Wat is de beste methode om het oculair scherp te stellen, ik blijf maar klooien met dat ding.
Heb mijn vrouw ook al laten kijken maar dat schiet natuurlijk ook niet op, ik moet het scherp zien.
Met een af lens steekt het niet zo nauw maar nu ik meerendeels een mf lens gebruik is het heel belangrijk dat hij scherp staat.
oculair scherp stellen.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Meestal heb je wel de haakjes van de AF-scherpstelvelden. Tegen een lichte achtergrond kun je heel goed zien of die scherp zijn. Ook een raster kan heel goed helpen bij scherp stellen van het oculair. Als het eenmaal ingesteld is: niet meer aankomen. Als je foto's vervolgens allemaal onscherp worden: opnieuw je oculair aanpassen.
Groeten,
Marnix

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Wat het best werkt is voor iedereen weer anders, dat blijkt wel uit de antwoorden die je tot nu toe hebt gekregen.
Ik stel het occulair altijd scherp op de informatie op de display in de zoeker, dat lijkt ook goed te werken.
Scherpstellen op de haakjes van de AF-scherpstelvelden levert dan altijd dezelfde stand van het occulair-aanpasapparaat op.
Ik stel het occulair altijd scherp op de informatie op de display in de zoeker, dat lijkt ook goed te werken.
Scherpstellen op de haakjes van de AF-scherpstelvelden levert dan altijd dezelfde stand van het occulair-aanpasapparaat op.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Tot nu toe deed ik het telkens door een af lens scherp te stellen op een onderwerp en dan het onderwerp in het oculair scherp stellen, dit is een moeilijke manier.
Ik heb het nu zo gedaan als vanson zei, de informatie in het display scherp stellen, dit werkt iets nauwkeuriger dan het raster in het display.
Dank voor de antwoorden.
Ik heb het nu zo gedaan als vanson zei, de informatie in het display scherp stellen, dit werkt iets nauwkeuriger dan het raster in het display.
Dank voor de antwoorden.