Website test

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
NikonNerd

Re: Website test

Bericht door NikonNerd » za aug 02 2008 7:11 am

graaf35 schreef:
NikonNerd schreef:Dit is een proefje met m'n website.
Ik ben benieuwd of het allemaal lukt.
Gr. Ruud
Alle begin is moeilijk inderdaad. Maar het lukt. We hebben beeld. Dus het begin is er.

Wat natuurlijk ontbreekt zijn:
- Titel
- een klein handig menu'tje
- achtergrondinfo.

Een paar tips misschien.
Begin op je website niet meteen al je foto's te zetten. Maar leg op je voorpagina uit wie je bent en wat je doet. Hoeft niet megapersoonlijk.....
Eventueel opgeleukt met 1 a 2 foto's. Die foto's moeten dan wel echt pakken, zeg maar.

Vervolgens verwijs je naar een andere pagina waarop je meerdere foto's gaat zetten. Het liefst een beetje gecategoriseerd.

Ik zelf ben ook aan het websitebouwen. Alleen gebruik ik daar geen Wysiwyg editor voor. Die hebben nogal snel de neiging om allerlei overbodige onzin aan de HTML toe te voegen zodat het op den duur steeds langer gaat duren voordat de pagina geladen is.

Ik gebruik een klein HTML progje waarbij je stapsgewijs de boel in gaat delen.

Ik heb gekozen voor 4 frames. Een titel-, menu-, hoofd-, en bottomframe
Voordeel is dat je niet elke keer weer alle vaste zaken opnieuw moet intikken/kopieren.

Het kostte even tijd, maar uiteindelijk komt er steeds meer schot in de zaak.

Kijk gerust even op mijn website en van mij mag je wel wat broncode jatten. Ben de moeilijkste niet.
Misschien dat jou editor hier goed mee uit de voeten kan. Maar het geval wil dat een hoop editors meteen aan de frames willen sleutelen waardoor de boel er niet mooi uit gaat zien.

De codes voor de tabel kunnen simpeler is mijn idee. De grootte van de afbeeldingen kunnen de grootte van de celen bepalen. Dat scheelt weer snelheid en tijd.
www.orgelgek.nl
Fred,
Bedankt voor de tips.
Leuke site trouwens, ben al creaties aan 't bedenken.
Ik oriënteer me nu op een album gebaseerde site met een paginastructuur.
Komt goed, heb nog 2 weken tijd dus kan er 'n boel aan doen.

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » za aug 02 2008 8:41 am

NikonNerd schreef: Ik oriënteer me nu op een album gebaseerde site met een paginastructuur.
Dan moet je zeker eens aan http://jalbum.net/ denken.
Ik heb daar jaren mijn fotoalbum mee gemaakt. Alleen als je begint met duizenden foto's wordt het een beetje traag. Vandaar dat ik dan overgestapt ben op Gallery2. Voor deze laatste heb je wel een webserver nodig die PHP en MySQL ondersteund.
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » za aug 02 2008 9:12 am

Hoi!

Ik heb ook een eigen website, maar waar ik het mee doe is www.pixelpost.org. Dit vereist wel een server met PHP en MYSQL maar dan heb je ook wat (kost mij 30e per jaar, kan waars nog goedkoper). Je kunt gewoon online de foto's erop zetten en alles wordt kan en klaar op je site gezet. Er bestaan ook verschillende toevoegingen en templates zodat je hem helemaal kunt maken zoals jij wilt.
Ik deed het ook eerst 'met de hand', het toevoegen van foto's. Maar uiteindelijk werd ik dat zo zat, het telkens moeten updaten van die pagina's dat ik het nu op deze manier doe.

Succes ermee in ieder geval!!

Jos van den Elshout
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Fantasie

Bericht door Jos van den Elshout » za aug 02 2008 10:24 am

Hoi Ruud.

Ik ben ook sinds een tijdje een website aan het "bouwen" (www.joske.tk)
Maar ik moet een beetje bekennen dat ik waarschijnlijk te weinig fantasie heb om er een mooie opvallende site van te maken.

Ik ben reeds 3X helemaal opnieuw begonnen, en ben nog niet tevreden.

Ik wil alleen maar aangeven dat het niet moeilijk is om je foto's te tonen via internet, maar om het op een aparte en leuke manier te doen, waarop jij hem ook redelijk simpel bij kan werken en "up to date" kan houden, valt niet mee

Maar de doorzetter wint....

Jos
Laatst gewijzigd door Jos van den Elshout op za aug 02 2008 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.

Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za aug 02 2008 10:27 am

Je kunt met Jalbum ook andere skins laden. Wellicht eens het overwegen waard.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Jolanda79

Bericht door Jolanda79 » za aug 02 2008 12:28 pm

Ik bedoel, als ik naar je website gaat, dan duurt het lang voor de foto's weergegeven worden, misschien ligt het aan mijn abbo, heb een niet zo snelle verbinding, maar als de je foto's qua kb kleiner maakt, zou het al een stuk sneller gaan.

Dit zeg ik juist toch? Aantal kb bepaalt toch de snelheid?

