dank voor de waardering voor de regiocoördinatoren.
Hans en ik hebben die in ieder geval duidelijk tussen de regels door gelezen.
-
Maurice
- Regiocoördinator

Een fijne aftrap Rene.
De laatste z/w (14); lekker beeld man!
En dan deze;
De laatste z/w (14); lekker beeld man!
En dan deze;
Erg leuk om te lezen dat ik je heb weten te inspireren. Zo'n prisma kan leuke beelden opleveren, maar is inderdaad niet altijd even eenvoudig in het gebruik.ReneG schreef: zo mei 31 2026 11:39 pm 7. Mijn eerste poging om een 'maurice-je' te maken. Niet verkeerd maar ik moet nog wat oefenen.![]()
-
OnlineReneG
- Clublid

- Contacteer:
Zo'n verborgen ruimte wil ik ook wel.
PS: Heeft Hans een AI facelift gekregen?
]
In het verlengde daarvan: Protestactie? Hooligan??

Oh, het is een NCN Regiocoordinator.

In het verlengde daarvan: Protestactie? Hooligan??

Oh, het is een NCN Regiocoordinator.

Laatst gewijzigd door ReneG op ma jun 01 2026 11:55 am, 3 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineReneG
- Clublid

- Contacteer:
En dan deze: Ik was erg gefascineerd door de voordeuren in Zurenborg. Maar een serie van gemaakt, niet individueel genummerd om de foto's aan te laten sluiten.
15.

15.

- w.wind
- Moderator

- Ervaringsniveau: ***
Hans en Jolanda bedankt voor deze schitterende wandeling. Ook alle deelnemers bedankt voor jullie gezelligheid. Deze had ik wel even nodig.
1
WZ8_3456 by wim van der Wind, on Flickr
2
WZ8_3462 by wim van der Wind, on Flickr
3
WZ8_3465 by wim van der Wind, on Flickr
4
WZ8_3468 by wim van der Wind, on Flickr
5
WZ8_3469 by wim van der Wind, on Flickr
6
WZ8_3470 by wim van der Wind, on Flickr
7
WZ8_3474 by wim van der Wind, on Flickr
8
WZ8_3475 by wim van der Wind, on Flickr
9
WZ8_3484 by wim van der Wind, on Flickr
10
WZ8_3487 by wim van der Wind, on Flickr
1
WZ8_3456 by wim van der Wind, on Flickr2
WZ8_3462 by wim van der Wind, on Flickr3
WZ8_3465 by wim van der Wind, on Flickr4
WZ8_3468 by wim van der Wind, on Flickr5
WZ8_3469 by wim van der Wind, on Flickr6
WZ8_3470 by wim van der Wind, on Flickr7
WZ8_3474 by wim van der Wind, on Flickr8
WZ8_3475 by wim van der Wind, on Flickr9
WZ8_3484 by wim van der Wind, on Flickr10
WZ8_3487 by wim van der Wind, on FlickrMet vriendelijke groeten,
Wim van der Wind
Mooi spul van Nikon
Wim van der Wind
Mooi spul van Nikon
-
OnlineReneG
- Clublid

- Contacteer:
Nr. 2 en vooral 4 zijn heel fraai Wim. Bij nr. 2 vraag ik me af waarom ik die zelf niet heb gezien.