D3: meer buffergeheugen....
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Gaat iemand het daadwerkelijk uitvoeren ? De enige keer dat ik tegen de buffer beperking aan ben gelopen is toen ik op Zandvoort DTM stond te fotograferen. Maar om daar nu 380 ex BTW voor neer te tellen...
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Ik zit er over na te denken maar ik ga het pas doen als er wat meer terugkoppeling op de diverse fora is te vinden.a90 schreef:Gaat iemand het daadwerkelijk uitvoeren ? De enige keer dat ik tegen de buffer beperking aan ben gelopen is toen ik op Zandvoort DTM stond te fotograferen. Maar om daar nu 380 ex BTW voor neer te tellen...
Ik heb ook nog een gedachtenkronkel betreffende deze buffer upgrade, nl.:
- van de D3 firmware B v 1.10 is een aantal maanden geleden een aantal routines gepubliceerd die een 24 MP resolutie lieten zien (6048 x 4032),
- er gingen toen gelijk een aantal geruchten rond dat de sensor in de D3 mogelijk deze resoluties aan zou kunnen,
- is de D3 na de buffer upgrade met aangepaste firmware een D3x?
- a90
- Forumlid
Dat zou me toch verbazen, van een nieuwe pro camera in dit segment verwacht ik wel wat meer dan een opgevoerde D3 met 12mpix. Er zal naar mijn idee toch echt wat moeten wijzigen in de hoeveelheid megapixels.Harrie Gerrits schreef:- is de D3 na de buffer upgrade met aangepaste firmware een D3x?
Ik ben benieuwd

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik gebruik de sandisk extreme 4.
Merk zelf dat de buffer snel leeg loopt naar de kaart dus....
En zolang ik nog geen foto heb gemist omdat de buffer vol zat ga ik geen 350 euro uitgeven.
Volgend jaar zijn de geheugenkaarten weer sneller en dan lost het probleem zichzelf op.
En zolang ik nog geen foto heb gemist omdat de buffer vol zat ga ik geen 350 euro uitgeven.
Volgend jaar zijn de geheugenkaarten weer sneller en dan lost het probleem zichzelf op.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Belangrijke schakel is natuurlijk ook HOE snel de D3 KAN wegschrijven, ook dat is gelimiteerd. Ik heb Nikon daar ooit eens naar gevraagd, ook antwoord gekregen (wat ik nu dus kwijt ben), maar ik heb op basis daarvan 2 "Lexar Professional UDMA 8 Gb 300* speed" aangeschaft omdat mijn camera (toen D300) dat aan kon. Ben de getallen dus even kwijt: wat betekent ook al weer "300* speed"? Sandisk geeft tenminste de doorvoersnelheid op.Mike-Nikon schreef:Ik gebruik de sandisk extreme 4.
Willem.