Arend
Hoe ben je er zo zeker van dat het originele accu's zijn? Bestel je er zelf (regelmatig)?renedepater schreef:Bij DCempire in Hongkong
Originele Nikon accu's:
En-el5: € 17,00
En-el4: € 39,50
En-el9: € 32,50
En-el3e: € 38,80
Inclusief verzendkosten, in een week in huis. Prijzen kunnen iets verschillen ivm wisselkoersen.
Geen idee. Men kan goed namaken tegenwoordig. Maar dat hoef ik ook niet te weten; ik heb namelijk nooit beweerd dat bepaalde accu's origineel zijn, want dat was.... jij?renedepater schreef:Heb eergisteren een En-el4 binnen gekregen. Zat in een Nikon doosje met Nikon gebruiksaanwijzing en de accu zelf ziet er exact hetzelfde (tekst op de accu) uit als de originele die bij mijn camera geleverd werd.
Hoe zou ik kunnen zien dat het geen originele is ?
Niet voor bedrijven hoor, dat kan ik je zo beloven.sean schreef:Een wat late reactie, maar 49 euro (108 gulden) voor een accu die inkoop ongeveer 8 euro of minder kost. Hmm....M.Oorthuis schreef:Bij kamera-express origineel Nikon in de aanbieding voor 49,- per stuk ik zou daar niet voor gaan tobben met B-merken.
Rene,renedepater schreef:Bij DCempire in Hongkong
Originele Nikon accu's:
En-el5: € 17,00
En-el4: € 39,50
En-el9: € 32,50
En-el3e: € 38,80
Inclusief verzendkosten, in een week in huis. Prijzen kunnen iets verschillen ivm wisselkoersen.
Groet,
René
Dat werd mij ongeveer een jaar geleden door de eigenaar van een grote fotozaak gezegd; het betrof hier de accu's van Lenmar. Inkoop 8 euro en ze werden verkocht voor ongeveer 30 euro. Ik geloof ook niet in een verschil tussen originele en merkloze accu's. Veel komt uit dezelfde fabriek. Merkloze worden soms voor 15 euro aangeboden en dan verdiend de verkoper er ook nog aan mag ik toch veronderstellen. Mijn ervaring is, en ik lees dat ook regelmatig op internet, dat de merkloze het even goed en soms beter doen dan de originele.rbfoto.nl schreef:Niet voor bedrijven hoor, dat kan ik je zo beloven.sean schreef:Een wat late reactie, maar 49 euro (108 gulden) voor een accu die inkoop ongeveer 8 euro of minder kost. Hmm....M.Oorthuis schreef:Bij kamera-express origineel Nikon in de aanbieding voor 49,- per stuk ik zou daar niet voor gaan tobben met B-merken.
Via Nikon zelf inkopen is duurder dan deze aangeboden verkoopprijs. Partijen inkopen via inkooporganisaties enz. kan wat schelen maar €8,- inkoop is een belachelijke prijs. Op een originele accu pak je met mazzel €5,-. Als je ze mij voor €8,- per stuk kan leveren, mag je er 1000 komen leveren en dat meen ik echt.