Bijna Zwart-Wit foto's
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Bedankt voor je compliment! Heb ze gemaakt met Jasc Paint Shop Pro 8. Maar zou in ieder Photoshop programma wel zitten deze functie!sandra1977 schreef:Mooie strakke foto's. Ik heb dit soort bewerkingen ook wel eens geprobeerd, met de magnetische lasso in PS en lagen. Dat werkt ook prima. Met welke programma heb jij deze foto's bewerkt? Foto 6 heeft mij mij de voorkeur!
Als ik het kan, kan jij het ook!Snadaa schreef:Wow, dit wil ik ook kunnen, geweldig!

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Heel netjes gedaan. Niet mijn persoonlijke smaak, maar wel heel goed gedaan.
Toch nog een tipje. In de spoelbak en de placemat onder de zonnebril zie je groffe stippelpatronen. Ik neem aan dat dit ruis is die wordt versterkt door verscherping. Ik adviseer je een ruisplug-in te gebruiken zoals Noiseware. Die zou ik dan alleen toepassen op de achtergrond (dus de zwartwit laag) om niet aan scherpte in de voorgrond te verliezen.
Toch nog een tipje. In de spoelbak en de placemat onder de zonnebril zie je groffe stippelpatronen. Ik neem aan dat dit ruis is die wordt versterkt door verscherping. Ik adviseer je een ruisplug-in te gebruiken zoals Noiseware. Die zou ik dan alleen toepassen op de achtergrond (dus de zwartwit laag) om niet aan scherpte in de voorgrond te verliezen.
@ElRonno
Op het origineel zie ik dit niet terug. Na het verkleinen wel. En bij het daarna zwart-wit maken is het et duidelijkst! Misschien door de meerdere bewerkingen dat de JPEG steeds groffer wordt, alhoewel ik compressie meestal op Lossless heb staan!
Het is niet ieders ding, maar ik vind et leuk om te knoeien met Jasc!
Op het origineel zie ik dit niet terug. Na het verkleinen wel. En bij het daarna zwart-wit maken is het et duidelijkst! Misschien door de meerdere bewerkingen dat de JPEG steeds groffer wordt, alhoewel ik compressie meestal op Lossless heb staan!
Het is niet ieders ding, maar ik vind et leuk om te knoeien met Jasc!
Dat PDF bestand heb ik nog niet bekeken Edwin, ga dat zo nog wel even doen. Ik heb net naar de Exif gekeken en zag dat de laatste bewerking op deze foto mei 2007 was, ik heb het dus vorig jaar al ontdekt maar verder nooit meer wat mee gedaan.....
Maar dit blijven wel altijd leuke bewerkingen om te doen!
Maar dit blijven wel altijd leuke bewerkingen om te doen!
Vindt het zelf ook een mooi effect Ome Jan! Maar hoe bedoelt u met mate. Ik bedoel, ik converteer niet alle fotos naar dit effect, of bedoelt u qua kleur. Dus bijvoorbeeld alleen de kleur rood naar voren laten komen!Ome Jan schreef:Dit effect gebruik ik ook erg veel, vind het grandioos!
Gebruik het wel met mate.