Accu's van andere merken.
Accu's van andere merken.
Heeft een van jullie ervaring met de EN-EL3e vervangings-accu van het merk Jupio voor gebruik in een D300. De lokale fotowinkels hier hebben de originele Nikon accu niet voorradig en de Jupio wel. Zouden volgens de verkoper zeker net zo goed zijn voor iets meer dan de helft van de prijs.
Maar ik geloof hem niet helemaal.
Maar ik geloof hem niet helemaal.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Bij kamera-express origineel Nikon in de aanbieding voor 49,- per stuk ik zou daar niet voor gaan tobben met B-merken.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De enige niet-Nikon accu die ik gekocht heb voor mijn D200 (ook een EN-EL3e dus) was dan weliswaar een Lenmar en geen Jupio, maar die geeft na volledig opgeladen te zijn aan dat er nog ca 50% lading in zit, dat is gedrag dat ik van mijn Nikons niet ken.
Ik waag mij niet meer aan merkvreemde accu's. Kocht deze ook alleen maar omdat ik al zo verschrikkelijk lang op een derde originele accu moest wachten. (En op het moment dat ik met de Lenmar thuis kwam, stond er op het antwoordapparaat dat mijn bestelde accu binnen was, natuurlijk heb ik die ook opgehaald en die doet het na dik anderhalf jaar nog steeds vlekkeloos.)
Ik waag mij niet meer aan merkvreemde accu's. Kocht deze ook alleen maar omdat ik al zo verschrikkelijk lang op een derde originele accu moest wachten. (En op het moment dat ik met de Lenmar thuis kwam, stond er op het antwoordapparaat dat mijn bestelde accu binnen was, natuurlijk heb ik die ook opgehaald en die doet het na dik anderhalf jaar nog steeds vlekkeloos.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
EUR 30,26 per stuk bij Kea Photo, Hong Kong
Incl. de verzendkosten.
Is de helft van de gangbare winkelprijs in NL.
Incl. de verzendkosten.
Bestel ik toch lieverd een paar bij Arend.Marco Handgraaf schreef:EUR 30,26 per stuk bij Kea Photo, Hong Kong
Incl. de verzendkosten.
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
ik heb er een van phottix (titan)
zit geen verschil in met de originele en in mijn batterygrip geeft hij ook alles gewoon goed weer en tja een prijs van 4 euro 12 en verzend kosten van 4 euro 85 uit hong kong.
werkt perfect.en binnen 2 weken netjes thuis gestuurd.
volgens mij heeft hans braakhuis er 8 van en wil ook niets anders meer.
zit geen verschil in met de originele en in mijn batterygrip geeft hij ook alles gewoon goed weer en tja een prijs van 4 euro 12 en verzend kosten van 4 euro 85 uit hong kong.
werkt perfect.en binnen 2 weken netjes thuis gestuurd.
volgens mij heeft hans braakhuis er 8 van en wil ook niets anders meer.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Nou dit exemplaar heeft wel drie aansluiting die voor de D300 nodig zijn, alleen is een van de sleufjes op de batterij langer dan op de Nikon batterij, waardoor de D300 hem niet goed pakt. Heeft dus niks met de aansluitingen te maken, maar met de bouw van de accu.PatrickP schreef:Je D70s gebruikt een van de aansluitingen niet. Daar zal het wel aan liggen...Fisherking schreef:Ik heb een nep EN-EL3e die wel op mijn D70s paste, maar vreemd genoeg niet in mijn D300. Gebeurt vaker begrijp ik. Heb daarom alleen maar Nikon nu.