grr je denkt dat je het niet zal gebeuren
Ja, vast !NielsThijssen schreef:Misschien een steuntje om eea snel te kunnen traceren (je weet immers nooit):
melding maken op de site Fotoapparatuur.nl waar je gestolen apparatuur met serienummers kan registreren... Misschien dat een potentiele koper wellicht dat checkt...
Heel veel sterkte!!
In dit geval dan misschien beter op www.fotoaparatos.es ?

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Barcelona?
Paar jaar terug is mijn vrouw toen binnen 15 seconden nadat we uit de stadbus waren gestapt bestolen. Bij de politiepost kregen we te horen dat op het plein waar we waren elke 10 minuten iemand werd bestolen. Klopte ook prima met het half uurtje dat we daar binnen zaten met de andere slachtoffers die binnenkwamen.
Je bent gewaarschuwd.
Paar jaar terug is mijn vrouw toen binnen 15 seconden nadat we uit de stadbus waren gestapt bestolen. Bij de politiepost kregen we te horen dat op het plein waar we waren elke 10 minuten iemand werd bestolen. Klopte ook prima met het half uurtje dat we daar binnen zaten met de andere slachtoffers die binnenkwamen.
Je bent gewaarschuwd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Enorm balen, weet wat 't is. Toch voor de zekerheid Noogle z'n raad opvolgen. Ik had zelf ook een 'gewone' reisverzekering en heb het maximum uitgekeerd gekregen. E.e.a. viel onder het begrip bagage waar ook kostbaarheden zoals audio-, audiovisuele- maar ook foto-, film- en videoapparatuur onder zijn genoemd (onder hobby-/Sportuitrusting stonden deze zaken wederom opgesomd).
Uiteraard helpt het meesturen van de bonnen, aankoopnota's e.d.
Sterkte en succes bij je verzekeringsmaatschappij!
Uiteraard helpt het meesturen van de bonnen, aankoopnota's e.d.
Sterkte en succes bij je verzekeringsmaatschappij!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Balen zeg. Ik zelf ook nogal slordig met mijn spullen, maar heb tot nu toe alles teruggekregen. Hoe vaak ik asl niet mijn statief in de trein heb laten liggen... Een keer heeft het een half uur op een gazon in toeristisch en dus druk Brugge gestaan. Het stond er nog...
Alleen in Rome is heeft iemand mijn camera gejat. Maar die moet er echt op uit geweest zijn.
Alleen in Rome is heeft iemand mijn camera gejat. Maar die moet er echt op uit geweest zijn.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
ik had een pakket dat wat ik dacht was een volledig pakket van de europeescheverzekeringen je kon kiezen uit 3 pakketten a b c
a wintersport europa (geen kostbaarheden)
b wintersport/zomervakantie europa
c wintersport zomervakantie wereld (geenkostbaarheden )
even een sitaat " voor de volledig heid willen wij er op wijzen dat pakket a en c een eigen risico hebben van 80 euro van toepassing zijn. tevens zijn bij deze pakketten kost baar heden zoals sierade en horloge's camera's mob. telefoons niet mee verzekerd . met de pakketten "wereld totaal" en "europa winter" zijn deze wel mee verzekerd.
op mijn pasje staat zomer en winter, dus dacht ik ik heb pakket b want c heb ik niet ik ben niet wereldwijd verzekerd.
er staat met wereld totaal en europa winter ben je wel verzekerd (dit snap ik dus al niet ze spreken elkaar tegen).
afin erg verwarrend ( en ik snap er nu nog niets van moet ik bekennen) zo zijn verzekeringen he.
=)
ik dacht dat ik pakket b had maar had in werkelijkheid pakket c. op het pasje van de verzekering stond niet duidelijk (naar mijn idee b ) maar inwerkelijk heid stond er dus c . en daar stond bij vermeld geen sierade horlogels camera's en mobieletelefoons als bijlage.
a wintersport europa (geen kostbaarheden)
b wintersport/zomervakantie europa
c wintersport zomervakantie wereld (geenkostbaarheden )
even een sitaat " voor de volledig heid willen wij er op wijzen dat pakket a en c een eigen risico hebben van 80 euro van toepassing zijn. tevens zijn bij deze pakketten kost baar heden zoals sierade en horloge's camera's mob. telefoons niet mee verzekerd . met de pakketten "wereld totaal" en "europa winter" zijn deze wel mee verzekerd.
op mijn pasje staat zomer en winter, dus dacht ik ik heb pakket b want c heb ik niet ik ben niet wereldwijd verzekerd.
er staat met wereld totaal en europa winter ben je wel verzekerd (dit snap ik dus al niet ze spreken elkaar tegen).
afin erg verwarrend ( en ik snap er nu nog niets van moet ik bekennen) zo zijn verzekeringen he.
=)
ik dacht dat ik pakket b had maar had in werkelijkheid pakket c. op het pasje van de verzekering stond niet duidelijk (naar mijn idee b ) maar inwerkelijk heid stond er dus c . en daar stond bij vermeld geen sierade horlogels camera's en mobieletelefoons als bijlage.
