foto's minder scherp na posten op Flickr
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D-80's schreef:hmm interessant... de foto van Photobucket komt hier met meer ruis binnen...

Weet iemand wat ik daar dan aan zou kunnen doen ?
Thanks,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
En als laatste de versie vanaf eigen website (zonder verscherping en compressie):
photobucket:

Flickr:

Eigen site:

En verkleind met PS ipv bordermaker:

photobucket:

Flickr:

Eigen site:

En verkleind met PS ipv bordermaker:

Laatst gewijzigd door noogle op za sep 13 2008 12:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Antagonist. Ik weet zeker dat geen betere prijs/kwaliteits verhouding bestaat. Grote voordeel van nun is dat ze bijna 40 "paketten" zoals Joomla, installatie klaar hebben staan. Kosten 24,-- per jaar. Veel opslagruimte en supersnel.Ruudje schreef:Waar heb je deze ? Ik wil binnenkort ook aan de slag gaan ! want vind dat ook erg storend aan Flickr.flippie17 schreef:Is mij inderdaad ook wel eens opgevallen ja, ik heb het vermoeden (maar dat weet ik echt niet zeker) dat ze een of andere compressie gebruiken om ruimte te besparen. Hoe ze dit dan doen weet ik niet, want je levert de foto's natuurlijk al gecomprimeerd aan.
Voor mij in ieder geval een (van de) reden(en) geweest om eigen webhosting ruimte te huren met een eigen domeinnaam. Kost geen krol en je bent veel flexibeler.
grR
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
flippie17 schreef:Antagonist. Ik weet zeker dat geen betere prijs/kwaliteits verhouding bestaat. Grote voordeel van nun is dat ze bijna 40 "paketten" zoals Joomla, installatie klaar hebben staan. Kosten 24,-- per jaar. Veel opslagruimte en supersnel.Ruudje schreef:Waar heb je deze ? Ik wil binnenkort ook aan de slag gaan ! want vind dat ook erg storend aan Flickr.flippie17 schreef:Is mij inderdaad ook wel eens opgevallen ja, ik heb het vermoeden (maar dat weet ik echt niet zeker) dat ze een of andere compressie gebruiken om ruimte te besparen. Hoe ze dit dan doen weet ik niet, want je levert de foto's natuurlijk al gecomprimeerd aan.
Voor mij in ieder geval een (van de) reden(en) geweest om eigen webhosting ruimte te huren met een eigen domeinnaam. Kost geen krol en je bent veel flexibeler.
grR
Thanks!
- EelcoD7100
- Forumlid
@Michael,
Als je naar de foto kijkt die afkomstig is van jouw website vind ik die ook niet echt scherp. Neem aan dat je de originele plaat van Eelco hebt ontvangen en die in een stap hebt verkleint naar 800 x 536 pixels. Dit is althans de methode die ik heb gebruikt, en ook zonder verscherping en compressie opgeslagen.
Mocht dit zo zijn dan weet je nu denk ik ook waarom wij (vaak) jouw werk onscherp vinden. Is dus denk ik volledig onterecht.
ALE
Als je naar de foto kijkt die afkomstig is van jouw website vind ik die ook niet echt scherp. Neem aan dat je de originele plaat van Eelco hebt ontvangen en die in een stap hebt verkleint naar 800 x 536 pixels. Dit is althans de methode die ik heb gebruikt, en ook zonder verscherping en compressie opgeslagen.
Mocht dit zo zijn dan weet je nu denk ik ook waarom wij (vaak) jouw werk onscherp vinden. Is dus denk ik volledig onterecht.
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- EelcoD7100
- Forumlid
Arthur, jij hebt dezelfde plaat ontvangen....(bestandsgrootte)ALE schreef:@Michael,
ALE
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Heb de foto met Bordermaker verkleind, zal ik hem eens verkleinen in PS?ALE schreef:@Michael,
ALE
EDIT: Zie toegevoegde foto in mijn eerdere post!
Aan de host kan het niet liggen, die doet niets met het bestand.
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
Aanvullende vraag in dit topic, wie gebruikt de Flickr uploader en laat deze ook verkleinen naar 800 pixels ?
Deze uploader gebruikt een nog hogere compressie. Ik verklein zelf en verscherp dan met een hoogdoorlaat filter max. 1 pix. Daarna uploaden op de ouderwetse manier via de Flickr website.
groet,
Marco
Deze uploader gebruikt een nog hogere compressie. Ik verklein zelf en verscherp dan met een hoogdoorlaat filter max. 1 pix. Daarna uploaden op de ouderwetse manier via de Flickr website.
groet,
Marco
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
De verkleining met PS lijkt iets scherper dan de verkleining met Bordermaker....
Michael
Michael
- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
Ik geef je gelijk, scherpte van Photobucket is naar mijn opinie ook net ff TE.Weef schreef:Tot op heden nog geen problemen gehad met Flickr. De scherpte is prima in orde. Ook na het oploaden op dit forum.
Persoonlijk vind ik (van de voorbeelden hier) de scherpte van Photobucket enorm over the top...
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
Ik gebruik de uploader. Maar zonder de foto's te verkleinen naar 800 pix. Bij mij gaat alles met het originele formaat (Jepg) naar de Flickr-site. En ik zie ook geen verlies in scherpte of wat dan ook.Marco Handgraaf schreef:Aanvullende vraag in dit topic, wie gebruikt de Flickr uploader en laat deze ook verkleinen naar 800 pixels ?
groet,
Marco
Gr. Hans