Foka

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo jul 13 2008 4:46 pm

Zoek op dit forum even naar Foka.

Een goede kennis van mij vroeg een maand of vier geleden naar een Nikon UV-filter. Was bedoeld als frontlensbescherming.
Antwoord van de Foka-medewerker: Nikon maakt geen UV-filters, waarop mijn kennis een B&W-filter aangesmeerd kreeg. Daarbij volledig voorbij gaand aan het feit dat Nikon tegenwoordig de zogenaamde NC-filters levert, met de sublieme Nikon-multicoating.
Als iemand specifiek naar zoiets vraagt, en dus bereid is daar de Nikon-prijs voor te betalen, moet je wel willen VERKOPEN.

Voor wat betreft die Bulk-verpakking: ik weet dat Foka vroeger van diverse importeurs de restvoorraad van objectieven ter verkoop kreeg als een bepaald objectief op het punt stond te worden vervangen door een nieuwer. Dat weet ik vrijwel zeker waar het gaat om Nikon en Tokina. Zo heeft Foka in 1977 al een grote "sale" kunnen houden van objectieven waarvan een nieuwer IF-ED of ED-model kwam. Ik heb er destijds dus een heel goedkope 4,5/300mm kunnen kopen.

Het zou dus zomaar kunnen dat dit een vingerwijzing is naar het verschijnen, binnenkort, van een nieuwe variant van de 80-200 of de 70-200. Nano, AF-s II, bedenk het maar.

Maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken.

Groet, E.M. de Klerk

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » zo jul 13 2008 4:50 pm

Heb van mijn vriendin vernomen dat er een nieuwe 80-200 (of 70-200, dat weet ik even niet meer) aan zit te komen, dus dat zal de reden wel zijn....

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Warner
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Warner » zo jul 13 2008 5:00 pm

Een goede kennis van mij vroeg een maand of vier geleden naar een Nikon UV-filter. Was bedoeld als frontlensbescherming.
Antwoord van de Foka-medewerker: Nikon maakt geen UV-filters, waarop mijn kennis een B&W-filter aangesmeerd kreeg.
Goede informatie van de Fokamedewerker, Nikon maakt sinds een tijdje geen UV-filter meer. Dus B&W is een goede 2e keus.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » zo jul 13 2008 5:46 pm

Ook hier goeie en prettige ervaringen met Foka helamaal Top ! :D

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo jul 13 2008 7:07 pm

Warner, dan ook de volgende zin uit mijn reactie plaatsen:

"Daarbij volledig voorbij gaand aan het feit dat Nikon tegenwoordig de zogenaamde NC-filters levert, met de sublieme Nikon-multicoating."

E.M. de Klerk

Warner
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Warner » ma jul 14 2008 1:13 am

Daarbij volledig voorbij gaand aan het feit dat Nikon tegenwoordig de zogenaamde NC-filters levert, met de sublieme Nikon-multicoating.
Zo goed? Maar als iemand om een Nikon UV vraagt is het toch niet zo gek om te zeggen dat ze die niet meer maken. Misschien wil hij hem wel gebruiken op een digitale en een analoge camera.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

Brabo

Bericht door Brabo » wo jul 23 2008 11:11 pm

Prima winkel
nemen ook telefonisch de tijd voor je

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”