Vraag over lichtsterke lens,

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
johnvdveen

Bericht door johnvdveen » ma jun 23 2008 9:36 pm

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor de reacties tot zover.
Ik denk dat ik toch voor een nieuwe sigma 70-200 2.8 hsm ga.
Ik begrijp goed dat de nikonlenzen zeker beter zullen zijn , maar de prijs vind ik gewoon aan de te hoge kant.
Ik fotografeer pas een klein jaartje en ben al vrij snel van de d40 naar de d80 overgestapt , die me ook weer een aantal centen heeft gekost.
Verder heb ik nog een paar andere wensen , zoals een sb600 , een mb80 een monopod , nikon 18-70 AFS.
Dus als ik al deze prulletjes :roll: bij elkaar heb , heb ik volgens mij wel een setje om redelijk trots op te zijn voor een hobbyist.

Maar schroom niet om verdere adviezen/meningen te geven , want ik heb hem nog niet gekocht en zolang ik dat nog niet heb gedaan hou ik alle opties open.

MVG

John

Slewey

Bericht door Slewey » do jul 03 2008 1:53 pm

Ik ben erg benieuwd wat je keuze wordt, of is geworden onder tussen?
Ik zit over hetzelfde te denken, de Sigma 70-200mm of de 80-200mm Nikon.
Begrijp ook heel goed dat de 70-200 Nikon nog beter zal zijn, maar die vind ik echt te duur.

Het zou voor mij ook gaan voor autosport, rally en circuit en ben vaak te vinden op auto evenementen.

johnvdveen

Bericht door johnvdveen » do jul 03 2008 9:18 pm

Slewey schreef:Ik ben erg benieuwd wat je keuze wordt, of is geworden onder tussen?
Ik zit over hetzelfde te denken, de Sigma 70-200mm of de 80-200mm Nikon.
Begrijp ook heel goed dat de 70-200 Nikon nog beter zal zijn, maar die vind ik echt te duur.

Het zou voor mij ook gaan voor autosport, rally en circuit en ben vaak te vinden op auto evenementen.
Aankomende zondag ga ik naar een sigma 70-200 hsm 2.8 kijken!!!
Kan niet wachten om te gaan kijken en ben benieuwd naar wat ik ga tegenkomen.
Zal het zondag laten weten of ik hem gekocht heb of niet.
Ik ga voor de sigma om de simpele reden dat deze binnen mn budget ligt.

MVG

John

Slewey

Bericht door Slewey » vr jul 04 2008 10:28 am

Alhoewel ik liever voor een Nikon zou gaan, neig ik ook iets meer naar de Sigma dit keer. Iets gunstigere prijs en vanwege de HSM lijkt mij dat je toch wat sneller bent?

johnvdveen

Bericht door johnvdveen » za jul 05 2008 8:53 am

Slewey schreef:Alhoewel ik liever voor een Nikon zou gaan, neig ik ook iets meer naar de Sigma dit keer. Iets gunstigere prijs en vanwege de HSM lijkt mij dat je toch wat sneller bent?
Omdat ik een beetje ongeduldig was :oops: , ben ik gisteravond even bij de lokale fotoshop geweest , en heb even de sigma op een d80 body uitgeprobeerd.
Ik moet zeggen dat de lens goed aanvoelt en voor mijn eisen erg snel is met de HSM.
Qua gewicht vond ik het erg meevallen , maar wil toch wel een monopod gaan aanschaffen omdat ik tijdens de rally's vaak van sóchtends vroeg tot sávonds laat aanwezig ben.
Alleen twijfel ik een beetje of ik voor de nieuwere (marcro versie) ga (word dan ook een nieuwe) , of een tweedehands niet macro ga.
Er zit 300 euro verschil tussen de 2 lenzen en dat is toch wel weer een hoop geld.

MVG

John vd Veen

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » za jul 05 2008 9:25 pm

Stuur Roelof eens een PB-tje. Die heeft ze allebei. Had eerst de Sigma, maar heeft later toch de Nikon erbij gekocht. Hij zou je goed kunnen vertellen wat het verschil is.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

johnvdveen

Bericht door johnvdveen » zo jul 06 2008 9:12 pm

Hallo,

Vanaf vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een Sigma 70-200 2.8 HSM!!!!!!!
Tjongejonge wat een lens , ben erg blij met mn keuze.
Aankomende zaterdag gelijk uitgebreid testen tijdens de Exotic Green Rally.
Iedereen bedankt voor zijn/haar meningen en tips.

MVG

John vd Veen

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”