Geen oplossing voor stof en olieprobleem D600 : update
- Meesterbas
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Geen oplossing voor stof en olieprobleem D600 : update
Ik zou met een gerust hart bij CameraNu kopen.
Erg bizar van KE, Lock. Je zit notabene nog in de garantietermijn én binnen de termijn van ex artikel 7:18 lid 2 (omgekeerde bewijslast) van het Burgerlijk Wetboek. Ik zou er keihard tegenaan gaan. Succes!
Erg bizar van KE, Lock. Je zit notabene nog in de garantietermijn én binnen de termijn van ex artikel 7:18 lid 2 (omgekeerde bewijslast) van het Burgerlijk Wetboek. Ik zou er keihard tegenaan gaan. Succes!
http://www.basphotonic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | concert, people & more
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
Nikkor AF-S 85 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 50 mm f/1.4 G
Nikkor AF-S 28 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8 G
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
- John'47
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Je zou volgende keer in Den Haag Hafo kunnen proberen. Ze zijn met vrijwel alles een beetje duurder maar de service is zoals je mag hopen bij dit soort dure aanschaffen.
Nikon D810, Sony RX1R II.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Maf Hè ? Je vraagt je echt af wat die lui bezielt. die Superstore manager uit Rotterdam zei doodleuk dat hij de bedrijfsjurist had geraadpleegd. Het kan niet anders dan dat ze denken die "die trekt zijn keutel wel in". Laten ze nu juist iemand treffen die heel vies is van eigen keutels....Meesterbas schreef:Ik zou met een gerust hart bij CameraNu kopen.
Voor jullie een weet: ik ben niet de eerste bij wie ze dit flikken!
Laatst gewijzigd door lock op ma feb 18 2013 9:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Meesterbas
- Forumlid
Ja, ongelooflijk. Denk dat die bedrijfsjurist dan Theologie ofzo heeft gestudeerd...
Ben zelf niet vies van de nodige assertiviteit, dus geef je groot gelijk. Hoe ziet je te bewandelen pad er nu uit? Bij welke verzekeraar ben je verzekerd van rechtshulp?
Ben zelf niet vies van de nodige assertiviteit, dus geef je groot gelijk. Hoe ziet je te bewandelen pad er nu uit? Bij welke verzekeraar ben je verzekerd van rechtshulp?
http://www.basphotonic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | concert, people & more
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
-
- Forumlid
Achmea. Maar ik denk niet eens dat ik ze echt nodig. Dit ligt er zo dik op....
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Was het maar zo zwartwit. Maar assertiviteit is niet het enige dat telt.Meesterbas schreef:Ja, ongelooflijk. Denk dat die bedrijfsjurist dan Theologie ofzo heeft gestudeerd...
Een jurist weet hoe de wet luidt; een goede jurist weet op welke manieren hij die wet kan interpreteren, hoeveel kans van slagen elk van die interpretaties heeft en hoe hij zich kan wapenen tegen een tegenpartij die een voor zijn eigen cliënt nadelige interpretatie verdedigt.
Met andere woorden: het kan voor een niet-jurist zonneklaar lijken dat zowel wet als algemene voorwaarden je in het gelijk stellen, maar dat betekent dan nog niet automatisch dat je dat gelijk ook zult krijgen van de rechter.
Als een partij in een geschil zich niet vrijwillig neerlegt bij argumenten van de eisende partij, hoever is de eisende partij dan bereid te gaan, mede gezien de daarmee gemoeide kosten...
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
-
- Forumlid
Je hebt wel gelijk Jaap. Gehaaider kan je ze niet krijgen! Dat is een reden om eerst de geschillencommissie te proberen. Of de publiciteit te zoeken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet zo bont heb meegemaakt in de fotobranche. Maar kennelijk ben ik niet de enige...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet zo bont heb meegemaakt in de fotobranche. Maar kennelijk ben ik niet de enige...
