Koopziekte D700? ik blijf bij mijn D2X

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo jul 02 2008 6:49 pm

En hier nog een muziekgek :

Maar on topic: de D200 gaat toch echt op termijn veld ruimen voor de D700. Alleen "moet" de 17-55 dan ook worden omgeruild voor b.v. een 24-70

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » wo jul 02 2008 6:58 pm

Ik hou mijn D2X ook. Uit nijd! :evil: Ik had drie weken mijn dure 2.8/17-55mm binnen toen Nikon de D3 uitbracht. Een D700 vind ik, ondanks de voordelen van FF, géén alternatief voor de D2X.
Ik ga dus pas over inruil nadenken als de D4 op de markt is.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Remco H

Bericht door Remco H » wo jul 02 2008 7:18 pm

dapp&co schreef:En het werd een beetje stil rondom de D300, is de euforie van dit (in mijn ogen) fantastische apparaat dan nu al over?
Heb hem pas een 1,5 maand en weet zeker dat ik er nog een poosje mee ga doen.
De DX lenzen laten we maar in de winkel, ik ga eerst wat bij elkaar rapen voor een 24-70 2,8. Wanneer de D700 prijs 50% gedaald is gaan we wel weer eens kijken... (...en dan komt de volgende, nog mooiere)
Tja, ik had eerst ook niet zo'n zin in DX-objectieven. Maar voor mijn D70s wou ik toch ècht graag een goed standaardzoomobjectief, zeker voordat ik deze zomer op vakantie ga. Dat scheelt namelijk een hoop gewissel. Dat fotografeert niet alleen een stuk prettiger, maar het stofrisico wordt er ook flink mee gereduceerd. En daarom heb ik toch maar de AF-S 17-55 mm f/2.8G ED gekocht. Daar heb ik best wel een tijd over nagedacht en getwijfeld. Ik voelde de volformaatsensortoekomst immers al duidelijk aankomen. Maar als je op zeer korte termijn wat nodig hebt, en toch ook graag de mij gebruikelijke kwaliteit aanhoudt, dan moet je wat.

Die 24-70 mm f/2.8 zal er ook wel een keer komen. Die zou ik nu al zo op mijn F100 kunnen zetten. Dat werkt toch een stuk prettiger dan met een 35-70 mm f/2.8 + 28 mm f/2.8 + 24 mm f/2.8.
Maar het is natuurlijk ook een mooi objectief voor als de D700 flink in prijs is gezakt.

Wat betreft de koopziekte: het is natuurlijk wel peperduur om altijd het meest geavanceerde te willen hebben, zeker in deze woelige tijden!
Dan vind ik het véél leuker om te profiteren van prijzen die stevig gezakt zijn.

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » wo jul 02 2008 8:11 pm

@ Paul Demo das een mooi prijsje, in nl zal hij ietsje onder het dubbele liggen.

en binnenkort komen ook de d3x en de d3h om de hoek kijken.
hier wordt al volop mee geoefend door een aantal prof fotograven.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo jul 02 2008 8:19 pm

De eerste D300 body's zie je al op Marktplaats verschijnen. Zo te zien voor prijzen waar je de body al nieuw voor koopt. :shock:
Voor mij ook geen D700, ik blijf voorlopig nog trouw aan mijn beide D2 camera's :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo jul 02 2008 8:31 pm

iefie schreef:....en binnenkort komen ook de d3x en de d3h om de hoek kijken. hier wordt al volop mee geoefend door een aantal prof fotograven.
Door de bewoners van die graven?

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » wo jul 02 2008 8:43 pm

Eric-DH schreef:
Dozy schreef:Het is toch vreemd dat wanneer er iets nieuws komt je opeens niet meer tevreden bent. Puur tussen de oren blijkt.

Zelf ben ik ook hifi liefhebber en heb de nodige mooie apparatuut staan, tot aan 2 eindversterkers toe (voor stereo).
Wanneer het weer een tijdje staat en je gewend bent aan het geluid ga je automatisch weer dingen opmerken die niet helemaal naar wens zijn.
Lage tonen niet helemaal strak, of niet diep genoeg. Hoge tonen tikje te scherp, ruimtelijkheid (plaatsing van de instrumenten op je virtuele stage) niet naar wens, etc.

Naar mijn idee komt dit doordat je getrained raakt in het luisteren. Doordat je dan perfectionistisch bent, wat veel voorkomt bij hifi liefehebbers gaat het gauw kriebelen om een nieuwe aanschaf te doen.

Vergelijkbaar met het kopen van een nieuwe lens of accesoire vermoed ik.

Een groot deel van de pret is immers het lonken naar het bezit.

