Foto direct naar PC
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
CCP werkt met alle/de meeste Nikon DSLRs, in elk geval met de D200, D300, D3, D2?, D700 Het openen van het plaatje is een CCP optie, geen camera-optie, dus dat zou met alle ondersteunde camera's moeten werken.
In geval van twijfel gewoon uitproberen: de trial van CCP is gratis, View NX is gratis en je hebt al een camera.
In geval van twijfel gewoon uitproberen: de trial van CCP is gratis, View NX is gratis en je hebt al een camera.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Capture NX moet op een of andere manier lukken, maar ik heb een vertaal probleempje.
Send it to Capture NX watched folder (available only if Capture NX is installed and the "Watched folder" is selected): If CaptureNX (available separately) is running, photographs will be saved in the folder currently selected as the "watched" folder (be sure that Capture NX supports the camera; see the Capture NX manual for details). Capture NX will automatically process the pictures according to the batch settings in Capture NX.
Alleen weet ik niet waar deze watched folder staat, heb capture in t nederlands.... op een of andere manier moet dit ook werken.
Send it to Capture NX watched folder (available only if Capture NX is installed and the "Watched folder" is selected): If CaptureNX (available separately) is running, photographs will be saved in the folder currently selected as the "watched" folder (be sure that Capture NX supports the camera; see the Capture NX manual for details). Capture NX will automatically process the pictures according to the batch settings in Capture NX.
Alleen weet ik niet waar deze watched folder staat, heb capture in t nederlands.... op een of andere manier moet dit ook werken.
@all,
Weet je wat nu ook zo mooi is aan CCP, je kan al je instellingen voor je banken op de PC maken en die laden op bijv D3, D300, D200 etc. Ik heb dit alsvolgt gedaan.
- Backup gemaakt van standaard instelling af fabriek
- Menubank A t/m B ingesteld na mijn voorkeuren (wel veel gebruik gemaakt van Mike Hagen's (Out There Images) zijn adviezen en nu die van Thom Hogan's Guide)
- Iedere keer sloeg ik de instelling eerst op op mijn HDU
- Daarna laden op mijn camera
Voila en spelen maar...
Misschien een idee indien je dit niet wist.
Groet,
ALE
Weet je wat nu ook zo mooi is aan CCP, je kan al je instellingen voor je banken op de PC maken en die laden op bijv D3, D300, D200 etc. Ik heb dit alsvolgt gedaan.
- Backup gemaakt van standaard instelling af fabriek
- Menubank A t/m B ingesteld na mijn voorkeuren (wel veel gebruik gemaakt van Mike Hagen's (Out There Images) zijn adviezen en nu die van Thom Hogan's Guide)
- Iedere keer sloeg ik de instelling eerst op op mijn HDU
- Daarna laden op mijn camera
Voila en spelen maar...
Misschien een idee indien je dit niet wist.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Re: Foto direct naar PC
Kijk eens op internet bij http://www.DIYPhotoBits.com , misschien is dat ook te gebruiken en het is gratis.
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.
- Frank Roelofs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dit lijkt mij ook erg handig om te gebruiken, maar heb een Fujifilm S5pro. Gaat dat ook werken?
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Beste Frank,
Kijk even bij het deel waar je de camera kunt kiezen, als dat tenminste kan.... Misschien detecteert het progje de camera wel zelf. Ik gebruik het niet zo veel.
Kijk even bij het deel waar je de camera kunt kiezen, als dat tenminste kan.... Misschien detecteert het progje de camera wel zelf. Ik gebruik het niet zo veel.
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.
kwestie van proberen...de S5 is gelijk aan de D200 toch ?
draai je op apple kijk dan naar het gratis programma sofortbild
http://www.sofortbildapp.com
Arend
draai je op apple kijk dan naar het gratis programma sofortbild
http://www.sofortbildapp.com
Arend
De behuizing en de mount, maar daar houdt het ver op geloof ik. Menustructuur is ook fuji-eigen.Arend-ho schreef:kwestie van proberen...de S5 is gelijk aan de D200 toch ?