Uitdaging, fotografeer met een weggooicamera (vervolg)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
yoyo

Bericht door yoyo » zo jan 06 2008 11:57 am

Frederix

Bericht door Frederix » zo jan 06 2008 12:15 pm

evertfoto schreef:Pinholefoto's maken met je eigen digitale reflex kan natuurlijk ook.
Je kunt de bodydop gebruiken om een pinhole"lens" van te maken.
Of als je dit zonde vind een stukje zwart karton.
Maak in het midden een gat van ongeveer 10mm.
Plak hierover heen een stukje aluminiumfolie. Prik met een naald een heel klein gaatje en je kunt gaan experimenteren met pinholefotografie.
Je zult versteld staan van de scherptediepte en de heldere kleuren.
Kun je daarna al je lenzen op Mplaats zetten. :lol:
Als je het goed wilt doen kun je pinholes via internet bestellen. Het zijn voor zover ik weet dunne metalen plaatjes waarin een zeer glad gat is gemaakt, ik dacht met laser. Hoe gladder het gat, hoe beter het resultaat.

GdP

Bericht door GdP » zo jan 06 2008 3:02 pm

Het blijft altijd leuk, dat fotograferen met die oude camera’s.

Ik denk dat ik met dit spul ook maar weer eens aan de slag ga. :)

Afbeelding

Nu ze ook al gaan beginnen over een pinhole camera moet dat toch kunnen. :)

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » zo jan 06 2008 5:14 pm

Ach dan kan ik onderstaande ook weer veilig volop gaan gebruiken...

Afbeelding

Dit is de Nikon E3S... de "superantieke" digitale camera van Nikon met daarop een Nikkor Q 135 mm welke nog wat jaartjes ouder is.
Wil de combinatie zeker niet als weggooi camera bestempelen maar met de gemiddelde gsm van tegenwoordig bereik je technisch betere resultaten.

Kreeg onlangs wel de vraag of dit misschien een digitale middenformaat camera was... :mrgreen:

Ik wil overgens kijken of ik van deze camera met het boren van een klein gaatje in een objectiefdeksel een mooie digitale pinhole camera kan maken.

mvg,

Bram

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo jan 06 2008 6:26 pm

Snap het wel van die Leica, het is de enigste camera die je kan weggooien en daarna gewoon weer kan oppakken en verder gaan met fotograferen!! Dat maken ze tegenwoordig niet meer.....

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » zo jan 06 2008 7:26 pm

Ik heb mijn Leica M6 nooit laten stuiteren... de FE met MD12 wel... die stuiterde keurig over een rotspartij. Alles functioneerde nog prima, inclusief mijn hart... hartslag lag (iets) hoger dan normaal. :cry:
Maar... inderdaad het was kwaliteit.

Ach, die E3S voelt ook niet echt gammel aan. Een "stuiterproef" wil ik dit apparaat echter nog maar niet laten ondergaan.

mvg, Bram

mikemix

Bericht door mikemix » zo jan 06 2008 7:59 pm

Cool die E3S, ik was hem bijna vergeten zeg.

Ik heb zelfs vanmiddag een F90X met 35-70/2.8 gescoord :shock:
Eigenlijk voor de lens (cheap) die camera kreeg ik erbij :)
Heb ooit een F90 gehad :?

Wegwerpcamera gaat van de week licht zien :wink:

Frederix

Bericht door Frederix » do jan 10 2008 8:09 pm

Gert Wagelaar schreef:Snap het wel van die Leica, het is de enigste camera die je kan weggooien en daarna gewoon weer kan oppakken en verder gaan met fotograferen!! Dat maken ze tegenwoordig niet meer.....
Ik heb het ook geprobeerd met een F100, maar dat gaat niet goed. Na het weggooien is mijn display gescheurd. Mijn F100 werkt nog wel . . . :cry:

Frederix

Re: Uitdaging, fotografeer met een weggooicamera (vervolg)

Bericht door Frederix » wo jan 16 2008 7:26 am

Frederix schreef:In mijn eerdere topic over dit onderwerp (Uitdaging Memento, fotografeer met een weggooicamera) heb ik serie opnamen laten zien gemaakt met een onbekend merk cameraatje met een onbekend merk film onder minimale omstandigheden.