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
De Europeesche is onze verzekeringsmaatschappij! Ik ga er even induiken voor je, de verzekering zoals wij die verkopen heeft wel een dekking voor camera's. Laat het even weten aan je!
Michael
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Heb je een doorlopende verzekering bij ze? De aflopende heeft de volgende dekking:
BASISDEKKING Dekking Topdekking
Personenhulpverlening kostprijs
Telecommunicatiekosten 100,- 150,-
Buitengewone kosten
alleen na toestemming SOS International kostprijs
Bagage, totaal 3.000,- 5.000,-
waarvan ten hoogste voor:
- beeld-, geluids- en computerapparatuur
(inclusief software) 1.500,- 2.500,-
- sieraden 300,- 500,-
- horloges 300,- 500,-
- autoradiofrontje, per polis 300,- 500,-
- telecommunicatie-apparatuur (waaronder
mobiele telefoons incl. beltegoed) 200,- 300,-
- beeld-, geluids- en informatiedragers, per polis 200,- 300,-
- per (zonne)bril/set contactlenzen 300,- 500,-
- per opblaasbare boot, zeil-/surfplank, kano
(inclusief aan- en toebehoren) 300,- 500,-
- per fiets (inclusief aan- en toebehoren) 300,- 500,-
- kunstgebitten en kunst matige gebitselementen 300,- 500,-
- gehoorapparaten 300,- 500,-
- op reis meegenomen geschenken, per polis 300,- 500,-
- tijdens de reis aangeschafte voorwerpen,
per polis 300,- 500,-
- huur tent, per polis 300,- 500,-
- noodzakelijke aanschaf kleding en toiletartikelen
bij vertraagde aankomst 250,- 250,-
- gereedschappen 300,- 500,-
reisdocumenten kostprijs kostprijs
Je hebt basis en top, basis is € 1500 en top € 2500 verzekerd bedrag. Ik vind de paketten zoals jij ze noemt ook niet terug. Je hebt alleen een verzekering met basisdekking en top dekking, zoals boven vermeld.
Heb je de verzekering via een reisburo afgesloten en zo ja via welke?
Anders stuur je even een pb-tje naar me met meer info, wil je natuurlijk graag helpen!
EDIT: Als je een doorlopende reisverzekering hebt en je hebt alleen de basis dekking klopt het dat bagage niet is meeverzekerd, maar ben je alleen verzekerd voor geneeskundige kosten en buitengewone hulpverlening (ophalen met een helicopter of vervoer naar Nederland bij ziekte bijvoorbeeld)
Maar laat maar even weten wat je precies hebt...
Michael
BASISDEKKING Dekking Topdekking
Personenhulpverlening kostprijs
Telecommunicatiekosten 100,- 150,-
Buitengewone kosten
alleen na toestemming SOS International kostprijs
Bagage, totaal 3.000,- 5.000,-
waarvan ten hoogste voor:
- beeld-, geluids- en computerapparatuur
(inclusief software) 1.500,- 2.500,-
- sieraden 300,- 500,-
- horloges 300,- 500,-
- autoradiofrontje, per polis 300,- 500,-
- telecommunicatie-apparatuur (waaronder
mobiele telefoons incl. beltegoed) 200,- 300,-
- beeld-, geluids- en informatiedragers, per polis 200,- 300,-
- per (zonne)bril/set contactlenzen 300,- 500,-
- per opblaasbare boot, zeil-/surfplank, kano
(inclusief aan- en toebehoren) 300,- 500,-
- per fiets (inclusief aan- en toebehoren) 300,- 500,-
- kunstgebitten en kunst matige gebitselementen 300,- 500,-
- gehoorapparaten 300,- 500,-
- op reis meegenomen geschenken, per polis 300,- 500,-
- tijdens de reis aangeschafte voorwerpen,
per polis 300,- 500,-
- huur tent, per polis 300,- 500,-
- noodzakelijke aanschaf kleding en toiletartikelen
bij vertraagde aankomst 250,- 250,-
- gereedschappen 300,- 500,-
reisdocumenten kostprijs kostprijs
Je hebt basis en top, basis is € 1500 en top € 2500 verzekerd bedrag. Ik vind de paketten zoals jij ze noemt ook niet terug. Je hebt alleen een verzekering met basisdekking en top dekking, zoals boven vermeld.
Heb je de verzekering via een reisburo afgesloten en zo ja via welke?
Anders stuur je even een pb-tje naar me met meer info, wil je natuurlijk graag helpen!
EDIT: Als je een doorlopende reisverzekering hebt en je hebt alleen de basis dekking klopt het dat bagage niet is meeverzekerd, maar ben je alleen verzekerd voor geneeskundige kosten en buitengewone hulpverlening (ophalen met een helicopter of vervoer naar Nederland bij ziekte bijvoorbeeld)
Maar laat maar even weten wat je precies hebt...
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)