Tijd om even rust te nemen Patrick: "Ik heb ook een 18-70 van Nikkor en een 70-300 sigma" :mrgreen:PatrickP schreef: Ik weet niet wat je nu hebt, maar koop er een Nikon 70-300VR voor in de plaats (ervan uitgaande dat je een kitlens ala 18-55 hebt). Die is voor het geld echt heel goed.
Sigma 18-200 rondom erg wazig
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ja, overwerkt denk ik...
Dan snap ik de aanschaf van de lens eigenlijk niet zo goed! Het bereik is al beschikbaar, kwalitatief wordt het ook niet beter. Dan zou het moeten zijn omdat het handiger als je geen lenzen hoeft te wisselen. Ik zou het geld liever in een stukje kwaliteitswinst gestoken hebben dan in een stukje gemak.

Dan snap ik de aanschaf van de lens eigenlijk niet zo goed! Het bereik is al beschikbaar, kwalitatief wordt het ook niet beter. Dan zou het moeten zijn omdat het handiger als je geen lenzen hoeft te wisselen. Ik zou het geld liever in een stukje kwaliteitswinst gestoken hebben dan in een stukje gemak.

Als het een produkteigenschap is, en ik deze vervormingen kan voorkomen door rekening te houden met het e.e.a. dan hoor ik dat graag. Het verbaast me enigszins dat ik de enige lijk te zijn die het duidelijk op de foto's zie als vervorming/wazigheid. Ik ben gewend te werken met de 17-80 nikkor, die had dat niet. Is een 18-200 dan niet gewoon een lens die zichzelf een beetje overstretched qua mogelijkheden? Zoja, dan was mijn Sigma 70-300 (okee, niet erg lichtgevoelig en geen stab.) toch niet zo'n foute koop. Mmm :\
Oja, (to: Patrick) zoals ik in het begin krabbelde, heb ik deze lens inderdaad gekocht voor gemak op vakantie. De andere twee heb ik ook nog. De Sigma 28-300 die ik van mijn vriend heb geleend die had deze vervormingen niet, maar omdat ik de breedhoek niet kwijt wilde, koos ik voor de 18-200 (hij werd gek van het gezeur van mij om de lens te lenen in de dierentuin bijv.).
Conclusie is dan toch dat ik teveel wens voor deze all-in lens? Uhm....dan vind ik zoveel euri toch wat veel. Losse lenzen zijn soms voordeliger. Ik had meer verwacht voor deze prijs. Jammer..
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Iedere 18-200 lens "overstreched" zichzelf als je ze gaat vergelijken met lenzen met een minder breed bereik. Wil je kwaliteit of wil je gemak? Ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben met mijn Nikon 18-200 VR, maar dat is dan ook een lens die bijna 2 x zo duur is dan de Sigma. Wellicht zie je dat terug in de kwaliteit van de foto's.
Michael
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com