Sigma 18-200 rondom erg wazig

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm
Marco

Bericht door Marco » di jun 10 2008 11:52 pm

PatrickP schreef: Ik weet niet wat je nu hebt, maar koop er een Nikon 70-300VR voor in de plaats (ervan uitgaande dat je een kitlens ala 18-55 hebt). Die is voor het geld echt heel goed.
Tijd om even rust te nemen Patrick: "Ik heb ook een 18-70 van Nikkor en een 70-300 sigma" :mrgreen:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jun 11 2008 12:20 am

Ja, overwerkt denk ik... :oops:

Dan snap ik de aanschaf van de lens eigenlijk niet zo goed! Het bereik is al beschikbaar, kwalitatief wordt het ook niet beter. Dan zou het moeten zijn omdat het handiger als je geen lenzen hoeft te wisselen. Ik zou het geld liever in een stukje kwaliteitswinst gestoken hebben dan in een stukje gemak.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

merellein

Bericht door merellein » wo jun 11 2008 12:54 am

:) thanks...de reden dat ik dit 'probleempje' post, is om voor mezelf even in kaart te brengen of ik nou inderdaad kritisch ben, of het een produkt fout is, of een gebruikersfout van mij. Niet zozeer om mijn ontevredenheid te spuien ;).
Als het een produkteigenschap is, en ik deze vervormingen kan voorkomen door rekening te houden met het e.e.a. dan hoor ik dat graag. Het verbaast me enigszins dat ik de enige lijk te zijn die het duidelijk op de foto's zie als vervorming/wazigheid. Ik ben gewend te werken met de 17-80 nikkor, die had dat niet. Is een 18-200 dan niet gewoon een lens die zichzelf een beetje overstretched qua mogelijkheden? Zoja, dan was mijn Sigma 70-300 (okee, niet erg lichtgevoelig en geen stab.) toch niet zo'n foute koop. Mmm :\

Oja, (to: Patrick) zoals ik in het begin krabbelde, heb ik deze lens inderdaad gekocht voor gemak op vakantie. De andere twee heb ik ook nog. De Sigma 28-300 die ik van mijn vriend heb geleend die had deze vervormingen niet, maar omdat ik de breedhoek niet kwijt wilde, koos ik voor de 18-200 (hij werd gek van het gezeur van mij om de lens te lenen in de dierentuin bijv.).

Conclusie is dan toch dat ik teveel wens voor deze all-in lens? Uhm....dan vind ik zoveel euri toch wat veel. Losse lenzen zijn soms voordeliger. Ik had meer verwacht voor deze prijs. Jammer..

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo jun 11 2008 7:20 am

Iedere 18-200 lens "overstreched" zichzelf als je ze gaat vergelijken met lenzen met een minder breed bereik. Wil je kwaliteit of wil je gemak? Ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben met mijn Nikon 18-200 VR, maar dat is dan ook een lens die bijna 2 x zo duur is dan de Sigma. Wellicht zie je dat terug in de kwaliteit van de foto's.

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “Superzoom”