Ik wil wel op zijn idee regeren en daarom dit nieuwe draadje, om de andere discussie niet te vervuilen.Ik houd nog steeds vast aan mijn idee dat de ‘NCN’ omgevormd zou moeten worden naar ‘Foto Club Nederland’ zodat fotografen met andere merken zich ook hier meer thuis gaan voelen. Dan hebben we hopelijk meer leden, meer interactie en mogelijk ook meer continuiteit. Maar volgens mij ga ik hier dan weer een hele andere discussie aanzwengelen
Ik ben het niet eens met Richard. We zijn juist geen gewone fotoclub, maar een merken-club. Wat ik op clubactiviteiten altijd zo goed vind is dat je heel snel praktische kennis kunt uitwisselen over de werking van je camera. Ik heb regelmatig lenzen van clubleden geleend om ze eens uit te proberen. Natuurlijk ook van Nikon leentafel op clubdagen en andere gelegenheden.
Ik hoor van mensen die met andere merken fotograferen regelmatig dat ze zo’n merken-club voor hun merk missen.
Als we een algemene fotoclub worden, dan zijn we een van de velen en onderscheiden we ons niet meer.
Er zal inderdaad minder op foto’s gereageerd worden dan op een echt foto-forum. Het staat een ieder dan ook vrij om daar zijn/haar foto’s te plaatsen om reacties te krijgen.
In 2027 viert de NCN haar 40-jarig bestaan. Ik hoop dat we ook het 50- en misschien zelfs het 100-jarig bestaan nog gaan vieren. Al zal ik zelf bij dat laatste jubileum wel niet meer aanwezig zijn.
Ton