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za aug 02 2008 12:31 pm

De foto's zijn al behoorlijk klein hoor, daar kan niet veel meer van af. :) ik denk dat het aan je verbinding ligt.

foto 1 30kb
foto 2 35kb
foto 3 131kb (zou misschien nog wat kleiner kunnen)
foto 4 38kb
foto 5 47kb

Al met al nog geen 300kb, dat past nog net op een 5.25 inch floppy :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za aug 02 2008 12:37 pm

MarileenK schreef:waar ik het mee doe is www.pixelpost.org.
Als je de url op deze manier neerzet moet je een spatie tussen de url en de punt zetten, anders klopt de url niet meer. Dus www.pixelpost.org . gaat goed :)

Jolanda79

Bericht door Jolanda79 » za aug 02 2008 1:27 pm

Ik ziet het, ik denk dat de TS het aangepast heeft, want gister stonden de foto's in het midden en niet bovenaan de pagina.
Het laden gaat nu snel :D

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door MarileenK » za aug 02 2008 3:46 pm

remoss schreef:
MarileenK schreef:waar ik het mee doe is www.pixelpost.org.
Als je de url op deze manier neerzet moet je een spatie tussen de url en de punt zetten, anders klopt de url niet meer. Dus www.pixelpost.org . gaat goed :)
Danku :D

graaf35

Bericht door graaf35 » za aug 02 2008 6:10 pm

MarileenK schreef:Ik deed het ook eerst 'met de hand', het toevoegen van foto's. Maar uiteindelijk werd ik dat zo zat, het telkens moeten updaten van die pagina's dat ik het nu op deze manier doe.
Ach dat is natuurlijk ook maar een keuze.
Ik doe alles nog steeds met de hand. Zelfs het 'bouwen' van de pagina. Allemaal HTML. Met de hand ingevoerd en geleerd van andere websites.

Zo maak ik gewoon gebruik van thumbnails. Ik heb al mijn foto's dus twee keer op de server staan. één keer in groot formaat en één keer op een formaat van maximaal 200 pix. Hierdoor heb ik voor de index een snelle laadtijd.

Het is wel even werk, maar zodra je het een beetje in de vingers krijgt..... valt het ook wel weer mee. Gelukkig kunnen we veelvuldig gebruik maken van [CTRL]-[C] en [CTRL]-[V]

Via mijn FTP-server heb ik ook de plaatjes en de index redelijk vlot ge-upload. gewoon via Windows verkenner.

graaf35

Bericht door graaf35 » za aug 02 2008 6:13 pm

NikonNerd schreef:Fred,
Bedankt voor de tips.
Leuke site trouwens, ben al creaties aan 't bedenken.
Ik oriënteer me nu op een album gebaseerde site met een paginastructuur.
Bedankt vooe het compliment. En graag gedaan natuurlijk.

Verder geldt:
Alles mag: het is jouw website, en niet die van een ander
Maar maak het niet te ingewikkeld: Dan wordt het beheren ook lastiger.

Ik ben zijdelings ook betrokken bij het websitebeheer van onze kerk (www.pauwenburg.nl)
Een hele ingewikkelde website met hoderden pagina's.
Ondanks dat het allemaal online te editen is via een CMS systeem...... ben ik blij dat ik niet de systeembeheerder ben. Een hoop werk!

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » za aug 02 2008 8:04 pm

Wat misschien een idee is, of laat ik het zo zeggen, een begin, is een standaard template van internet afhalen en deze naar eigen smaak verder inrichten. Als je in Google zoekt naar "free template" (ik noem het voor mezelf altijd de startpagina van je eigen site) kom je ook heel veel leuks tegen. Ben er zelf ook momenteel mee aan de gang en zo maak je als beginneling toch iets dat er aardig professioneel uitziet.

eteuben

Bericht door eteuben » za aug 02 2008 10:42 pm

Heb zelf al zo vaak van Free Template gewisseld. Gewoon omdat een bepaalde style dan niet meer mooi is, of je wilt gewoon wat anders.

Deze templates zijn meestal goed bewerkbaar, waardoor met slechts enkel knip en plakwerk de teksten in de nieuwe layout staan. Daarna nog een .nl domein, om ook de reclames van je site te houden en je bent klaar!

Zie eventueel mijn site, hoe simpel en strak. En gewoon gratis... De banner bovenaan heb ik aangepast naar eigen gemaakte plaatjes. Behalve die op de home, dat is een plaatje van internet!

marcb_1977
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door marcb_1977 » za aug 02 2008 11:34 pm

Eén algemene tip. Probeer je website een dynamische layout mee te geven. Veel bezoekers van je site gebruiken een grotere resolutie (geen 1024x768) meer. Dat maakt het kijken ook wat makkelijker.

Mijn resolutie is op dit moment 1680 x 1050. Een website gemaakt op 1024x768 oogt klein.

Nog een handige site voor de html-ers onder ons:

www.handleidinghtml.nl
Mijn onderschrift is toch niet zo belangrijk. Het gaat er om wat er in het bovenschrift staat

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”