De NIKON IMAGE SPACE-service wordt op 15 oktober 2026 beëindigd.

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
ErikReijnders
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: De NIKON IMAGE SPACE-service wordt op 15 oktober 2026 beëindigd.

Bericht door ErikReijnders » di sep 15 2026 11:49 am

Karina2 schreef: ma sep 14 2026 1:34 pm Wordt steeds onaantrekkelijker, is, als ik het goed begrijp, alleen voor tijdelijke opslag geschikt.
Daar lijkt het sterk op. als ik het goed gelezen heb worden de bestanden wel doorgezet naat een door de gebruiker aangewezen opslagmedium. Dan denk ik waarom dat dan niet gelijk doen?
Het lijkt op een ongewenste tussenstap.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » di sep 15 2026 1:14 pm

MarcoEos70D schreef: do aug 27 2026 11:38 am Als alternatief kan je een album in Flickr gebruiken. Is te delen, foto's zijn per stuk of in batch te downloaden.

Ik heb nooit met NIS gewerkt dus geen idee of dat qua functionaliteit gelijk is, maar Flickr is in ieder geval een alternatieve optie.
Mijn idee ook. Ik heb een Flickr Pro account met unlimited storage waarvan nu 60gb benut. Hiermee gelijk een backup van mijn Jpegs op maximale grootte. Kost €82 per jaar, €6,83 per maand. Ik vind dat het geld waard. Kostenloze opties hebben vrijwel altijd beperkingen, immers voor niets gaat alleen de zon op.

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » za sep 19 2026 10:53 am

Exact hoe ik het doe. Heb jaren gedacht “ik ga er neit voor betalen’, maar ben nu alweer heel lang blij dat ik dat wel doe ;-)

Altijd je foto’s onder handbereik, backup, makkelijk met andere te delen (ook de private albums), die vervolgens ook kunnen downloaden: ideaal.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

ErikReijnders
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Contacteer:

Bericht door ErikReijnders » za sep 19 2026 2:13 pm

Ik heb jaren een betaald abonnement gehad bij flickr.com dat heb ik ooit opgezegd omdat ze me bleven bombarderen met advertenties dat ik verder moest updaten . Op zeker moment heb ik ze een mail gestuurd daarmee op te houden. Dat had averechts effect . Waarna ik 80 % van mijn fotos verwijderd heb en ben zonder abonnement verder gegaan. Ik zit dus nu in dubio , of het nog eens een kans geven ofwel een andere eventueel betaalde partij vinden waar ik kan delen met groepen of per foto. Tijdslimiet instellen,enz enz.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » za sep 19 2026 2:21 pm

Ik krijg die advertenties nooit, dus wellicht is dat verleden tijd.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”