- Meesterbas
- Forumlid
Dag Jaap. Ik weet hoe het werkt in de juristerij. Nergens heb ik de suggestie gewekt dat de vordering van Lock zal gaan slagen. Er is niet één jurist of advocaat die dit op voorhand kan garanderen, ook al lijkt een zaak klip en klaar. Wat ik met de door jou gekleurde zinssnede wilde aangeven, is dat de jurist van KE een zeer ongeloofwaardig advies heeft gegeven aan KE, indien dat advies daadwerkelijk het advies is dat gegeven is. Is dat wel het geval, dan kan de jurist diens meesterstitel beter aan de wilgen hangen. Natuurlijk kan het zo zijn dat KE geen bedrijfsjurist heeft geraadpleegd en maar wat zegt in de hoop dat Lock het erbij laat. Als ik KE had bijgestaan had ik erkend dat sprake is van omgekeerde bewijslasta, gezien de garantieperiode en halfjaarstermijn van de consumentenkoop, maar had ik de eiser (Lock) de bewijslast van het gebrek laten dragen. Om deze discussie te voorkomen is mijn advies ook aan Lock om iemand die geacht wordt verstand van camera's te hebben een verklaring op te laten stellen dat in het spiegelhuis het één en ander niet in orde is (uiteraard slechts wanneer dat aan de orde is).JaapV schreef:Was het maar zo zwartwit. Maar assertiviteit is niet het enige dat telt.Meesterbas schreef:Ja, ongelooflijk. Denk dat die bedrijfsjurist dan Theologie ofzo heeft gestudeerd...
Een jurist weet hoe de wet luidt; een goede jurist weet op welke manieren hij die wet kan interpreteren, hoeveel kans van slagen elk van die interpretaties heeft en hoe hij zich kan wapenen tegen een tegenpartij die een voor zijn eigen cliënt nadelige interpretatie verdedigt.
Met andere woorden: het kan voor een niet-jurist zonneklaar lijken dat zowel wet als algemene voorwaarden je in het gelijk stellen, maar dat betekent dan nog niet automatisch dat je dat gelijk ook zult krijgen van de rechter.
Als een partij in een geschil zich niet vrijwillig neerlegt bij argumenten van de eisende partij, hoever is de eisende partij dan bereid te gaan, mede gezien de daarmee gemoeide kosten...
@Lock: doorgaans vallen de kosten van een expertise onder de dekking van je rechtsbijstandverzekering. Je jurist moet dan wel hebben geoordeeld dat in jouw kwestie een redelijke kans is op het bereiken van het gewenst resultaat aanwezig is. Ik zou dus zeker proberen in overleg met Achmea expertisebureau Lengkeek (of een ander bureau) in te schakelen voordat je de procedure bij de geschillencommissie of de rechter ingaat.
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
@Meesterbas: ik had de quote uit je bijdrage zeker niet als persoonlijke aanval o.i.d. bedoeld, maar puur als toevallig gekozen voorbeeld van de diverse - al dan niet bedekte - aanmoedigingen aan Lock's adres om toch vooral tot actie over te gaan.
Bij dit soort onderwerpen komt heel veel "Radar-verontwaardiging" naar boven en dan wil iedereen graag meteen rechtvaardigheid zien zegevieren. Daarom schreef ik "was het maar zo simpel". Ook al heb je gelijk, gelijk halen is een heel ander hoofdstuk.
Aan de andere kant, Lock laat zich niet zo vlot door anderen over een streep trekken.
Bij dit soort onderwerpen komt heel veel "Radar-verontwaardiging" naar boven en dan wil iedereen graag meteen rechtvaardigheid zien zegevieren. Daarom schreef ik "was het maar zo simpel". Ook al heb je gelijk, gelijk halen is een heel ander hoofdstuk.
Aan de andere kant, Lock laat zich niet zo vlot door anderen over een streep trekken.

Groet, Jaap
-
- Forumlid
Jaap en Meesterbas: allebei wijze woorden.
Ik ga de expertise zeker inbrengen. Ik kies in dit stadium ook lieve niet voor de schreeuw-versie. Geen Kassa-verhaal dus, wel een rondje langs de geschillencommissie. Het nadeel, voor zover ik dat nu kan inschatten, is dat dit alleen bij de commissie van de q-shops kan.
