Website test

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
NikonNerd

Website test

Bericht door NikonNerd » vr aug 01 2008 8:06 pm

Dit is een proefje met m'n website.
Alle begin is moeilijk...

Nieuwsgierig?
Website

Ik ben benieuwd of het allemaal lukt.
Gr. Ruud

Jolanda79

Bericht door Jolanda79 » vr aug 01 2008 8:14 pm

Het begin is er, een website bouwen kost veel tijd, ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.

1 puntje van kritiek, het laden van de foto's gaat nogal traag

NikonNerd

Bericht door NikonNerd » vr aug 01 2008 8:18 pm

Kerkyra schreef:Het begin is er, een website bouwen kost veel tijd, ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.

1 puntje van kritiek, het laden van de foto's gaat nogal traag
Je bedoeld als het groot formaat wordt gedownload?
De foto's hebben nagenoeg allemaal de orginele grootte...
Misschien dat ik het formaat moet aanpassen dan.
Laatst gewijzigd door NikonNerd op vr aug 01 2008 8:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

anton1951

Bericht door anton1951 » vr aug 01 2008 8:18 pm

Leuk begin van je website..... en de foto's verschijnen razendsnel in groot formaat als je erop klikt.......

Marco

Bericht door Marco » vr aug 01 2008 9:21 pm

Ik zou serieus werk maken van de layout, deze achtergrond was leuk in 1996 op je homepage, maar anno 2008 kan het echt niet meer. Kijk eens rond hoe anderen een website inrichten.

Zorg op z'n minst voor wat nuttige tekst.

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » vr aug 01 2008 9:26 pm

Ik veronderstel dat je deze zelf gemaakt hebt met een WYSIWYG editor?

Makkelijk in het begin, maar wanneer je vele foto's zal willen plaatsen onbegonnen werk.
Denk dan eens aan JAlbum ofwel een echte online galerij.
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod

NikonNerd

Bericht door NikonNerd » vr aug 01 2008 10:57 pm

Marco Handgraaf schreef:Ik zou serieus werk maken van de layout, deze achtergrond was leuk in 1996 op je homepage, maar anno 2008 kan het echt niet meer. Kijk eens rond hoe anderen een website inrichten.

Zorg op z'n minst voor wat nuttige tekst.
Marco,

Dit was maar een test om de bereikbaarheid te bezien.
Ik neem aan dat jij ook niet de 1ste dag een perfect en volmaakte website in de lucht had?
Er wordt aan gewerkt maar dat heeft tijd nodig snap je?

Gr. Ruud

Marco

Bericht door Marco » vr aug 01 2008 11:01 pm

NikonNerd schreef: Marco,

Ik neem aan dat jij ook niet de 1ste dag een perfect en volmaakte website in de lucht had?

Gr. Ruud
Sterker nog, ik heb helemaal geen website in de lucht :)
Bereikbaar en snelheid lijkt mij OK, foto's openen snel. Had het er anders even bijgezet, toen je het topic opende, nu krijg je inhoudelijke reactie's terwijl het je daar niet om te doen was.

Veel succes ermee, we zien het eindresultaat wel verschijnen.

NikonNerd

Bericht door NikonNerd » vr aug 01 2008 11:10 pm

Marco Handgraaf schreef:

Gr. Ruud
Bereikbaar en snelheid lijkt mij OK, foto's openen snel. Had het er anders even bijgezet, toen je het topic opende, nu krijg je inhoudelijke reactie's terwijl het je daar niet om te doen was.

Laat ik nou toch in de veronderstelling zijn dat de header v/d topic WEBSITE TEST bevat.. :D

Marco

Bericht door Marco » vr aug 01 2008 11:24 pm

NikonNerd schreef:
Marco Handgraaf schreef:

Gr. Ruud

Laat ik nou toch in de veronderstelling zijn dat de header v/d topic WEBSITE TEST bevat.. :D
Bereikbaarheid en snelheid testen in de rubriek Presentatie foto's en fotolocaties ?? Lijkt me niet echt de meest geschikte plaats. Misschien wel iets voor de coffeecorner.

