urban locaties en consequenties
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
urban locaties en consequenties
Zijn er in nederland nog mooie urban locaties die makkelijk toegankelijk zijn en niet al te onveilig? En wat zijn nu precies de concequenties als je betrapt word? Het is een onderwerp wat me best aanspreekt, maar ik durf niet zo goed 

Laatst gewijzigd door Antoinette op do jun 05 2008 7:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Say what you like
Do what you feel
Do what you feel
- Arabia
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hallo Antoinette
Er zijn (in ieder geval bij mij in de buurt) voldoende "urban" locatie's
Vooral in de buitengebieden heb je de kans locaties tegen te komen.
Wat betreft veiligheid dat is iets wat je zelf prima kunt inschatten.
Consequentie: vaak zijn deze "gebouwen" afgeschermd met hekken en het bekende bordje "Verboden Toegang".
Wat ik in de praktijk 2 keer heb meegemaakt is dat je natuurlijk aangeproken wordt wanneer je aanwezigheid opgemerkt wordt.
Ik heb zelf de ervaring dat wanneer je duidelijk uitlegt waarom je je op die
locatie aan het fotograferen bent dat je alleen met een waarschuwing ervan af komt...
Wil niet zeggen dat dit altijd zo is. Ook een boete is een mogelijkheid. Ik heb dat nog niet meegemaakt
en kan dus ook niets zeggen van de hoogte hiervan..
Kortom als je het zo mooij vind gewoon doen en je stoute schoenen aantrekken.
Ben benieuwd!!
Groet'n
Lawrence
Er zijn (in ieder geval bij mij in de buurt) voldoende "urban" locatie's
Vooral in de buitengebieden heb je de kans locaties tegen te komen.
Wat betreft veiligheid dat is iets wat je zelf prima kunt inschatten.
Consequentie: vaak zijn deze "gebouwen" afgeschermd met hekken en het bekende bordje "Verboden Toegang".
Wat ik in de praktijk 2 keer heb meegemaakt is dat je natuurlijk aangeproken wordt wanneer je aanwezigheid opgemerkt wordt.
Ik heb zelf de ervaring dat wanneer je duidelijk uitlegt waarom je je op die
locatie aan het fotograferen bent dat je alleen met een waarschuwing ervan af komt...
Wil niet zeggen dat dit altijd zo is. Ook een boete is een mogelijkheid. Ik heb dat nog niet meegemaakt
en kan dus ook niets zeggen van de hoogte hiervan..
Kortom als je het zo mooij vind gewoon doen en je stoute schoenen aantrekken.
Ben benieuwd!!
Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
Ben het wel met Lawrence eens, niet te benauwd en gaan met die banaan. Ik zie regelmatig dat Frederix een lokatie bij jou in de buurt heeft gespot. Mocht je er een tegenkomen en die is niet te ver van mij vandaan ga ik met alle plezier mee. Kan ik me weer uitleven met HDR fotografie.
Groet,
ALE
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
http://www.enka-ede.com/laatstenieuws.htmALE schreef:Indien je boeren bedrijven wil hebben moet je mijn inziens de kanten van Lichtenvoorde op. Weet iemand of kunstzijdefabriek Enka in Ede al geheel tegen de vlakte ligt. Ben bang dat dat reeds gesloopt is.
ALE
Denk dat de Enka weg is. Jammer.
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
Uit een oude topic deze link opgeduikeld: http://p.chiparus.net/
Daar staan best een aantal gave locaties tussen
Ik vind zelf dit wel leuk:
Cereol Utrecht
Provinciaal Ziekenhuis (al heb ik dan geen idee waar dat is)
Droste Haarlem
Daar staan best een aantal gave locaties tussen