Zelf heb ik in januarie een D300 gekocht, ben hier helemaal mee tevreden. Maar als je dan de D700 ziet.. is het gewoon nóg mooier.
Het is de kunst om hier niet aan toe te geven en jezelf tevreden te laten zijn met wat je hebt. Je was hier immers eerder ook tevreden over.
Nog een hifi liefhebber hier :) . Klopt, daar geldt hetzelfde. Maar ik heb me gelukkig al een tijdlang kunnen beheersen. Ik draai al een paar jaar met dezelfde set-up. Alleen nog andere luidspreker kabels nodig. Niet alleen de prijs is een probleem, ook WAF.
De hifi is bij mij al een aantal jaartjes hetzelfde en dat zal nog wel ff zo blijven:
Afbeelding

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo jul 02 2008 9:58 pm

Hmmm volgend voorjaar ga ik een nieuwe body aanschaffen. Ik had mijn zinnen gezet op een D300, echetr als de prijsdaling van de D700 net zo hard gaat al sdi evan de D3 en D300, wordt het wellicht een D700.
Ik heb nog een oud 35-70 AF objectief liggen dus schieten kan ik. Tja het zou mooi zijn als er een 24-70 bij kan komen, maar dat zal wel niet lukken.
Ach ja je weet het nooit.

Groet,
Irwas
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » wo jul 02 2008 10:02 pm

Pancaran's schreef:Hmmm volgend voorjaar ga ik een nieuwe body aanschaffen. Ik had mijn zinnen gezet op een D300, echetr als de prijsdaling van de D700 net zo hard gaat al sdi evan de D3 en D300, wordt het wellicht een D700.
Ik heb nog een oud 35-70 AF objectief liggen dus schieten kan ik. Tja het zou mooi zijn als er een 24-70 bij kan komen, maar dat zal wel niet lukken.
Ach ja je weet het nooit.

Groet,
Irwas
Ik heb gelukkig de nodige primes. Dus die zullen voorlopig dienst moeten doen. Ik wil nu eerst wat andere dingetjes aanschaffen.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo jul 02 2008 10:17 pm

Ja ik heb ook nog een 50 mm 1.8 en een 80-200 2.8, maar een knap standaardzoom objectief voor FX formaat heb ik niet.
Ik zal binnenkort weer eens wat met dat oude objectief gaan schieten en de opnamen vergelijken met de 18-70 AFS DX, ben benieuwd want ik heb eigenlijk nooit een vergelijking gedaan.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Eric-DH
Forumlid
Forumlid

Bericht door Eric-DH » do jul 03 2008 11:00 am

Paul Demo schreef:
Eric-DH schreef:
Dozy schreef:Het is toch vreemd dat wanneer er iets nieuws komt je opeens niet meer tevreden bent. Puur tussen de oren blijkt.

Zelf ben ik ook hifi liefhebber en heb de nodige mooie apparatuut staan, tot aan 2 eindversterkers toe (voor stereo).
Wanneer het weer een tijdje staat en je gewend bent aan het geluid ga je automatisch weer dingen opmerken die niet helemaal naar wens zijn.
Lage tonen niet helemaal strak, of niet diep genoeg. Hoge tonen tikje te scherp, ruimtelijkheid (plaatsing van de instrumenten op je virtuele stage) niet naar wens, etc.

Naar mijn idee komt dit doordat je getrained raakt in het luisteren. Doordat je dan perfectionistisch bent, wat veel voorkomt bij hifi liefehebbers gaat het gauw kriebelen om een nieuwe aanschaf te doen.

Vergelijkbaar met het kopen van een nieuwe lens of accesoire vermoed ik.

Een groot deel van de pret is immers het lonken naar het bezit.

Zelf heb ik in januarie een D300 gekocht, ben hier helemaal mee tevreden. Maar als je dan de D700 ziet.. is het gewoon nóg mooier.
Het is de kunst om hier niet aan toe te geven en jezelf tevreden te laten zijn met wat je hebt. Je was hier immers eerder ook tevreden over.
Nog een hifi liefhebber hier :) . Klopt, daar geldt hetzelfde. Maar ik heb me gelukkig al een tijdlang kunnen beheersen. Ik draai al een paar jaar met dezelfde set-up. Alleen nog andere luidspreker kabels nodig. Niet alleen de prijs is een probleem, ook WAF.
De hifi is bij mij al een aantal jaartjes hetzelfde en dat zal nog wel ff zo blijven:
Afbeelding
Hee, een tube-freak. Nice. Bij mij alles solid-state echter....

En nu maar weer on-topic. Dadelijk krijgen we nog een apart hifi draadje hier. Net zoals we op htforum.nl een fotografie draadje hebben.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100

Rogier

Bericht door Rogier » do jul 03 2008 11:22 am

iefie schreef:en binnenkort komen ook de d3x en de d3h om de hoek kijken.
D3 == D3H!

De D3 heeft alle eigenschappen die Nikon voorheen in een H-model stopte. Ik verwacht wel dat er een X-model naast komt voor de studio fotografen, maar ook nog een H-model zal er niet komen IMHO.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”