Ik dacht, dat moet beter kunnen met een goed merk film. Ik heb een Fuji-cameraatje gescoord en deze op eerste kerstdag volgeschoten. De omstandigheden waren beter (waterig zonnetje), de resultaten ook. Zie hieronder een acht-tal foto's.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Afbeelding
Foto 6

Afbeelding
Foto 7

Afbeelding
Foto 8

Afbeelding
Foto 9, het testcameraatje van Fuji met een 400 asa film

Ik heb het fotograferen met een weggooicamera wel gezien en ga weer over tot de orde van de dag. Ik denk dat ik voldoende heb laten zien dat fotograferen met een weggooicamera best mogelijk is. Ik ben nieuwsgierig naar de resultaten van forumgenoten.
Even een kleine herinnering aan dit topic, dat nog niet is afgerond. Ik blijf nieuwsgierig naar het vervolg . . . . . . . . :mrgreen:

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » wo jan 16 2008 10:13 am

Frederix,

ik heb een wegwerpcamera gevonden, maar nog geen onderwerp! Vertrek vandaag voor 4 daagjes naar Amsterdam e.o. en hopelijk met lekker weer (hier schijnt nu het zonnetje) probeer ik het doosje vol te schieten.

Overigens: hoe krijg ik dan de foto's geplaatst? Heb maar een eenvoudig scannertje.....

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Frederix

Bericht door Frederix » wo jan 16 2008 2:15 pm

Jolanda schreef:Frederix,

ik heb een wegwerpcamera gevonden, maar nog geen onderwerp! Vertrek vandaag voor 4 daagjes naar Amsterdam e.o. en hopelijk met lekker weer (hier schijnt nu het zonnetje) probeer ik het doosje vol te schieten.

Overigens: hoe krijg ik dan de foto's geplaatst? Heb maar een eenvoudig scannertje.....

Jolanda
Hoi Jolanda,

Voor een eenmalige actie lijkt het mij het handigste als je je foto's door de fotograaf op een CD-tje laat zetten i.p.v. af te laten drukken. Misschien heb je iemand in je kennissenkring met een filmscanner, die je ermee kan/wil helpen, dan hoef je jouw filmpje alleen maar te laten ontwikkelen.

Ik zou je er wel mee willen helpen, maar Roosendaal ligt nou niet bepaald naast Amersfoort . . . . . :wink:

Als je de bestanden op een CD-tje hebt staan, kun je deze eventueel op je PC bewerken en zoals elke foto op het forum zetten.

In Amsterdam moet je toch wel een onderwerpje of wat tegen komen lijkt mij. Succes, ik ben nieuwsgierig naar de resultaten.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » wo jan 16 2008 3:57 pm

He Frederix,

Heb de film bijna vol! Verwacht voor het weekend tot plaatsing over te kunnen gaan!

Groeties

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za jan 19 2008 1:50 pm

Hoi Frederix,

net terug uit een heeel eerrg nat Amsterdam. Tevens bleek het wegwerpcameraatje (destijds bij de auto geleverd als crash-kitje) de tand des tijds niet te hebben doorstaan. Blijkt inmiddels dat manlief nog een negatiefscanner heeft staan, dus dat probeem is al opgelost. je houdt de foto's nog te goed!!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Frederix

Bericht door Frederix » za jan 19 2008 5:43 pm

Jolanda schreef:Hoi Frederix,

net terug uit een heeel eerrg nat Amsterdam. Tevens bleek het wegwerpcameraatje (destijds bij de auto geleverd als crash-kitje) de tand des tijds niet te hebben doorstaan. Blijkt inmiddels dat manlief nog een negatiefscanner heeft staan, dus dat probeem is al opgelost. je houdt de foto's nog te goed!!

Jolanda
Hoi Jolanda,

Jammer dat jouw weggooicameraatje niet goed meer was, maar wel weer een bof dat je man nog een negatiefscanner heeft staan. Er zit niets anders op dan dat ik nieuwsgierig blijf . . . . . . :wink:

Frederix

Re: Uitdaging, fotografeer met een weggooicamera (vervolg)

Bericht door Frederix » do jan 24 2008 9:19 pm

Frederix schreef:In mijn eerdere topic over dit onderwerp (Uitdaging Memento, fotografeer met een weggooicamera) heb ik serie opnamen laten zien gemaakt met een onbekend merk cameraatje met een onbekend merk film onder minimale omstandigheden.

Ik dacht, dat moet beter kunnen met een goed merk film. Ik heb een Fuji-cameraatje gescoord en deze op eerste kerstdag volgeschoten. De omstandigheden waren beter (waterig zonnetje), de resultaten ook. Zie hieronder een acht-tal foto's.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Afbeelding
Foto 6

Afbeelding
Foto 7

Afbeelding
Foto 8

Afbeelding
Foto 9, het testcameraatje van Fuji met een 400 asa film

Ik heb het fotograferen met een weggooicamera wel gezien en ga weer over tot de orde van de dag. Ik denk dat ik voldoende heb laten zien dat fotograferen met een weggooicamera best mogelijk is. Ik ben nieuwsgierig naar de resultaten van forumgenoten.
Even een kleine herinnering aan dit topic, dat nog steeds niet is afgerond. Ik blijf nog steeds nieuwsgierig naar het vervolg . . . . . . . .
Is het misschien wat lastiger dan gedacht ? ? ? :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”