Koopziekte D700? ik blijf bij mijn D2X

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
prol
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Koopziekte D700? ik blijf bij mijn D2X

Bericht door prol » di jul 01 2008 11:28 pm

Ik blijf nog even bij mijn D2X, 2 weken geleden was ik ook een van die schapen Ik kwam er op tijd achter dat dat ik ook maar een mens ben.
(d300) (d400) (d700dx) (fx) het zal wel..
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di jul 01 2008 11:53 pm

gelijk heb je......
FX is niet zaligmakend...ja voor Nikon en aanhang.
kost weer een hoop euro's...en dan bedoel ik niet alleen de body maar je glaswerk zal toch ook geschikt moeten zijn.
tevens mis je een 1,5 crop factor....tja als je er werk uit haalt is het misschien leuk
doe anders maar een D300/D200 of inderdaad een D2xs D2HS ect

Arend...die ook wel is mekkert....beeehhh

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di jul 01 2008 11:55 pm

Ik snap hem niet prol. Wat is er 2 weken geleden gebeurd dat je nu niet meer zo'n schaap bent maar gewoon een mens?
Of was je koopziek en ben je erachter gekomen dat er meer is in het leven dan alleen kopen?

Als je het geld hebt en je doet niemand tekort, ook jezelf niet, waarom dan niet kopen. Yep, een zin waar veel in zit ;)

mikemix

Bericht door mikemix » wo jul 02 2008 12:28 am

Heerlijk die D700 hoor.

Havermout

Bericht door Havermout » wo jul 02 2008 12:31 am

Hoe verleidelijk het ook is, ik blijf ook nog maar even bij mijn D300. Ik had mezelf voorgehouden om minstens 3-4 jaar met deze camera te moeten doen, na een halfjaar een andere is toch echt iets te snel.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo jul 02 2008 12:47 am

Arend-ho schreef: FX is niet zaligmakend...ja voor Nikon en aanhang.
kost weer een hoop euro's...en dan bedoel ik niet alleen de body maar je glaswerk zal toch ook geschikt moeten zijn.
tevens mis je een 1,5 crop factor....
Die 1,5 crop factor hoef je niet te missen, die zit er standaard als extra optie ook op. Toegeven, houdt je slechts iets van 5 Mp over. Met een nog nieuw aan te kondigen 24 Mp D3x of daaromtrent, heeft die cropfactor weer net voldoende Mp's voor de meeste opnamen die iemand maakt. :P

Overigens ikzelf zit ook wel die afweging te maken DX of FX. Nu met die D700 en de prijs in aanmerking genomen een interessante uitzoekerij.
Zie ook een eerder bericht van mij waarbij je qua optiek rekening moet houden als je FX gaat inzetten:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 625#156625
Vriendelijke groet, Léon Obers

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo jul 02 2008 8:00 am

Die 1,5 crop factor hoef je niet te missen, die zit er standaard als extra optie ook op. Toegeven, houdt je slechts iets van 5 Mp over.

inderdaad dus mis je het.... :roll:

Dozy

Bericht door Dozy » wo jul 02 2008 3:10 pm

Het is toch vreemd dat wanneer er iets nieuws komt je opeens niet meer tevreden bent. Puur tussen de oren blijkt.

Zelf ben ik ook hifi liefhebber en heb de nodige mooie apparatuut staan, tot aan 2 eindversterkers toe (voor stereo).
Wanneer het weer een tijdje staat en je gewend bent aan het geluid ga je automatisch weer dingen opmerken die niet helemaal naar wens zijn.
Lage tonen niet helemaal strak, of niet diep genoeg. Hoge tonen tikje te scherp, ruimtelijkheid (plaatsing van de instrumenten op je virtuele stage) niet naar wens, etc.

Naar mijn idee komt dit doordat je getrained raakt in het luisteren. Doordat je dan perfectionistisch bent, wat veel voorkomt bij hifi liefehebbers gaat het gauw kriebelen om een nieuwe aanschaf te doen.

Vergelijkbaar met het kopen van een nieuwe lens of accesoire vermoed ik.

Een groot deel van de pret is immers het lonken naar het bezit.

