Bijna Zwart-Wit foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
eteuben

Bijna Zwart-Wit foto's

Bericht door eteuben » do jul 03 2008 9:45 pm

Heerlijk een avondje alleen, even de PC aan en fotos bewerken. Ik begin het steeds meer te snappen en kwam nu bij deze resultaten. Laat me weten wat jullie ervan vinden. :P :D De originelen heb ik tevens bijgeplaatst in mijn portfolio op mijn eigen site. :wink:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Zie http://portfolio.edwinteuben.nl voor de originelen die ik er tevens bij gevoegd heb!

Pieter

Bericht door Pieter » do jul 03 2008 9:53 pm

Hoe heb je dit gedaan? 2 lagen gemaakt? onderste kleur bovenste zwart wit en dan de delen die je kleur wilt van de bovenste uitgummen of?

Ziet wel goed uit namelijk :-]

Of heb je bij alle kleuren de saturatie er uit gehaald behalve bij rood bijvoorbeeld?
Laatst gewijzigd door Pieter op do jul 03 2008 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruudje

Bericht door Ruudje » do jul 03 2008 9:54 pm

MOOIE strakke foto`s

gr Ruud

Quinty

Bericht door Quinty » do jul 03 2008 9:56 pm

Woudschim hier:

Ik heb zelf niets met de bewerkingen, maar ze zijn goed uitgevoerd.

een punt: Je composities zijn erg centraal, en dat maakt ze saai, daar zit veel mogelijkheid tot verbetering.
Laatst gewijzigd door Quinty op do jul 03 2008 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

TriGGeR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door TriGGeR » do jul 03 2008 9:59 pm

Hey Edwin !

Strakke platen man !

W. 8)

Bull

Bericht door Bull » do jul 03 2008 9:59 pm

Pieter schreef:Hoe heb je dit gedaan? 2 lagen gemaakt? onderste kleur bovenste zwart wit en dan de delen die je kleur wilt van de bovenste uitgummen of?

Of heb je bij alle kleuren de saturatie er uit gehaald behalve bij rood bijvoorbeeld?
Kun je beter 2 lagen maken zoals jij zegt. Onderste kleur en bovenste zwart-wit en dan een laagmasker aanmaken. Met het kwastje schilderen. Zwarte kleur schilderen betekent de onderste laag laten doorkomen (dus kleur) en met wit schilderen is weer terug naar zwart-wit.

Als je met gummetje werkt kun je je geen fouten permiteren. Met laagmasker kun je zo vaak als je wil veranderen.

Overigens wel netjes gewerkt hier.

eteuben

Bericht door eteuben » do jul 03 2008 10:39 pm

Pieter schreef:Hoe heb je dit gedaan? 2 lagen gemaakt? onderste kleur bovenste zwart wit en dan de delen die je kleur wilt van de bovenste uitgummen of?

Bull heeft het net al bevestigd. Van de foto maak ik een 2e laag, die laag geef ik als saturation -100, dus geheel zwart-wit effect. Als overlay kleur gebruik ik zwart. Met een kwast (met een licht edge effect) ga ik over de zwart wit foto. Alles wat ik "zwart" inkleur wordt dus de doorschijning voor onderliggende kleurfoto. Mocht ik een fout maken, gebruik ik wit om te corrigeren!

Het klinkt ingewikkeld, maar het is makkelijker als je denkt!

Bull

Bericht door Bull » do jul 03 2008 10:43 pm

Ja, als je het zo leest is het moeilijker dan dat het in werkelijkheid is.

eteuben

Bericht door eteuben » do jul 03 2008 10:45 pm

Vroeger dacht ik dat je het standaard zo zou kunnen fotograveren net als Sephia, maar dan aangeven dat je alleen rood wilt. Nu weet ik wel beter... :P :D

Frederix

Re: Bijna Zwart-Wit foto's

Bericht door Frederix » do jul 03 2008 10:48 pm

eteuben schreef:Heerlijk een avondje alleen, even de PC aan en fotos bewerken. Ik begin het steeds meer te snappen en kwam nu bij deze resultaten. Laat me weten wat jullie ervan vinden. :P :D De originelen heb ik tevens bijgeplaatst in mijn portfolio op mijn eigen site. :wink:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Zie http://portfolio.edwinteuben.nl voor de originelen die ik er tevens bij gevoegd heb!
Goed scherpe foto's, maar de foto's en deze bewerkingen spreken míj in ieder geval niet aan.

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » vr jul 04 2008 7:38 am

Heel erg netjes gedaan! Vind persoonlijk het effect het mooist in foto 3.
Say what you like
Do what you feel

lennardp

Bericht door lennardp » vr jul 04 2008 7:54 am

ik word er niet warm van...als ik moest kiezen kies ik foto 1, die komt het natuurlijkst over.

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » vr jul 04 2008 8:35 am

Smaken verschillen uiteraard, maar er zijn best veel bedrijven die hun reclame materiaal van dit soort foto's voorzien.

Bij mijn werkgever is de 'clubkleur' geel, dus gebruiken we veel z/w foto's waarin een bepaald onderdeel van de foto geel geaccentueerd is.

Ik zou me best voor kunnen stellen dat de fabrikant van die kuipstoeltjes foto #1 leuk zou vinden --> $$$

Gratis tip! :mrgreen:

HerrieNL

Bericht door HerrieNL » vr jul 04 2008 10:27 am

Ik vind dit helemaal geweldig...foto 3 is mijn favo....is er ergens een tutorial van te vinden????

eteuben

Bericht door eteuben » vr jul 04 2008 11:06 pm

@Sietse Vliegen

De fabrikant is Honda in dit geval, het zijn de standaard fabriekskuipjes uit mijn Type-R. Zal ik de foto voor de gein opsturen naar Honda Nederland???

@HerrieNL
Ik ben hier op het forum gaan zoeken, die is immers groot genoeg. Er was 1 topic, dat bij mij de doorslag gaf. Vooral het aangeboden PDF bestand van Smidsfotografie hielp me verder, op pagina 2 staan nog enkele prachtige voorbeelden!
Zie;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=5494

Verder iedereen bedankt voor zijn eerlijke spontane antwoord. Ik weet ook wel dat niet iedereen hier warm van wordt, maar het effect is leuk en legt de aandacht meer op een detail. Vond het gewoon leuk om zelf gedaan te hebben. Daarentegen zijn er ook anderen die het juist wel mooi vinden, ieder zijn smaak!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”