Scherp stellen met D300 en SB800
ja dat weet ik nog wel...samen in Happy Dayzz....toen stonden we elkaar nog zo raar aan te kijken. Maar wat is de uiteidelijke gouden tip...om toch scherp te stellen zonder dat mensen eindeloos blijven staan met die gemaakte smile op hun gezichtDennis71 schreef:Het gaat hier niet om de hulpverlichting maar om de IR scherpstelling.
Ik heb precies hetzelfde met mijn 17-55 Herman. Heb er ook nog geen oplossing voor, of ik heb iets over het hoofd gezien.

Ze hebben het lampje er niet voor niks ingezet.
Probeer jij eens in het stikkedonker scherp te stellen? Lastig he? Zelfde geldt voor de camera. Om in veel gevallen toch redelijk te kunnen scherpstellen zit de AF-assist er in. Als je hem op "AF-C" zet, zal ie het met het weinige licht dat er is moeten doen. Dat zal allicht lastig zijn. Soms correct, soms helemaal fout. Helaas.
Disclaimer: Ik heb geen D300.
Probeer jij eens in het stikkedonker scherp te stellen? Lastig he? Zelfde geldt voor de camera. Om in veel gevallen toch redelijk te kunnen scherpstellen zit de AF-assist er in. Als je hem op "AF-C" zet, zal ie het met het weinige licht dat er is moeten doen. Dat zal allicht lastig zijn. Soms correct, soms helemaal fout. Helaas.
Disclaimer: Ik heb geen D300.