10 jaar geleden bezochten wij Valencia ook al eens een week. De eerste avond toen, vergeet je nooit meer natuurlijk, liet in mijn snuittas met daarin mijn toenmalige Nikon D610+ AF-S 24-70 F2.8 van mijn schouder afglijden. Het was een zeer degelijke tas. Dus toen mijn vrouw zei moet je niet even kijken of er iets met je camera aan de hand is, zei ik, nou dat zal wel meevallen. Het is een zeer dikke en zachte bodem in die tas.
Echter.......toen ik om haar gerust te stellen toch even keek, bleek dat de vatting van zowel camera als lens compleet eruit gebroken waren.
Ik moest dus een keer terug. Dat was dus 2 weken geleden.
Hier een aantal opnames van een vroeg bezoek aan " de Stad der Wetenschap en kunst " . De bekende door Santiago Calatrava ontworpen gebouwen die ik tussen 07:00u en 09:00u in de ochtend gefotografeerd heb.
1.
Nog voor zonsopkomst

2.
Het begint te dagen.

3.
De eerste lampjes gaan al uit.

4.
Daglicht is er bijna. Had gehoopt op een bewolkte dag om meer te kunnen doen met ND filters in een bepaalde sfeer.

5.
En er moet gewerkt worden, alles moet klaar voordat de toeristen komen.

6.
En het water moet schoon blijven.....

7.
Kennis gemaakt met een, naar het schijnt, bekende Colombiaanse DJ Paul Jara . Na een half uurtje werd hij, beroemd of niet, vriendelijk verzocht om te vertrekken. Gelukkig hebben we de foto's nog!

8.
Ondertussen gaan de eerste mensen ook naar het werk!

9.
De zon doet inmiddels goed zijn best, en de wind slaapt uit.

Hierna hadden we ons ontbijtje wel verdiend . Lekker rustig nagenieten van deze prachtige plek op een bankje in de schaduw. Want ook in de ochtend was het al snel erg warm.
Bedankt voor het kijken.
Groet.....Willem