Nikon D90 in da house
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Keuze D90 - 1e stap in de DSLR-wereld
Hallo Huib,
Ik kan je alleen als afweging het volgende meegeven.
Het aantal clicks is niet bijzonder hoog.
Kun je hem ook uit proberen? Want nu zonder lens zie je ook geen resultaat of alles in orde lijkt.
Probeer te achterhalen waarom iemand hem weg wil doen?
Je gaf een eerder link aan een aanbieding voor een complete set voor € 799,=.
Nu is je aangeboden € 440,= excl. lens. Even uitgaande van een gelijke lens zoals in de aanbieding komt er zeg maar € 200,= bij zit je op € 640,=.
Ik ken de leeftijd van de aangeboden set niet maar bij de nieuwe set heb je meestal 2 jaar garantie. Voor wat betreft de 3e batterij zou ik denken dan zal er wel 1 van de 3 slecht zijn.
Dus jij moet nu voor jezelf de vraag beantwoorden of je voor € 159,= verschil nieuw of (deels) gebruikt wil kopen.
Zou je de set zou gebruikt in de winkel kopen dan zou je, schat ik, zo'n beetje hetzelfde kwijt zijn maar dan heb je meestal nog 3-6 maanden garantie. Nu koop je particulier?
Veel wijsheid.
Ik kan je alleen als afweging het volgende meegeven.
Het aantal clicks is niet bijzonder hoog.
Kun je hem ook uit proberen? Want nu zonder lens zie je ook geen resultaat of alles in orde lijkt.
Probeer te achterhalen waarom iemand hem weg wil doen?
Je gaf een eerder link aan een aanbieding voor een complete set voor € 799,=.
Nu is je aangeboden € 440,= excl. lens. Even uitgaande van een gelijke lens zoals in de aanbieding komt er zeg maar € 200,= bij zit je op € 640,=.
Ik ken de leeftijd van de aangeboden set niet maar bij de nieuwe set heb je meestal 2 jaar garantie. Voor wat betreft de 3e batterij zou ik denken dan zal er wel 1 van de 3 slecht zijn.
Dus jij moet nu voor jezelf de vraag beantwoorden of je voor € 159,= verschil nieuw of (deels) gebruikt wil kopen.
Zou je de set zou gebruikt in de winkel kopen dan zou je, schat ik, zo'n beetje hetzelfde kwijt zijn maar dan heb je meestal nog 3-6 maanden garantie. Nu koop je particulier?
Veel wijsheid.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
-
- Forumlid
De vraag die je jezelf moet stellen.
Heb ik een batterygrip nodig?
Zo ja dan is het ee nette prijs.
Zo nee, verder kijken
Heb ik een batterygrip nodig?
Zo ja dan is het ee nette prijs.
Zo nee, verder kijken
.
Dit was zijn reactie op wat vragen van mij:
Dus ik kan hem niet zien vantevoren
Dit was zijn reactie op wat vragen van mij:
Het enige nadeel is dat de goede man in Groningen woont, en ik dus de camera moet laten versturen (rembours).De body is van maart 2009. Leeftijd zegt echter niks over de camera.Het aantal clicks
van 11500 zegt meer. Nikon garandeert dat de sluiter van de D90 tot 100000 clicks kan.
Dit houdt in dat het clicks pas op ongeveer 10% zit. Je kunt er dus nog veel mooie fotos mee
maken. De camera is altijd met zorg behandeld.
De aankoopbon heb ik. Die kan ik er dus bij leveren. Ik heb destijds de camera vanwege een citytrip naar Londen
vanuit Engeland meegenomen naar Nederland.
De orginele dozen zijn ook aanwezig, ook van de batterygrip. Ik stuur dus alles op in de orginele dozen.
Omdat ik overstap naar een andere body, behoud ik de objectieven die ik heb.
Je krijgt er 3 orginele accus bij, waarvan eentje slechts 1x opgelden is. Alle 3 nog in prima staat dus.
Dus ik kan hem niet zien vantevoren
-
- Forumlid
Tis mooi, tis mooi.
Maar leeftijd zegt toch wel iets.
11.500 clicks valt wel mee.
Maar als ik het goed begrijp zijn de spullen in Engeland gekocht.
Dus hoe internationaal Nikon ook is hier heb je geen garantie, mocht dat er eventueel nog opzitten.
Je kunt zo maar een winkel treffen die extended garantie verleent, dat weet je dus niet neem ik aan.
En de opmerkingen van Jan snijden hout, ik zou toch niet graag een geimporteerde camera willen hebben.
En voor wat betreft het getal 100.000 kijk even naar onderstaande link wellicht zegt dat wat meer.
Voor zover ik kan vinden garandeert Nikon helemaal niets, bij een groot aantal geteste camera's zijn er 100.000 opnamen gemaakt.
Er staat nergens dat dit bij allemaal succesvol was.