Laat maar zitten, ik haak af.
Laatst gewijzigd door Marco op za aug 02 2008 12:05 am, 5 keer totaal gewijzigd.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr aug 01 2008 11:49 pm

Ik heb de titel van het topic gelezen, heb je reacties gelezen, heb reacties van anderen gelezen en ik heb maar één vraag.. wat wil je?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr aug 01 2008 11:59 pm

Zoals al gezegd, het begin is er. Laad snel genoeg hier, ook de grotere exemplaren.

Punten van kritiek:
Je plaatst de tabel voor de van de thumbnails in een DIV met absolute positie. Is daar een reden voor? Het lijkt me beter om dat gewoon op de pagina te centreren eigenlijk. Nu staat ie altijd uit het midden behalve bij één bepaalde resolutie en die moet dan 1077 pixels breed zijn, nou die is er niet eens.

Verder is de titel "Naamloze pagina". Mwah, lijkt me dat er wel een betere naam voor is te verzinnen :)

graaf35

Re: Website test

Bericht door graaf35 » za aug 02 2008 4:39 am

NikonNerd schreef:Dit is een proefje met m'n website.
Ik ben benieuwd of het allemaal lukt.
Gr. Ruud
Alle begin is moeilijk inderdaad. Maar het lukt. We hebben beeld. Dus het begin is er.

Wat natuurlijk ontbreekt zijn:
- Titel
- een klein handig menu'tje
- achtergrondinfo.

Een paar tips misschien.
Begin op je website niet meteen al je foto's te zetten. Maar leg op je voorpagina uit wie je bent en wat je doet. Hoeft niet megapersoonlijk.....
Eventueel opgeleukt met 1 a 2 foto's. Die foto's moeten dan wel echt pakken, zeg maar.

Vervolgens verwijs je naar een andere pagina waarop je meerdere foto's gaat zetten. Het liefst een beetje gecategoriseerd.

Ik zelf ben ook aan het websitebouwen. Alleen gebruik ik daar geen Wysiwyg editor voor. Die hebben nogal snel de neiging om allerlei overbodige onzin aan de HTML toe te voegen zodat het op den duur steeds langer gaat duren voordat de pagina geladen is.

Ik gebruik een klein HTML progje waarbij je stapsgewijs de boel in gaat delen.

Ik heb gekozen voor 4 frames. Een titel-, menu-, hoofd-, en bottomframe
Voordeel is dat je niet elke keer weer alle vaste zaken opnieuw moet intikken/kopieren.

Het kostte even tijd, maar uiteindelijk komt er steeds meer schot in de zaak.

Kijk gerust even op mijn website en van mij mag je wel wat broncode jatten. Ben de moeilijkste niet.
Misschien dat jou editor hier goed mee uit de voeten kan. Maar het geval wil dat een hoop editors meteen aan de frames willen sleutelen waardoor de boel er niet mooi uit gaat zien.

De codes voor de tabel kunnen simpeler is mijn idee. De grootte van de afbeeldingen kunnen de grootte van de celen bepalen. Dat scheelt weer snelheid en tijd.
www.orgelgek.nl

NikonNerd

Bericht door NikonNerd » za aug 02 2008 7:03 am

GuyVerschuere schreef:Ik veronderstel dat je deze zelf gemaakt hebt met een WYSIWYG editor?

Makkelijk in het begin, maar wanneer je vele foto's zal willen plaatsen onbegonnen werk.
Denk dan eens aan JAlbum ofwel een echte online galerij.
Gay,
Ik neem dit advies mee.
Bedankt.

NikonNerd

Bericht door NikonNerd » za aug 02 2008 7:05 am

remoss schreef:Zoals al gezegd, het begin is er. Laad snel genoeg hier, ook de grotere exemplaren.

Punten van kritiek:
Je plaatst de tabel voor de van de thumbnails in een DIV met absolute positie. Is daar een reden voor? Het lijkt me beter om dat gewoon op de pagina te centreren eigenlijk. Nu staat ie altijd uit het midden behalve bij één bepaalde resolutie en die moet dan 1077 pixels breed zijn, nou die is er niet eens.

Verder is de titel "Naamloze pagina". Mwah, lijkt me dat er wel een betere naam voor is te verzinnen :)
René,
Klopt, ik had er vlug even een paar foto's neer gezet om te kunnen testen.
Maar uiteraard komt er verandering in met een toepasselijke naam.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”