Beeldinstellingen Nikon D3

Discussies over fotobewerking en archivering
GdP

Bericht door GdP » zo jan 20 2008 12:55 am

De Nikon D3 laat toe dat je voor een aantal verschillende omstandigheden beeldinstellingen kunt creëren. Maar ook kunnen deze van de Nikon site gedownload worden. Op deze site staan echter alleen maar bestanden die nodig zijn om de instellingen van de D2X over te nemen.

Zijn er al beeldinstellingen bekend die bepaalde films van Kodak of Fuji emuleren?

Met behulp van Capture NX kan je ze ook zelf ontwerpen, en ze vervolgens in de camera downloaden, maar dat is wel een hele uitzoekerij. Want hier voor is het nodig dat je onderwerpen kiest, en fotografeert, om de instellingen te achterhalen.

mikemix

Bericht door mikemix » zo jan 20 2008 1:29 am

Wat vind je typisch Fuji of Kodak, wat je wilt emuleren, Gerrit?

GdP

Bericht door GdP » zo jan 20 2008 9:20 am

Bv. het nabootsen van Fuji Superia Reala.

Ko

Bericht door Ko » zo jan 20 2008 10:12 am

Misschien een hele domme vraag, maar wat bedoel je hier precies mee GdP. Zijn dat de maten waarin de camere een foto moet maken? Dus vierkant of 2:3?

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo jan 20 2008 10:18 am

Ko,

GDP bedoeld meer het naboodsen van het karakter van een film. Bijvoorbeeld kleurverzadiging, contrast , scherpte, bijvoorbeel mooie groen tinten of juist rood of een film die bijvoorbeeld beter huidtinten weer geeft.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Ko

Bericht door Ko » zo jan 20 2008 10:29 am

luc schreef:Ko,

GDP bedoeld meer het naboodsen van het karakter van een film. Bijvoorbeeld kleurverzadiging, contrast , scherpte, bijvoorbeel mooie groen tinten of juist rood of een film die bijvoorbeeld beter huidtinten weer geeft.

Luc.
Ok helder.
Ik wist niet dat je buiten de paar opties welke al standaard in de camera zitten, je er nog een aantal kan toevoegen.

evertfoto

Bericht door evertfoto » zo jan 20 2008 11:24 am

Wat ik me afvraag: Wat is het nut van het willen nabootsen van Fuji of Kodak?

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo jan 20 2008 12:13 pm

Voor Photoshop is een speciale plugin verkrijgbaar die dat goed kan, evenals vele andere soorten films, zowel z/w als kleur:
Alien Skin - Exposure 2

In actie (klik voor groter):
Afbeelding

GdP

Bericht door GdP » zo jan 20 2008 3:13 pm

evertfoto schreef:Wat ik me afvraag: Wat is het nut van het willen nabootsen van Fuji of Kodak?
Als je jaren lang gebruiker bent van de Fuji Superia Reala, dan begrijp je mijn vraag.

Ik heb gegrepen dat in de digitale spiegelreflex camera's van Fuji dit soort films nagebootst kunnen worden.

GdP

Bericht door GdP » zo jan 20 2008 3:16 pm

remoss schreef:Voor Photoshop is een speciale plugin verkrijgbaar die dat goed kan, evenals vele andere soorten films, zowel z/w als kleur:
Alien Skin - Exposure 2

Afbeelding

René bedankt voor de info.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo jan 20 2008 5:25 pm

Gerrit http://www.nikoncurves.com

Is ook misschien wel iets wat je kunt proberen.

De Curves kun je toepassen in C-NX en je kunt ze in je camera laden voor de JPG's...

Dit http://www.toneupstudio.com/ is trouwens ook een interessant stukje software zeker als je zelf je curves wil creëren.

Luc
Laatst gewijzigd door luc op zo jan 20 2008 5:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

CorH

Bericht door CorH » zo jan 20 2008 5:30 pm

Link werkt niet Luc

mikemix

Bericht door mikemix » zo jan 20 2008 6:14 pm

remoss schreef:Voor Photoshop is een speciale plugin verkrijgbaar die dat goed kan, evenals vele andere soorten films, zowel z/w als kleur:
Alien Skin - Exposure 2

Afbeelding
Geniaal.

Frederix

Bericht door Frederix » zo jan 20 2008 7:31 pm

GdP schreef:Bv. het nabootsen van Fuji Superia Reala.
Niets nabootsen. Neem een F100, doe er een Fuji Superia in en klaar is Gerrit . . . :mrgreen:

Maar even zonder gekheid, waarom wil iemand in vredesnaam een Fuji Superia nabootsen als hij een prachtige digitale camera heeft? Is dat een vorm van heimwee?

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » zo jan 20 2008 10:30 pm

Nog een hele handige plugin voor PS lijkt wel wat op de eerder genoemde , voor als je een keer geen zin hebt om zelf alles uit te dokteren werkt super gemakkelijk en het grote voordeel van deze is , hij is helemaal gratis :D . www.optikvervelabs.com/default.asp

Groeten Jan. :D

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”