Lichtsterk of VR

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
dragon2

Bericht door dragon2 » vr jun 20 2008 9:37 am

Ik heb zelf een 2e hands 80-200 D schuifzoom. 2e hand is prima, ik heb wel meer 2e hands lenzen, wel zelf op gaan halen en ff testen; heb zelf ooit 1x een miskoop gedaan (lens had in zout water gelegen :evil: ).

Die sigma ken ik niet, de 80-200 lenzen zijn allemaal top, er zijn wel (2e hands) een paar verschillende versies van met nogal verschillende prijzen. 350 euro voor een 2e hands schuifzoom of 950 euro voor een nieuwe 2-ring draaizoom, sja tis maar hoeveel geld je wil uitgeven :wink:

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » vr jun 20 2008 9:49 am

chrisje schreef:Allereerste hartelijk dank voor de vele reacties.
Ik denk dat het een lichtsterke lens gaat worden boven.
Nu zit ik alleen nog met het verschil tussen NIKON of SIGMA.
Wat vinden jullie hiervan??

Is een 2de hands lens ook wat en waar moet ik dan opletten?
Of zeggen jullie schaf altijd een nieuwe lens aan.
Altijd gaan voor Nikon.
Gebruikte objectieven kopen kan prima. Altijd zelf naar de verkoper toe gaan en het objectief testen. Zoom motor goed? Wel of geen gebruikssporen?, Geen krassen op de frontlens? Geen stof binnen in, lensvatting niet beschadigd.?
Controleer ook even mbv het serienummer van welk jaar het objectief is.

wouterboon

Bericht door wouterboon » vr jun 20 2008 10:04 am

Ik heb de 70-200 van Sigma en ben er erg tevreden over. 80-200 ken ik weer niet. Volgens mij moet je eens naar een fotozaak gaan en beide objectieven even op je body schroeven om te proberen. Platen schieten op zelfde brandpuntsafstand en thuis nog even op de pc vergelijken en dan keuze maken.

succes!

Wouter

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”