Cereol Utrecht
Droste Haarlem
Say what you like
Do what you feel
Do what you feel
De Enka staat er nog, maar daar kom je niet meer naar binnen, ik heb het al een paar keer geprobeerd. Ik ben er voor de sloop begon binnen geweest als een van de laatsten, dat heb ik afgesproken met de beveiliging. ze zijn nu met de sloop bezig, maar 90% staat er nog.
We zouden een keer kunnen kijken savonds ofzo, alleen is savonds niet erg veilig. Overdag zijn er mensen in het complex vrees ik. De beveiliging laat nu niemand meer binnen.
Ik ga overigens graag mee bij een soort van Urban Meeting!
In Cuijk staat een oude vleesfabriek, ik weet niet wat er nog van over is, hij moet achter het station staan maar er is een tijd geleden brand geweest, dus voor hetzelfde geld is het geheel afgebrand. Maar het kan ook goed dat er nog een groot gedeelte staat.
Over veiligheid, zolang je goed uitkijkt waar je loopt, zeker op de verdiepingen kan er weinig gebeuren, ga in ieder geval nooit alleen, mocht er wat gebeuren. Er zijn altijd wel gebouwen waar je beter niet op de verdiepingen kunt lopen, maar dat is best goed te zien en voelen. Gewoon erg voorzichtig zijn met wat je doet.
Het provinciaal ziekenhuis lig bij Coevorden geloof ik, maar is niet zo interessant, alles is kaal en leeg en gevandaliseerd.
We zouden een keer kunnen kijken savonds ofzo, alleen is savonds niet erg veilig. Overdag zijn er mensen in het complex vrees ik. De beveiliging laat nu niemand meer binnen.
Ik ga overigens graag mee bij een soort van Urban Meeting!

In Cuijk staat een oude vleesfabriek, ik weet niet wat er nog van over is, hij moet achter het station staan maar er is een tijd geleden brand geweest, dus voor hetzelfde geld is het geheel afgebrand. Maar het kan ook goed dat er nog een groot gedeelte staat.
Over veiligheid, zolang je goed uitkijkt waar je loopt, zeker op de verdiepingen kan er weinig gebeuren, ga in ieder geval nooit alleen, mocht er wat gebeuren. Er zijn altijd wel gebouwen waar je beter niet op de verdiepingen kunt lopen, maar dat is best goed te zien en voelen. Gewoon erg voorzichtig zijn met wat je doet.

Het provinciaal ziekenhuis lig bij Coevorden geloof ik, maar is niet zo interessant, alles is kaal en leeg en gevandaliseerd.
Volgens mij wordt Cereol te Utrecht momenteel gesloopt.Antoinette schreef:Uit een oude topic deze link opgeduikeld: http://p.chiparus.net/
Daar staan best een aantal gave locaties tussenIk vind zelf dit wel leuk:
Cereol Utrecht
Droste Haarlem
Provinciaal Ziekenhuis staat in Bloemendaal en staat op mijn "to go" lijstje.
Droste Haarlem wordt bij mijn weten momenteel verbouwd, daar ben je dus te laat.
- MARS
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mocht er een Urban meeting komen. ik ga mee.
In België moeten er ook vele locaties zijn.
groeten,
Marcel
In België moeten er ook vele locaties zijn.
groeten,
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: urban locaties en concequenties
Hoi Antoinette,Antoinette schreef:Zijn er in nederland nog mooie urban locaties die makkelijk toegankelijk zijn en niet al te onveilig? En wat zijn nu precies de concequenties als je betrapt word? Het is een onderwerp wat me best aanspreekt, maar ik durf niet zo goed
Op mijn fotosite staan een hele serie locaties in Nederland (en 1 in België).
Onder deze link kun je een overzicht van deze locaties vinden. Een aantal zijn inmiddels gesloopt.
Op mijn lijstje staan onder andere nog:
AVEBE in Ter Apel
Provinciaal Ziekenhuis in Bloemendaal
Kantoorgedeelte van het Floragebouw te Boskoop
Laatst gewijzigd door Frederix op za mei 31 2008 6:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.