Dat automatisch kan je 'aan' en 'uit' zetten.D70-shooter schreef:Ik heb ook ergens gelezen dat een 17-55 DX vanaf zo'n 22 mm normaal te gebruiken is op je D3.
Je moet dan in het menu de optie wel uitzetten dat de camera automatisch op dx schakelt zodra je een dx objectief gebruikt.
Zou je dat eens kunnen testen en wat foto's kunnen plaatsen?
Dx lens op een d3
Ik heb beide objectieven voor mijn D3, en ze doen het prima!Arend-ho schreef:misschien een 28-70 of een 17-35mm nog een tussen oplossing...kosten iets minder en zijn 2dehands neem ik aan wel te krijgen...
Arend....die ook ergens gehoord heeft dat dit af te raden was.....maar of dat nu verkoop praat was ??!! wie weet meer ??
@yoyo
dat sloeg op de 28-70 en de 17-35mm en niet op de nieuwe serie [24-70 / 14-24mm ] als je dat soms dacht.
en dat ergens gehoord was een man van Nikon zelf. met een heel technisch verhaal erachter wat bij mij niet bleef hangen...vandaar de vraag ?! of dit nu een boel sh*t verhaal was of niet.
Arend
dat sloeg op de 28-70 en de 17-35mm en niet op de nieuwe serie [24-70 / 14-24mm ] als je dat soms dacht.
en dat ergens gehoord was een man van Nikon zelf. met een heel technisch verhaal erachter wat bij mij niet bleef hangen...vandaar de vraag ?! of dit nu een boel sh*t verhaal was of niet.
Arend
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat non-DX objectieven het doen op de D3 ligt min of meer voor de hand, maar de test van een DX-er zoals de 17-55 op de D3, bij verschillende brandpuntsafstanden en bij uitgeschakelde DX-mode is interessant.wil schreef:wil je ook een test maken maar dan de dx mode uitschakelen.
Ik wil die donkere randen wel eens zien hoe groot die zijn.
Ik heb dus dezelfde vraag als Wil.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Wil, Marten en Andres, ik zal morgen proberen tijd te maken om dit testje voor jullie te maken.
Ben zelf ook wel benieuwd want dan weet ik ook gelijk of ik men 17-55mm in kan zetten zolang ik de 24-70mm nog niet heb alhoewel ik met men 50mm, 105mm en de 70-200mm gedwongen wordt creatief bezig te zijn wat me ook erg bevalt moet ik zeggen.
Maar in principe zal ik de 17-55mm op de D300 gebruiken waar hij uiteindelijk voor gemaakt is natuurlijk.
Mvg, Gino
Ben zelf ook wel benieuwd want dan weet ik ook gelijk of ik men 17-55mm in kan zetten zolang ik de 24-70mm nog niet heb alhoewel ik met men 50mm, 105mm en de 70-200mm gedwongen wordt creatief bezig te zijn wat me ook erg bevalt moet ik zeggen.
Maar in principe zal ik de 17-55mm op de D300 gebruiken waar hij uiteindelijk voor gemaakt is natuurlijk.
Mvg, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hier dan maar even het verlossende antwoord. De fotos zijn gemaakt met de D3 en wellicht wel het meest verkochte DX objectief de 18-55
U mag raden welke van de 2 foto's de automatische DX crop is :mrgreen:

U mag raden welke van de 2 foto's de automatische DX crop is :mrgreen:

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"