Vandaag is helaas te druk om rustig te overleggen. Morgen is er weer een dag.
lock
Ik ga de expertise zeker inbrengen. Ik kies in dit stadium ook lieve niet voor de schreeuw-versie. Geen Kassa-verhaal dus, wel een rondje langs de geschillencommissie. Het nadeel, voor zover ik dat nu kan inschatten, is dat dit alleen bij de commissie van de q-shops kan.
Vandaag is helaas te druk om rustig te overleggen. Morgen is er weer een dag.
lock
-
- Forumlid
Om allerlei RADAR verontwaardiging te voorkomen (mooie term ! ) is het nu in handen gelegd (van de jurist ) van de rechtsbijstandsverzekering. Helaas denk ik dat dit akkefietje wel enig tijd gaat duren.....
-
- Forumlid
Een raadseltje van de verkoper:
"..Deze geeft aan dat u de camera gekocht heeft in combinatie met een pro-pack.De waarde van het pro-pack is het verschil tussen de huidige verkoopprijs en de prijs die u op 1-10-2012 betaald heeft.U krijgt van ons zoals reeds aangegeven een nieuwe Nikon D600 body of restitutie dagwaarde.Op het moment van schrijven bedraagt de dagwaarde voor een Nikon D600 1649,- EUR."
Even ter verduidelijking: een propack-actie is een gratis aangeboden verlengde garantie tot 5 jaar, 100 euro korting op een dure g lens, een rugzakje en een gratis poetsbeurt van de camera. Belangrijkste is uiteraard de garantie.
Overigens, die nieuwe d600 wordt niet geleverd zonder een aanvullende voorwaarde dat als deze ook niet in orde is, ik ook alleen de 1649 euro terug krijg (staat in eerdere email). Ik heb destijds 1962 euro betaald.
Wie kan mij de redenering van de verkoper uitleggen ?
"..Deze geeft aan dat u de camera gekocht heeft in combinatie met een pro-pack.De waarde van het pro-pack is het verschil tussen de huidige verkoopprijs en de prijs die u op 1-10-2012 betaald heeft.U krijgt van ons zoals reeds aangegeven een nieuwe Nikon D600 body of restitutie dagwaarde.Op het moment van schrijven bedraagt de dagwaarde voor een Nikon D600 1649,- EUR."
Even ter verduidelijking: een propack-actie is een gratis aangeboden verlengde garantie tot 5 jaar, 100 euro korting op een dure g lens, een rugzakje en een gratis poetsbeurt van de camera. Belangrijkste is uiteraard de garantie.
Overigens, die nieuwe d600 wordt niet geleverd zonder een aanvullende voorwaarde dat als deze ook niet in orde is, ik ook alleen de 1649 euro terug krijg (staat in eerdere email). Ik heb destijds 1962 euro betaald.
Dat is meer dan de waarde op de tweedehands markt.lock schreef:.Op het moment van schrijven bedraagt de dagwaarde voor een Nikon D600 1649,- EUR."
Elders gelezen dan iemand van ellende zijn D600 + 16-85mm voor $2000 te koop zette en nog niet 1 reactie ontving.
Niemand die durft er eentje tweedehands over te nemen, zo lijkt het.
Desalniettemin wens ik je veel sterkte met deze case.
Vrees dat ze dat zelf ook niet kunnen, Ik begrijp er in elk geval vrij weinig van.lock schreef:Een raadseltje van de verkoper:
.....
Inmiddels Nikon Nederrland nog eens een bericht gestuurd met de vraag hoe het nu zit met nieuwe exemplaren en wat mijn kansen daarin zijn dat ik een probleem vrije krijg.
En naar de Mediamarkt heb ik ook een bericht gestuurd met de vraag of hun aanbod voor omruiling nog steeds staat (Inmiddels is het al weer twee weken geleden dat ze met dat aanbod kwamen en dat was toen net buiten de termijn van 14 dagen na de aankoop.) En zo ja hoe dat dan in zijn werk gaat.
Ben benieuwd naar de antwoorden vandaag of morgen.