Gloeiende remschijven...

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
JanF

Bericht door JanF » zo jun 08 2008 11:26 pm

Autosport fotografie is vooral heel veel oefenen. In het analoge tijdperk was dit erg lastig. Je zag pas terug wat je gedaan als je film ontwikkeld was.

Nu kan je gelijk terug kijken op je scherm en leer je dus veel sneller.

Onder welke omstandigheden kan je met welke sluitertijd werken... dat is het belangrijkste waar je feeling voor moet krijgen. Als je "meesleep" techniek verbetert kun je naar steeds langere sluitertijden en dat gaat steeds mooiere platen opleveren. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen... en ga er vanuit dat 90% zo de prullenbak in kan.

Ik heb volgende week weer lekker 24 uur de tijd om opgloeiende remschijven te fotograferen. Da's ook een tip. Zoek een lange race uit zodat je lekker de tijd hebt. :wink:

eteuben

Bericht door eteuben » ma jun 09 2008 12:04 am

De 24 uurs LeMans is anders net geweest... Haha!!!

newphotod60

Bericht door newphotod60 » ma jun 09 2008 12:07 am

nee hoor de lemans begint over 5 dagen en 15 uur

eteuben

Bericht door eteuben » ma jun 09 2008 12:09 am

newphotod60 schreef:nee hoor de lemans begint over 5 dagen en 15 uur
Serieus? :roll: :oops: Wat was het dan wat ik vorige week keek, een herhaling op Discovery zeker... :shock:

... Ik denk het! :P :D

JanF

Bericht door JanF » ma jun 09 2008 12:10 am

eteuben schreef:De 24 uurs LeMans is anders net geweest... Haha!!!
Goh, meen je dat... ik zou de organisatie even bellen. Anders staan straks al die auto's voor niks de 14e aan de start...

....hahahaha :wink:

JanF

Bericht door JanF » ma jun 09 2008 12:22 am

eteuben schreef:
newphotod60 schreef:nee hoor de lemans begint over 5 dagen en 15 uur
Serieus? :roll: :oops: Wat was het dan wat ik vorige week keek, een herhaling op Discovery zeker... :shock:

... Ik denk het! :P :D
Ze hebben tegenwoordig meerdere langafstands races in dezelfde klasse. De verwarring is dus snel gemaakt. :wink: Maar er is maar 1 echte 24 uur van Le Mans. Geweldig sfeertje daar. Voor elke race fanaat echt een aanrader om een keer te doen!

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”