Geloof overigens ook niet dat Nikon tot gratis vervanging overgaat bij 80.000 klikjes en een cameraleeftijd van zeg maar 6 a 7 jaar.
http://www.olegkikin.com/shutterlife/nikon_d90.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En een camera zou ik tweedehands toch wel even vast willen houden en proberen, lenzen trouwens ook.
Maar leeftijd zegt toch wel iets.
11.500 clicks valt wel mee.
Maar als ik het goed begrijp zijn de spullen in Engeland gekocht.
Dus hoe internationaal Nikon ook is hier heb je geen garantie, mocht dat er eventueel nog opzitten.
Je kunt zo maar een winkel treffen die extended garantie verleent, dat weet je dus niet neem ik aan.
En de opmerkingen van Jan snijden hout, ik zou toch niet graag een geimporteerde camera willen hebben.
En voor wat betreft het getal 100.000 kijk even naar onderstaande link wellicht zegt dat wat meer.
Voor zover ik kan vinden garandeert Nikon helemaal niets, bij een groot aantal geteste camera's zijn er 100.000 opnamen gemaakt.
Er staat nergens dat dit bij allemaal succesvol was.
Geloof overigens ook niet dat Nikon tot gratis vervanging overgaat bij 80.000 klikjes en een cameraleeftijd van zeg maar 6 a 7 jaar.
http://www.olegkikin.com/shutterlife/nikon_d90.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En een camera zou ik tweedehands toch wel even vast willen houden en proberen, lenzen trouwens ook.
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Huib,
Persoonlijk zou ik het niet doen wanneer ik hem van te voren niet kan bekijken en een resultaat kan zien. Ondanks dat de prijs redelijk hoog is (zou een gebruikte winkelprijs kunnen zijn, maar jij koopt particulier) zou ik hem niet op deze manier kopen. Want wat in de verkopers ogen goed onderhouden is kan voor jou als koper anders zijn. Een body blijft toch een gevoelig instrument.
En dan een geimporteerde camera. Ik weet niet hoe Nikon service afhandelt van geimporteerde spullen. Garantie is na 2 jaar in Nederland ook voorbij. Dus dat is een gok die je neemt.
Het aantal clicks is niet veel voor een 2,5 jaar "oude" camera.
Ik begrijp dat geografische afstand een belemmering vormt om te bekijken. Maar misschien kun je er een dagtocht van maken en wanneer je tot koop besluit alsnog er een fotografisch dagje van gaan maken.
Maar dit nu alles wetende zou ik € de 159,= meer uitgeven (ik weet het, het is serieus geld) omdat het mij een rustiger gevoel zou geven of voor een gebruikte kijken via een Nederlandse winkel(ier).
Persoonlijk zou ik het niet doen wanneer ik hem van te voren niet kan bekijken en een resultaat kan zien. Ondanks dat de prijs redelijk hoog is (zou een gebruikte winkelprijs kunnen zijn, maar jij koopt particulier) zou ik hem niet op deze manier kopen. Want wat in de verkopers ogen goed onderhouden is kan voor jou als koper anders zijn. Een body blijft toch een gevoelig instrument.
En dan een geimporteerde camera. Ik weet niet hoe Nikon service afhandelt van geimporteerde spullen. Garantie is na 2 jaar in Nederland ook voorbij. Dus dat is een gok die je neemt.
Het aantal clicks is niet veel voor een 2,5 jaar "oude" camera.
Ik begrijp dat geografische afstand een belemmering vormt om te bekijken. Maar misschien kun je er een dagtocht van maken en wanneer je tot koop besluit alsnog er een fotografisch dagje van gaan maken.
Maar dit nu alles wetende zou ik € de 159,= meer uitgeven (ik weet het, het is serieus geld) omdat het mij een rustiger gevoel zou geven of voor een gebruikte kijken via een Nederlandse winkel(ier).
Jan
Heb 2 jaar lang lekker gewerkt met de D90, en alhoewel de 18-200mm lens natuurlijk een compromis lens is heb ik er veel plezier van gehad.... en zelfs nog steeds op mijn D7000.
Groet,
Dennis.
Groet,
Dennis.
Wat is een goede geheugenkaaart voor de D90 ?
Voor foto's, filmen en snel foto's achter elkaar maken
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Huib,Huib1968 schreef:Wat is een goede geheugenkaaart voor de D90 ?
Nog niet zo lang geleden heb ik eens een stukje geplaatst wat wellicht een antwoord op je vraag is.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 32&t=34511
In het blad Chip Foto-Video uitgave 5/11 stond toevallig een test over de verschillende geheugenkaarten en ze hebben voor de "uitslag" een onderverdeling gemaakt.