Zelf heb ik in januarie een D300 gekocht, ben hier helemaal mee tevreden. Maar als je dan de D700 ziet.. is het gewoon nóg mooier.
Het is de kunst om hier niet aan toe te geven en jezelf tevreden te laten zijn met wat je hebt. Je was hier immers eerder ook tevreden over.

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » wo jul 02 2008 3:16 pm

Tja de tijd tussen 2 cams wordt wel steeds korter, ook bij de consument. FM in 77 gekocht en de F100 pas in 98.
D70s in 2004, D200 in 2007 en nu al weer lonken naar de D700.......
maar ik kan nog best een paar jaar wachten. Alleen met een meevallertje komt die er sneller.
Eerst nog een paar kleine NASwensjes ............

dapp&co

Bericht door dapp&co » wo jul 02 2008 3:47 pm

En het werd een beetje stil rondom de D300, is de euforie van dit (in mijn ogen) fantastische apparaat dan nu al over?
Heb hem pas een 1,5 maand en weet zeker dat ik er nog een poosje mee ga doen.
De DX lenzen laten we maar in de winkel, ik ga eerst wat bij elkaar rapen voor een 24-70 2,8. Wanneer de D700 prijs 50% gedaald is gaan we wel weer eens kijken... (...en dan komt de volgende, nog mooiere)

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » wo jul 02 2008 5:21 pm

Ik heb de D700 inmiddels bij mijn zwager in China besteld voor een verwachte prijs van €1380,=. In september komen ze hierheen en dan brengt hij hem mee.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo jul 02 2008 5:23 pm

Prachtprijs!

benikon

Bericht door benikon » wo jul 02 2008 5:46 pm

D700?? en SB900??.....ik zie zweetdruppeltjes op de koppie,s van de c*n*n mensen, en ik denk dat het niet komt door de hoge temperatuur vandaag!!? :D :twisted: :D

benikon

Bericht door benikon » wo jul 02 2008 5:56 pm

dapp&co schreef:En het werd een beetje stil rondom de D300, is de euforie van dit (in mijn ogen) fantastische apparaat dan nu al over?
Heb hem pas een 1,5 maand en weet zeker dat ik er nog een poosje mee ga doen.
De DX lenzen laten we maar in de winkel, ik ga eerst wat bij elkaar rapen voor een 24-70 2,8. Wanneer de D700 prijs 50% gedaald is gaan we wel weer eens kijken... (...en dan komt de volgende, nog mooiere)
ik blijf ook nog bij m,n D2X--zie m,n reaktie in het draadje "D4"van hans1956 d.d. 20-5-2008!!

Eric-DH
Forumlid
Forumlid

Bericht door Eric-DH » wo jul 02 2008 6:28 pm

Dozy schreef:Het is toch vreemd dat wanneer er iets nieuws komt je opeens niet meer tevreden bent. Puur tussen de oren blijkt.

Zelf ben ik ook hifi liefhebber en heb de nodige mooie apparatuut staan, tot aan 2 eindversterkers toe (voor stereo).
Wanneer het weer een tijdje staat en je gewend bent aan het geluid ga je automatisch weer dingen opmerken die niet helemaal naar wens zijn.
Lage tonen niet helemaal strak, of niet diep genoeg. Hoge tonen tikje te scherp, ruimtelijkheid (plaatsing van de instrumenten op je virtuele stage) niet naar wens, etc.

Naar mijn idee komt dit doordat je getrained raakt in het luisteren. Doordat je dan perfectionistisch bent, wat veel voorkomt bij hifi liefehebbers gaat het gauw kriebelen om een nieuwe aanschaf te doen.

Vergelijkbaar met het kopen van een nieuwe lens of accesoire vermoed ik.

Een groot deel van de pret is immers het lonken naar het bezit.

Zelf heb ik in januarie een D300 gekocht, ben hier helemaal mee tevreden. Maar als je dan de D700 ziet.. is het gewoon nóg mooier.
Het is de kunst om hier niet aan toe te geven en jezelf tevreden te laten zijn met wat je hebt. Je was hier immers eerder ook tevreden over.
Nog een hifi liefhebber hier :) . Klopt, daar geldt hetzelfde. Maar ik heb me gelukkig al een tijdlang kunnen beheersen. Ik draai al een paar jaar met dezelfde set-up. Alleen nog andere luidspreker kabels nodig. Niet alleen de prijs is een probleem, ook WAF.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”