World statue festival Arnhem 30 31 augustus
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dank je wel Ale, maarre vergeef me voor de domme vraag, hoe en waar stel ik de EV waarde in op de flitser. Ik neem verder je tips ter harte, en als ik ga (kom net mijn bed uit met een ontstoken kies, ik voelde gisteren al zoiets aan komen, en heb me wel eens beter gevoeld) zal ik de resultaten, hoe goed of slechts ze ook zijn, hier plaatsen, als was het maar weer om er van te leren.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Ai, auw, dat klinkt niet best. Ik hoop dat je snel van die nare pijn wordt verlost. Domme vragen bestaan niet, het is pas dom indien je een vraag niet stelt !
De EV waarde, ook wel flitscorrectie genoemd, stel je in op je camera. Pagina 178 van je D300 handleiding staat geschreven:
Bij een andere waarde dan ±0 wordt het flits pictogram weergegeven in het LCD venster zodra u de flits knop loslaat. U kunt de huidige waarde voor flitscorrectie controleren door op de flitsknop te drukken.
De normale flitssterkte kan worden hersteld door de flitscorrectie in te stellen op ±0,0. De flitscorrectie wordt NIET ongedaan gemaakt wanneer de camera wordt uitgeschakeld.
Ps, uiteraard kan de flistcorrectie ook op de flitser worden ingesteld. Is maar net waar je de voorkeur aangeeft. Ik doe dit altijd op de camera.
De EV waarde, ook wel flitscorrectie genoemd, stel je in op je camera. Pagina 178 van je D300 handleiding staat geschreven:
Bij een andere waarde dan ±0 wordt het flits pictogram weergegeven in het LCD venster zodra u de flits knop loslaat. U kunt de huidige waarde voor flitscorrectie controleren door op de flitsknop te drukken.
De normale flitssterkte kan worden hersteld door de flitscorrectie in te stellen op ±0,0. De flitscorrectie wordt NIET ongedaan gemaakt wanneer de camera wordt uitgeschakeld.
Ps, uiteraard kan de flistcorrectie ook op de flitser worden ingesteld. Is maar net waar je de voorkeur aangeeft. Ik doe dit altijd op de camera.
Laatst gewijzigd door ALE op zo aug 31 2008 9:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dank je wel Ale, je legt het weer perfect uit, ik ga het zo meteen eens opzoeken op de camera. Heb net een paar paracetamolletjes genomen en de kies lijkt er goed op te reageren, dus stripje pillen in de fototas en ik ga er gewoon op goed geluk maar eens neuzen. (En morgen de tandarts maar eens bellen)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip