Provinciaal ziekenhuis is in Santpoort (bij Haarlem) Erg mooie lokatie. Wel lastig binnen komen. Droste wordt zoals gezegd verbouwd en staat compleet in de steigers. Is dus geen optie meer.
Voor de mensen die dit soort avontuur (voor het eerst) aan gaan even een opgeheven vingertje. Kijk niet alleen door je zoeker maar KIJK ook om je heen naar gevaarlijke situaties.
Ik was met een model in een sloop fabriekspand met prachtige daklichten. Echt helemaal mooi! Alleen echt heel veel glas op de grond. Model stond er op om op blote voeten op de foto te gaan want dit paste beter bij de setting en haar jurk. Dus druk tussen het glas door balanceren . Steeds op het laatste moment haar schoenen uit voor de foto. Voeten schoonvegen met een doek voor eventuele splinters.
We waren zo al een tijdje bezig dat eindelijk eens de vraag in mij op kwam "waar komt al dat glas eigenlijk vandaan" Ik kijk hoog boven het model, dat klaar staat in een berg glas, en ik zie de brokken gebroken glas van een centimeter of 80 boven haar bengelen als ijspegels met de punten naar beneden. Eén zuchtje wind en......
Dit was zonder overdrijven een LEVENSGEVAARLIJKE situatie.
Dus, ga je... hou je oren en ogen open. Kijk naar alle kanten en vertrouw van niets dat het stevig genoeg is. En belangrijk... ga niet alleen.
Zo dat was mijn preek. Nu het belangrijkste... het is ook ontzettend leuk en mooi om te fotograferen!