World statue festival Arnhem 30 31 augustus
World statue festival Arnhem 30 31 augustus
Dit weekend is het World statue festival in Arnhem
http://www.worldstatues.nl/site/
korte omschrijving:
De 4e editie van het World Statues Festival staat voor de deur. Op 30 en 31 augustus zal de binnenstad van Arnhem weer stil staan, 300 levende beelden komen acte de présence geven. U kunt urenlang uw ogen uitkijken, maar ook genieten van de vele optredens, concerten, straattheaters en gezellige terrasjes. Het grootste evenement op het gebied van levende standbeelden wordt dit jaar grootser dan ooit tevoren.
Op zaterdag 30 augustus staan de kinderen in de spotlights tijdens Kids Statues. Behalve door een vakjury worden de deelnemers dit jaar ook beoordeeld door een kinderjury. Zondag 31 augustus is gereserveerd voor de volwassenen die strijden in de categorieën amateurs en professionals. Ook zij worden beoordeeld door een vakjury en maken kans op de titel Wereldkampioen en Nederlands kampioen. Daarnaast is er in elke categorie een publieksprijs te vergeven. Dus kom het laatste weekend van augustus naar Arnhem en kies uw favoriet!
http://www.worldstatues.nl/site/
korte omschrijving:
De 4e editie van het World Statues Festival staat voor de deur. Op 30 en 31 augustus zal de binnenstad van Arnhem weer stil staan, 300 levende beelden komen acte de présence geven. U kunt urenlang uw ogen uitkijken, maar ook genieten van de vele optredens, concerten, straattheaters en gezellige terrasjes. Het grootste evenement op het gebied van levende standbeelden wordt dit jaar grootser dan ooit tevoren.
Op zaterdag 30 augustus staan de kinderen in de spotlights tijdens Kids Statues. Behalve door een vakjury worden de deelnemers dit jaar ook beoordeeld door een kinderjury. Zondag 31 augustus is gereserveerd voor de volwassenen die strijden in de categorieën amateurs en professionals. Ook zij worden beoordeeld door een vakjury en maken kans op de titel Wereldkampioen en Nederlands kampioen. Daarnaast is er in elke categorie een publieksprijs te vergeven. Dus kom het laatste weekend van augustus naar Arnhem en kies uw favoriet!
Dit evenement is al eerder aangekondigd, weliswaar een hele tijd geleden:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=10633
maar het verdient wel een tweede aankondiging
Ik ben van plan om zondag te gaan, maar als het 30 graden wordt ....?
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=10633
maar het verdient wel een tweede aankondiging

Ik ben van plan om zondag te gaan, maar als het 30 graden wordt ....?

- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer:
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik ben even benieuwd of er nog mensen naar Arnhem gaan?
Vraag aan diegenen die vorig jaar geweest zijn. Wat is een handig objectief om mee te nemen? 50 mm? 85 mm?
Het lijkt me wel leuk om zoiets een keer te fotograferen namelijk.
Vraag aan diegenen die vorig jaar geweest zijn. Wat is een handig objectief om mee te nemen? 50 mm? 85 mm?
Het lijkt me wel leuk om zoiets een keer te fotograferen namelijk.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Hoi Riemke,
Om daar te fotograferen is echt top. Je raakt niet uitgekeken. Echter, als het net zo druk wordt als andere jaren, maak dan je borst maar nat. Voetje voor voetje kun je je door de menigte verplaatsen. Mijn inziens moet je daarom niet de 70-200mm meenemen. Is wel erg jammer maar de kans dat je met een kater thuis komt is te groot (stoten, drukken, vul maar in). In dit soort druktes kan je mijn inziens beter met een korte lens aan de slag gaan, je 50mm en 85mm komen goed tot zijn recht. Indien ik mij niet vergis was jij dit jaar met Koninginnedag in Amsterdam. Vergelijk de drukte daarmee echter dan zeer geconcentreerd rondom de kerk.
Have fun,
ALE
Om daar te fotograferen is echt top. Je raakt niet uitgekeken. Echter, als het net zo druk wordt als andere jaren, maak dan je borst maar nat. Voetje voor voetje kun je je door de menigte verplaatsen. Mijn inziens moet je daarom niet de 70-200mm meenemen. Is wel erg jammer maar de kans dat je met een kater thuis komt is te groot (stoten, drukken, vul maar in). In dit soort druktes kan je mijn inziens beter met een korte lens aan de slag gaan, je 50mm en 85mm komen goed tot zijn recht. Indien ik mij niet vergis was jij dit jaar met Koninginnedag in Amsterdam. Vergelijk de drukte daarmee echter dan zeer geconcentreerd rondom de kerk.
Have fun,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Er zijn inderdaad stukken smalle straatjes waar het voetje aan voetje is en dan kun je vanwege het drukken en duwen fotograferen eigenlijk wel vergeten, maar toch ook wel ruime straten waar je makkelijk kunt lopen. Als ik morgen weer ga (kans wordt steeds kleiner en ik zit ook nog in een verhuizing) neem ik mijn 70-200 mee, ik geef toch de voorkeur aan portretten en niet mijn 24-70 (scheelt ook weer gewicht). Dan zijn er nog genoeg momenten om ergens een artiest helemaal op de foto te zetten met 70 mm.
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Helaas zit ik zonder auto morgen (mijn vrouw heeft hem in beslag genomen) anders zou ik zeker zijn gegaan. Lijkt mij echt waanzinig leuk.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ben eruit, en ga lekker met de trein. Neem de D300 mee en ik denk mijn 85mm en mijn 16-85. Flitser is denk ik niet nodig (heb trouwens heel erg weinig ervaring met de flitser)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Lijkt me een verstandig besluit. Overigens zou ik wel een flitser meenemen, gezien de weersomstandigheden. Erg hard licht waarschijnlijk met de zon en wellicht heb je een invulflits nodig?flippie17 schreef:Ik ben eruit, en ga lekker met de trein. Neem de D300 mee en ik denk mijn 85mm en mijn 16-85. Flitser is denk ik niet nodig (heb trouwens heel erg weinig ervaring met de flitser)
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Sorry, maar morgen is het bijna zeker dat je wel een flitser nodig hebt. Hier nog snel een paar tips die je kan gebruiken voor een invulflits:flippie17 schreef:Flitser is denk ik niet nodig (heb trouwens heel erg weinig ervaring met de flitser)
1) Laagst mogelijke ISO (100 of 200)
2) Hoogst mogelijke flits synchronisatie (1/250e)
3) Het diafragma tussen f8 tot f11
4) SB-800 of SB-600 op EV waarde -1,3 tot -1,7 (TTL + BL)
5) Flitskop recht naar voren
We stellen de camera met een bepaalde reden in op de hoogst mogelijk flits synchronisatie.
1) betere controle over het aanwezige buitenlicht omdat een lager waarde dan de maximale flits synchronisatie de sluitersnelheid geen effect meer heeft op het flitslicht
2) indirect persen we op deze manier de maximale lichtopbrengst uit de flitser. Dit is bijvoorbeeld verdomd gemakkelijk wanneer je een balans moet verkrijgen indien je onderwerp in de schaduw staat tegen een vel verlichte (zonnige) achtergrond.
Indien het bewolkt is heb je ander diafragma’s nodig. Houd zoveel mogelijk vast aan laagste ISO waarde en 1/250e
Heel veel succes en laat een paar foto's zien als je wil.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters