Sorry, verkeerde onderwerp

Het is niet jouw draadje Mike... Als mensen het daar weer een keer over willen hebben, dan mogen ze van mij.Mike-Nikon schreef:Gooi maar dicht deze...............antwoord is al gegeven.
Niks mis met de Nikon filters, maar B+W filters zijn ook uitstekend, als je de juiste kiest (MRC gecoat).ALE schreef:Kort maar krachtig, geen van de drie merken. Welke dan wel, dat luistert naar de naam Nikon. Kijk maar eens naar de test die onze voorzitter Hans Braakhuis heeft gemaakt: * KLIK *
Er staat overigens meer info over dit filter in hetzelfde draadje.
Succes met de keuze,
ALE
Kijk, dan heeft een filter inderdaad een toegevoegde waarde. Of op het strand/in de woestijn wanneer het flink hard (!) waait; zand heeft weer een mechanisch eroderende werkingSietse Vliegen schreef:
Persoonlijk gebruik ik (UV) filters ter bescherming - maar alleen wanneer dat nodig is. Zo was ik in Yellowstone dol blij met mijn filters, want die zaten onder de spetters van die geisers, en dat is behoorlijk zuur spul dat potentieel je coating aantast. Dan offer ik toch liever een filter op dan een objectief.
Zoiets bedoel je?Floris schreef:Kijk, dan heeft een filter inderdaad een toegevoegde waarde. Of op het strand/in de woestijn wanneer het flink hard (!) waait; zand heeft weer een mechanisch eroderende werkingSietse Vliegen schreef:
Persoonlijk gebruik ik (UV) filters ter bescherming - maar alleen wanneer dat nodig is. Zo was ik in Yellowstone dol blij met mijn filters, want die zaten onder de spetters van die geisers, en dat is behoorlijk zuur spul dat potentieel je coating aantast. Dan offer ik toch liever een filter op dan een objectief.
Kan jij mij vertellen waar ik een 62mm kan kopen?PeterG schreef:Als je er beschermglas voor wil zetten, dan raad ik je alleen Nikon NC aan.
Peter