1 in de categorie prijs/GB.Deze geheugenkaarten verslaan de concurrentie vooral op prijs. Je betaalt het minst per GB:
Transcend SDHC Ultimate 32GB, ca. € 50,= (€ 1,66/GB)
of
Transcend CF 32 GB ca. € 75 (€2,52/GB)
1 in de categorie beste kaarten voor SLR fotografen en filmers, RAW+JPEG en video? Dan heb je een redelijke snelle kaart nodig Vooral een hoge capacitiet is belangrijk:
SanDisk SDHC Extreme HD Video 32GB 30MB/s Classe10, ca. € 80,= (€ 2,68/GB)
of
Transcend CF Premium 64GB, ca. € 180 (€ 3,02/GB)
1 in de categorie kaarten voor professionele fotografen. Maximale snelheid voor seriefoto's uitgerust met de laatste technologie:
SanDisk SDHC Extreme Pro 32GB 45MB/s, ca. € 150,= (€ 5,03/GB).
of
Lexar CF 32GB Professional, €130,= (€4,36/GB)
Jan
Ik heb onlangs begrepen dat de snelheid van het kaartje vooral van invloed is op de overdracht van het kaartje naar de pc, ipv het schrijven tijdens een opname.
Zelf gebruik ik een 16GB kaartje SDHC, zonder verdere snelheid vermeld, kosten: 32,50. werkt prima op de D90! Nu even binnen getest, maak zeven foto's achter elkaar in Raw plus jpeg fine, en hij
schrijft ze vrij snel achter elkaar weg.
Pak ik vervolgens een 4GB SanDisk Extreme 30MB/s dan krijg ik dezelfde resultaten!
Nou, ik zou zeggen: doe hier je voordeel mee
Groetjes,
Dochoff
Zelf gebruik ik een 16GB kaartje SDHC, zonder verdere snelheid vermeld, kosten: 32,50. werkt prima op de D90! Nu even binnen getest, maak zeven foto's achter elkaar in Raw plus jpeg fine, en hij
schrijft ze vrij snel achter elkaar weg.
Pak ik vervolgens een 4GB SanDisk Extreme 30MB/s dan krijg ik dezelfde resultaten!
Nou, ik zou zeggen: doe hier je voordeel mee

Groetjes,
Dochoff
http://www.paradigit.nl/paradigit/produ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
En deze kaart, is dit iets ?
32 GB voor 39,99 euro
Dat is een andere prijs dan 60 euro voor 16 GB bij Camex
En deze kaart, is dit iets ?
32 GB voor 39,99 euro
Dat is een andere prijs dan 60 euro voor 16 GB bij Camex

Ik heb een normale sandisk 8gb voor 15 euro. Die van 16 is 25 euro en doen het prima!
Oke, ik heb de 2de handse camera's gelaten voor wat ze waren.
En besloten om toch maar een nieuwe camera aan te schaffen.
Dit wordt dan eind November, mooi Sinterklaas cadeau voor mezelf.
Ook een beetje in overleg met Chantal (m'n vrouwtje).
Welke het dan wordt ...........
En besloten om toch maar een nieuwe camera aan te schaffen.
Dit wordt dan eind November, mooi Sinterklaas cadeau voor mezelf.
Ook een beetje in overleg met Chantal (m'n vrouwtje).
Welke het dan wordt ...........

-
- Forumlid
Huib,
Als toch nog aan het sparen bent, wellicht nog informatie in een oud draadje wat ik dit jaar uit zette. Ik ben gaan kijken op marktplaats en een leuk setje samen gesteld met een D300, met een 50mm 1.8, 80-200 2.8 18-50 2.8 10-20 4-5.6. Als je een beetje geduld hebt en rondkijkt kan je daar regelmatig leuke zaken vinden. Ik heb ondertussen al veel plezier gehad van de D300.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=33443" onclick="window.open(this.href);return false;
gr,
Gert-Jan
Als toch nog aan het sparen bent, wellicht nog informatie in een oud draadje wat ik dit jaar uit zette. Ik ben gaan kijken op marktplaats en een leuk setje samen gesteld met een D300, met een 50mm 1.8, 80-200 2.8 18-50 2.8 10-20 4-5.6. Als je een beetje geduld hebt en rondkijkt kan je daar regelmatig leuke zaken vinden. Ik heb ondertussen al veel plezier gehad van de D300.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=33443" onclick="window.open(this.href);return false;
gr,
Gert-Jan
- robcctje
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb deze week een 18-105 lens verkocht voor 177 euro,en deze kwam ook uit een set met de D90 camera.
Heb er ook bij gezegd,dat het uit een set kwam,en er zat nog garantie op,dus wat kan er gebeuren???
Gr Rob
Heb er ook bij gezegd,dat het uit een set kwam,en er zat nog garantie op,dus wat kan er gebeuren???
Gr Rob
Dank je voor je reactie, Gert-Jan.gpi schreef:Huib,
gr,
Gert-Jan
Maar wordt een D300 niet te profi voor een "beginner" zoals ik ?