On-Line foto boek

Discussies over fotobewerking en archivering
alrik

fotoboek

Bericht door alrik » wo aug 20 2008 1:31 pm

Hoor ook de beste verhalen over www.blurb.com ,iemand daar meer ervaringen mee?

carver83

Bericht door carver83 » wo aug 20 2008 1:47 pm

Wij hebben alles al via de software van kruidvat gedaan.
Goeie kwaliteit (of ligt het aan mijn nieuwe D80 :wink: ), snelle service en correcte prijs.

Ben ook eens de website van blurb aan het bekijken, ziet er zeker nie slecht uit.
Denk dat ik het binnenkort eens zal proberen.

MVG, Dave

Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » wo aug 20 2008 4:39 pm

Blurb is erg goed en levert echt klasse boeken met een perfecte kaft of dustcover (zo'n los blad met omslag). Check hier voor een voorbeeld van iemand anders: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic ... 546#963546
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic ... 179#915179

Ik weet over 2 weken hoe het eruit ziet, ik heb er op dit moment ook een boek in bestelling staan.

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

BLURB

Bericht door ahhveurink » do aug 21 2008 9:23 pm

Hoi Mark

Ik begrijp dat jij inmiddels gebruik hebt gemaakt van Blurb?! Een en ander zier er inderdaad gelikt uit. ben dan ook benieuwd naar je ervaring. Lijkt mij een amerikaans bedrijf/site. Kun je mij vertellen hoe een album betaald dient te worden? Heb het programma inmiddels gedownload!

Groetjes, Anja :)

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » do aug 21 2008 10:12 pm

Hier is elders op het forum ook al een topic over. Kijk hiervoor op http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=11446.
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

Mark Meisner

Re: BLURB

Bericht door Mark Meisner » vr aug 22 2008 10:57 am

ahhveurink schreef:Hoi Mark

Ik begrijp dat jij inmiddels gebruik hebt gemaakt van Blurb?! Een en ander zier er inderdaad gelikt uit. ben dan ook benieuwd naar je ervaring. Lijkt mij een amerikaans bedrijf/site. Kun je mij vertellen hoe een album betaald dient te worden? Heb het programma inmiddels gedownload!

Groetjes, Anja :)
A.s. maandag wordt mijn eerste bestelling toegezonden dus ik hoop in de loop van de week een aantal foto's van het boek te kunnen maken. De software is relatief makkelijk te gebruiken maar mist hier en daar wat opties. Je kunt kiezen uit pakweg 200 standaard paginalayouts, achtergronden, borders voor de foto's en leuke ornamenten op de pagina's. Wat ik bijvoorbeeld mis is het draaien van foto's (alleen 90graden is mogelijk) en het aanpassen van de layouts. Dit is niet mogelijk. Zelf maak ik met Photoshop een layout voor panorama's e.d. als een standaard-layout niet toereikend is. Nadeel is het extra werk, het voordeel is dat je precies krijgt hoe je het wilt.

Hiervoor maak ik gebruik van de volgende templates, een handleiding hiervoor kun je hier vinden. Open de tiff in photoshop en zet je rulers aan (cntr-R). Hiermee zullen de blauwe lijnen tevoorschijn komen waarmee je de safety en trimlines te zien zijn.

Bij een overlappende foto of pano, zorg voor een overlapping in de foto. Op dit moment ben ik een boek aan het ontwerpen van Canada en voor een overlappende foto maak ik een overlapping aan ter grootte van de trimline. Deze ben je namelijk kwijt voor het inbinden. Een voorbeeld kun je hier bekijken. De voorkant maak ik ook in photoshop en deze komt er zo uit te zien (op dit moment in ieder geval :) ).

Op de site van Blurp kun je bij de boekenwinkel andere boeken bekijken en vaak ook de eerste 6 pagina's inzien. Dit is erg fijn voor inspiratie. Ook hebben ze aan de rechterkant een "get inspired" plaatje staan. Daar kun je ook veel boeken inzien voor inspiratie.

De betaling gaat enkel via creditcard wat ik persoon een nadeel vindt. Paypal en iDeal is (nog) niet mogelijk. Het is inderdaad een Amerikaans bedrijf maar hebben sinds kort ook een drukkerij in Eindhoven staan voor een snellere levering in Europa.

Als je nog vragen hebt, gooi ze maar op :)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”