Robin schreef:Ga zelf in September trouwen dus weet wat voor kosten hierbij komen kijken. Zit nu zelf ook in een positie dat ik op sommige dingen echt moet gaan bezuinigen.
Ik vind dat een band en eten gewoon bij het feest horen. Dat dit eten de volgende dag in de plee ligt slaat nergens op. Moet ik me familie mee naar de mac donalds nemen zodat ik een profesionele fotograaf kan nemen ? Ondanks dat iedereen het diner de dag erna "weer kwijt is zal ik wel de herinnering blijven houden dat ik dit moment met hun gedeelt heb en ik hun eerst wat meer aandacht kan geven voordat " de rest" erbij komt.
Dus inderdaad de foto's mogen ook wat kosten, maar ben dan wel benieuwd wat jij hier voor vraagt, want de prijzen die ik om me oren gesmeten krijg wordt je echt niet vrolijk van.
Ik ben best bereid die 6-8 uur te vergoeden dat de fotograaf aanwezig is. Natuurlijk wil ik nog eens 500 euro extra lappen zodat ik een album krijg.
Over de hele dag gezien ben je snel 150 foto's verder, dus van make-up/ bruid ophalen , gemeentehuis, diner en feest. Je kan er gif opnemen dat de ouders, schoon ouders, broers en zussen ook foto's willen.
En dan begint de grap ...... oh u wilt een nabestelling van 10x15
geen probleem 3 euro per stuk. Oh u wilt het op A4 formaat, voor 25 euro hangt hij aan de muur hoor !!
Als fotograaf zijnde begrijp ik de andere kant ook goed hoor. Je wilt niet dat jouw naam aan door hun zelf bewerkte kruidvat foto's verbonden wordt.
Maar ik heb er geen duizenden euro's voor over.
Dus als ik moet kiezen tussen feestband, lekker eten, amateur fotograaf die wel op Cd levert of profesionele fotograaf, eten bij de mac en een feest met cd-speler is voor mij de keuze snel gemaakt.
Je trouwt vermoedelijk maar 1x. De kosten worden vnl. veroorzaakt door ringen, kleding, eten & drinken & locatie & aantal genodigden en de fotograaf. Wat blijft over na de bruiloft ? De ringen en de foto's, de kleding komt in de kast en het eten en drinken elders. Maar vergeet niet dat de kwaliteit van de dag in al zijn facetten je totale herrinnering & emotie bepalen. Als je geen culinair liefhebber bent en je gasten ook niet, dan kan je daar bsparen. Waar je ook uitstekend kunt besparen zijn in het aantal genodigden, vage kenissen, collega's en familie waar je gewoon minder mee hebt......allemaal skippen. En.....vergeet niet te onderhandelen over de horecaprijzen !!!!!!!!!
T.a.v. de fotograaf zijn er vele mogelijkheden binnen vele prijsklassen. Het trouwfotografen niveau hier op NCN ken ik niet zo goed maar op bijvoorbeeld
www.dutchphotozone.com lopen er een aantal zeer verdienstelijke non-professionele bruidsfotografen rond.
Geniet samen met je vriendin van de voorbereidingen voor dat je het weet is je trouwdag alweer voorbij.
Geniet van de voorbereidingen